Integrácia vzdelávania a výskumu na UKF s ohľadom na spoločenské potreby a požiadavky praxe.
Basic informations
Thematic area: 2018.1. Podpora vysokých škôl pri napĺňaní ich dlhodobých zámerov
Project name: Integrácia vzdelávania a výskumu na UKF s ohľadom na spoločenské potreby a požiadavky praxe.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Condition of project: Ukončený
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 180 000,00 |
Evaluation 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
15 Predložený projekt sa týka viacerých prioritných oblastí, o ktorých sa zmieňuje dokument DDZ univerzity. Priority sú výrazne rôznorodé a pokrývajú oblasti od ďalšieho vzdelávania pracovníkov, cez dobudovanie laboratórií, spoluprácu s externými entitami a podobne. Jednotlivé témy sú zmysluplné, avšak osobne mi chýba čosi ako "červená niť" cez tieto aktivity. Je to výber, avšak nie je zrejmé, ako boli práve tieto aktivity vyberané, akú majú strategickú pozíciu v širšom kontexte univerzity. |
Kvalita projektu |
17 Jednotlivé tematické oblasti projektu sú pokryté samostatnými aktivitami, čo zlepšuje možnosť dosiahnuť požadovanú kvalitu v každej z nich, avšak to samozrejme zvyšuje náročnosť na ich koordináciu s cieľom dosiahnuť aj nejaké synergie. |
Rozpočet projektu |
13 Rozpočet projektu je podobne ako personálna matica uvedený položkovo, relatívne do detailných kategórií, čo dáva lepšiu predstavu o realizácii projektu a vhodne dopĺňa popis aktivít. Veľka časť rozpočtu je venovaná osobným nákladom na expertov, školenia, pracovné cesty a podobne. Otázkou je, či pri témach ako digital humanities či data science by investícia do hardvéru nemala ísť skôr do riešení typu cloud, virtual, shared - namiesto štandardných, samostatných notebookov či PC? |
Riadenie projektu |
7 Sponzorom projektu je doc. Sollár, ktorý je v pozícii prodekana pre výskumnú činnosť - tomu zodpovedá aj celkový charakter projektu, ktorý je zameratný výrazne na rozvoj kompetencií v oblasti výskumu aj vzdelávania. Z tohto pohľadu je viditeľná vhodná úroveň manažérskej pozornosti voči navrhovaným aktivitám. |
Hodnota projektu |
23 Projekt sa venuje témam, ktoré sú jednotlivo zaujímavé a odrážajú nielen dokument DDZ ale aj trhovo zaujímavé oblasti, ako napr. dáta science, digitálne humanitné odbory či romológia. Cieľom projektu je investovať prevažne do ľudí, ich know-how a osobného rozvoja, čo dáva šancu na to, aby investícia mala dlhodobejší dopad na univerzitu a jej výkonnosť aj v blízkej budúcnosti, nielen počas realizácie projektu. Z tohto pohľadu by však bolo vhodné sa viac venovať formulácii takýchto dlhodobejších benefitov v ekonomickej, kvantitatívnej podobe. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je zaujímavý, relevantný, realisticky dosiahnuteľný. Odporúčal by som autorom uviesť viac detailov, ako konkrétne navrhnuté aktivity naplnia cieľ zvyšovania efektívnosti procesov, riadenia a pod. Ďalšie doporučenia sú v komentároch k jednotlivým čiastkovým hodnoteniam. |
Total points |
75.00 |
Evaluation 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
20 Ideme podľa aktivít: |
Kvalita projektu |
25 Viď nižšie. |
Rozpočet projektu |
10 V aktivite 5 je veľký podiel miezd na rozpočte. Neodporúčam financovať bežné pracovné povinnosti riešiteľov, v tejto aktivite má zmysel financovať len externé položky (cestovné, externí účastníci na workshopoch a pod). |
Riadenie projektu |
5 Viď nižšie. |
Hodnota projektu |
25 Aktivita 1.1 na FSVZ obsahuje kurz v inovačnom vzdelávaní (Rómsky jazyk pre pedagogických zamestnancov škôl), kurz v špecializačnom vzdelávaní (Špecialista na výchovu a vzdelávanie detí zo SZP), kurz pre profesionálov z rôznach oblastí práce s Rómami – merateľný ukazovateľ 42 úspešných absolventov. Odporúčam financovať vzhľadom na celospoločenský význam, aj keď by sa žiadalo popísať, či kurzy tohto druhu už existujú, aký je záujem zo strany pedagógov a pod. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Odporúčam financovať niektoré z aktivít, viď vyššie. |
Total points |
85.00 |