Výskum a overenie vhodných výučbových štýlov pre informatiku
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Výskum a overenie vhodných výučbových štýlov pre informatiku
Project name (English): Research and verification of suitable teaching styles in informatics
Start of project: 2010
End of project: 2011
Condition of project: Ukončený
Project number: 326-009UPJŠ-4/2010
Project leader: doc. RNDr. Gabriela Andrejková, CSc.
University: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Na univerzitách pozorujeme rozdiely v tom, ako sa študenti učia (pripravujú na výučbu a na skúšky). V súčasnosti nie je možné pridržiavať sa starých učebných štýlov, napríklad klasická prednáška pre súčasných študentov nie je zaujímavá, ale máme nové možnosti zmeniť ju. Individuálne preferencie k učeniu sa nazývajú učebné štýly. Keď študenti študujú spôsobom, ktorý je zhodný s ich preferenciami, ich štúdium bude efektívnejšie. Učitelia by v podstate mohli modifikovať svoje výučbové štýly v kooperácii s učebnými štýlmi študentov a tak celý proces výučby by bol efektívnejší. Projekt je orientovaný na výskum učebných štýlov učiteľov informatiky a učebných štýlov ich študentov. Hlavné výsledky projektu:
- výskumom sme ukázali na dôležitosť zreteľa výučbových a učebných štýlov v informatickom vzdelávaní,
- získali sme a poukázali sme na skúsenosť z aplikácie teórie o učebných a výučbových štýlov do výučby programovania (a iných predmetov) na univerzitnej úrovni,
- získali sme názor na spôsoby adaptácie výučbových štýlov smerom k učebným štýlom študentov, a
- realizovali sme výučbu programovania (a čiastočne iných predmetov) použitím novej analýzy výučbových a učebných štýlov.
Description of original results of the project in English
At universities, we can observe some differences how students prefer to learn and to prepare for exams. In these days, it is not possible to use old teaching styles, i.e. classical lecture is not interesting for students and there exist some new possibilities to change it. The individual preferences to the learning are called the learning styles. When the students study in some ways that match their preferences, they learn more effectively. The teachers should prepare their teaching styles in the cooperation to student preferences and to do teaching and learning process more effective. The project is oriented to the research of teaching styles of informatics teacher and learning styles of students. Main results of the project are:
- our research points out of importance of consideration of teaching and learning styles in informatics education,
- we explain our experience how to apply theories about teaching and learning styles to teaching of programming (and the others subjects) at university level,
- we have some idea about ways of properly adapting teaching styles to learning styles of students, and
- we realize the teaching of programming (and partially the other subjects) using the new analysis about teaching and learning styles.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2010 | 1 921,78 | 2 908,60 |
Drawn in year 2011 | 4 428,00 | 3 874,00 |
Pumped for the entire period of the project | 6 349,78 | 6 782,60 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFC | AFC Šnajder, Ľubomír (50%); Guniš, Ján (50%): Experiential activities oriented to discovery of selected computer sciences concepts and principles /. Ostrava : Ostravská univerzita, 2011 : ISBN 9788073689797 |
AFD | AFD Andrejková, Gabriela (0%): Učebné a výučbové štýly u učiteľov informatiky a informatickej výchovy /. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2011 : ISBN 9788055701424 |
AFD | AFD Galčík, František (34%); Gurský, Peter (33%); Novotný, Róbert (33%): Úvodný kurz programovania v Jave na PF UPJŠ /. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2011 : ISBN 9788055701424 |
AFD | AFD Guniš, Ján (50%); Šnajder, Ľubomír (50%): Úlohy zamerané na aktívne učenie sa vybraných pojmov a princípov informatiky /. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2011 : ISBN 9788055701424 |
AFD | AFD Andrejková, Gabriela (50%); Juhásová, Ingrid (50%): Zoznamy vo výučbe programovania na základnej a strednej škole /. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2010 : ISBN 9788080839529 |
AFH | Teaching and Learning Styles in Informatics / Gabriela Andrejková, František Galčík, Ľubomír Šnajder. - Recenzenti D. Alimisis et al. - Č. projektu: KEGA 326-009UPJŠ-4/2010. |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Výučba predmetu Programovanie, algoritmy a zložitosť | Podrobné informácie o prebiehajúcej výučbe, náhravky prednášok | http://web.ics.upjs.sk/paz1a/ |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).