Zenit - vzdelávací program na podporu výchovy charakteru

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Zenit - vzdelávací program na podporu výchovy charakteru

Názov projektu (anglický): Zenit -educational program for the support of character education

Začiatok riešenia projektu: 2012

Koniec riešenia projektu: 2014

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 049UKF-4/2012

Vedúci projektu: doc. PhDr. Emil Komárik, CSc.

Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Projekt "Zenit - vzdelávací projekt na podporu výchovy charakteru" prináša poznatkový, metodický a didaktický materiál pre učiteľov prvého a druhého stupňa ZŠ zameraný na výchovu charakteru prostredníctvom kognitivizácie morálnych princípov. Mravnú gramotnosť tematizuje do šiestich okruhov: dôveryhodnosť, úcta, zodpovednosť, férovosť, starostlivosť a občianstvo. V metodickej časti prezentuje postupy ako priame vyučovanie, morálne dilémy, sokratovský dialog a vzdelávanie službou. Empirické poznatky reflektujú skúsenosti učiteľov, ktorí jednotlivé okruhy výučby aplikovali vo svojej praxi. 

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

Project Zenit - an educational project to promote character education brings cognitive, methodological and didactic materials for teachers of elementary schools focused on character education through cognitive comprehenson of  moral principles. Moral literacy is presented under six headings: trustworthiness, respect, responsibility, fairness, caring and citizenship. The methodic section presents teching procedures such s direct instruction, moral dilemmas, Socratic dialogue and service education. Empirical findings reflect the experience of teachers, who had applied the teaching material in their educational practice.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2012 2 169,00 0,00
Čerpané v roku 2013 10 697,00 0,00
Čerpané v roku 2014 4 725,00 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 17 591,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ADE Komárik, Emil (50%); Máhrik, Tibor (50%): Motivácia a etika z perspektívy sebariadenia človeka. 2012 ISSN 1805-2142
AED Komárik, Emil (100%): Čo ohrozuje súčasnú rodinu. 2011 Ružomberok: KU, 2011. ISBN 978-80-8126-044-5
AED Komárik, Emil (100%); Šafin, Ján (0%); Pulec, Kryštof (0%): Výučba charakteru v kontexte mravnej a etickej výchovy. 2013 Prešov : PU, 2013. ISBN 978-80-555-0894-8
AED Komárik, Emil (100%): Reziliencia, výchova, vzdelávanie a podpora rozvoja osobnosti. 2009 Bratislava : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-223-2729-9
AED Komárik, Emil (100%); Ozorovský, Vojtech (0%); Gajdošová, Eva (0%): Reziliencia pre budúcnosť. 2013 Bratislava : Úrad verejného zdravotníctva SR, 2013. ISBN 978-80-7159-214-3
AFE Komárik, Emil (100%): Trochu nádeje pre deti s ADHD. 2013 Brno : Masarykova Univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6235-1
AAB Komárik, Emil - Maďarová, Adriána - Malá, Dana: Charakter : príspevok k rozvoju morálnej gramotnosti ; recenzent: Miron Zelina, Ladislav Alberty. - 1. vyd. - Nitra : UKF, 2014. - 171 s. - ISBN 978-80-558-0731-7.
ABC Komárik, Emil: Jednotlivec a spoločnosť, pokus o analýzu vzťahu, 2014. In: Persona y sociedad = Person and society / editor: Abrahim H. Khan et al ; recenzent: Kennet Bryer, Francesc Torralba Roselló. - 1. ed. - Toronto : University of Toronto, 2014. - ISBN 978-0-9878168-3, P. 356-372.

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter