Zenit - vzdelávací program na podporu výchovy charakteru
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Zenit - vzdelávací program na podporu výchovy charakteru
Názov projektu (anglický): Zenit -educational program for the support of character education
Začiatok riešenia projektu: 2012
Koniec riešenia projektu: 2014
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 049UKF-4/2012
Vedúci projektu: doc. PhDr. Emil Komárik, CSc.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt "Zenit - vzdelávací projekt na podporu výchovy charakteru" prináša poznatkový, metodický a didaktický materiál pre učiteľov prvého a druhého stupňa ZŠ zameraný na výchovu charakteru prostredníctvom kognitivizácie morálnych princípov. Mravnú gramotnosť tematizuje do šiestich okruhov: dôveryhodnosť, úcta, zodpovednosť, férovosť, starostlivosť a občianstvo. V metodickej časti prezentuje postupy ako priame vyučovanie, morálne dilémy, sokratovský dialog a vzdelávanie službou. Empirické poznatky reflektujú skúsenosti učiteľov, ktorí jednotlivé okruhy výučby aplikovali vo svojej praxi.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Project Zenit - an educational project to promote character education brings cognitive, methodological and didactic materials for teachers of elementary schools focused on character education through cognitive comprehenson of moral principles. Moral literacy is presented under six headings: trustworthiness, respect, responsibility, fairness, caring and citizenship. The methodic section presents teching procedures such s direct instruction, moral dilemmas, Socratic dialogue and service education. Empirical findings reflect the experience of teachers, who had applied the teaching material in their educational practice.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2012 | 2 169,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2013 | 10 697,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2014 | 4 725,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 17 591,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ADE | Komárik, Emil (50%); Máhrik, Tibor (50%): Motivácia a etika z perspektívy sebariadenia človeka. 2012 ISSN 1805-2142 |
AED | Komárik, Emil (100%): Čo ohrozuje súčasnú rodinu. 2011 Ružomberok: KU, 2011. ISBN 978-80-8126-044-5 |
AED | Komárik, Emil (100%); Šafin, Ján (0%); Pulec, Kryštof (0%): Výučba charakteru v kontexte mravnej a etickej výchovy. 2013 Prešov : PU, 2013. ISBN 978-80-555-0894-8 |
AED | Komárik, Emil (100%): Reziliencia, výchova, vzdelávanie a podpora rozvoja osobnosti. 2009 Bratislava : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-223-2729-9 |
AED | Komárik, Emil (100%); Ozorovský, Vojtech (0%); Gajdošová, Eva (0%): Reziliencia pre budúcnosť. 2013 Bratislava : Úrad verejného zdravotníctva SR, 2013. ISBN 978-80-7159-214-3 |
AFE | Komárik, Emil (100%): Trochu nádeje pre deti s ADHD. 2013 Brno : Masarykova Univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6235-1 |
AAB | Komárik, Emil - Maďarová, Adriána - Malá, Dana: Charakter : príspevok k rozvoju morálnej gramotnosti ; recenzent: Miron Zelina, Ladislav Alberty. - 1. vyd. - Nitra : UKF, 2014. - 171 s. - ISBN 978-80-558-0731-7. |
ABC | Komárik, Emil: Jednotlivec a spoločnosť, pokus o analýzu vzťahu, 2014. In: Persona y sociedad = Person and society / editor: Abrahim H. Khan et al ; recenzent: Kennet Bryer, Francesc Torralba Roselló. - 1. ed. - Toronto : University of Toronto, 2014. - ISBN 978-0-9878168-3, P. 356-372. |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).