Zenit - vzdelávací program na podporu výchovy charakteru
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Zenit - vzdelávací program na podporu výchovy charakteru
Project name (English): Zenit -educational program for the support of character education
Start of project: 2012
End of project: 2014
Condition of project: Ukončený
Project number: 049UKF-4/2012
Project leader: doc. PhDr. Emil Komárik, CSc.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt "Zenit - vzdelávací projekt na podporu výchovy charakteru" prináša poznatkový, metodický a didaktický materiál pre učiteľov prvého a druhého stupňa ZŠ zameraný na výchovu charakteru prostredníctvom kognitivizácie morálnych princípov. Mravnú gramotnosť tematizuje do šiestich okruhov: dôveryhodnosť, úcta, zodpovednosť, férovosť, starostlivosť a občianstvo. V metodickej časti prezentuje postupy ako priame vyučovanie, morálne dilémy, sokratovský dialog a vzdelávanie službou. Empirické poznatky reflektujú skúsenosti učiteľov, ktorí jednotlivé okruhy výučby aplikovali vo svojej praxi.
Description of original results of the project in English
Project Zenit - an educational project to promote character education brings cognitive, methodological and didactic materials for teachers of elementary schools focused on character education through cognitive comprehenson of moral principles. Moral literacy is presented under six headings: trustworthiness, respect, responsibility, fairness, caring and citizenship. The methodic section presents teching procedures such s direct instruction, moral dilemmas, Socratic dialogue and service education. Empirical findings reflect the experience of teachers, who had applied the teaching material in their educational practice.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2012 | 2 169,00 | 0,00 |
Drawn in year 2013 | 10 697,00 | 0,00 |
Drawn in year 2014 | 4 725,00 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 17 591,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
ADE | Komárik, Emil (50%); Máhrik, Tibor (50%): Motivácia a etika z perspektívy sebariadenia človeka. 2012 ISSN 1805-2142 |
AED | Komárik, Emil (100%): Čo ohrozuje súčasnú rodinu. 2011 Ružomberok: KU, 2011. ISBN 978-80-8126-044-5 |
AED | Komárik, Emil (100%); Šafin, Ján (0%); Pulec, Kryštof (0%): Výučba charakteru v kontexte mravnej a etickej výchovy. 2013 Prešov : PU, 2013. ISBN 978-80-555-0894-8 |
AED | Komárik, Emil (100%): Reziliencia, výchova, vzdelávanie a podpora rozvoja osobnosti. 2009 Bratislava : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-223-2729-9 |
AED | Komárik, Emil (100%); Ozorovský, Vojtech (0%); Gajdošová, Eva (0%): Reziliencia pre budúcnosť. 2013 Bratislava : Úrad verejného zdravotníctva SR, 2013. ISBN 978-80-7159-214-3 |
AFE | Komárik, Emil (100%): Trochu nádeje pre deti s ADHD. 2013 Brno : Masarykova Univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6235-1 |
AAB | Komárik, Emil - Maďarová, Adriána - Malá, Dana: Charakter : príspevok k rozvoju morálnej gramotnosti ; recenzent: Miron Zelina, Ladislav Alberty. - 1. vyd. - Nitra : UKF, 2014. - 171 s. - ISBN 978-80-558-0731-7. |
ABC | Komárik, Emil: Jednotlivec a spoločnosť, pokus o analýzu vzťahu, 2014. In: Persona y sociedad = Person and society / editor: Abrahim H. Khan et al ; recenzent: Kennet Bryer, Francesc Torralba Roselló. - 1. ed. - Toronto : University of Toronto, 2014. - ISBN 978-0-9878168-3, P. 356-372. |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).