Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania Trnavskej univerzity v Trnave prostredníctvom internacionalizácie
Basic informations
Thematic area: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Project name: Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania Trnavskej univerzity v Trnave prostredníctvom internacionalizácie
University: Trnavská univerzita v Trnave
Condition of project: Nefinancovaný
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 0,00 |
Evaluation 1
Pridaná hodnota |
---|
8 Aktivity projektu majú zvýšiť počet ŠP v cudzích jazykoch, zvýšiť počet zahraničných študentov, pretože počet zahraničných študentov má klesajúcu tendenciu, posilniť on-line vzdelávanie, podporiť zručnosti doktorandov v oblasti medzinárodných projektov a výskumu a zlepšiť jazykové kompetencie pedagogických a administratívnych pracovníkov. Navrhované aktivity sú v súlade s cieľom výzvy. |
Systémovosť |
8 Plánované aktivity môžu prispieť k systémovým zmenám vo vzdelávaní. Vytvorenie 3 nových ŠP v anglickom jazyku, e-learningové kurzy, jazykové kurzy angličtiny pre pedagógov s odborným zameraním, vzdelávanie doktorndov zamerané na získanie skúseností do zapájania sa do medzinárodných projektov a medzinárodného výskumu a podporné aktivity na zvýšenie počtu zahraničných študentov v bilingválnej forme určite prispejú k zvýšeniu kvality vo vzdelávaní. |
Konzistentnosť |
7 Plánované aktivity korešpondujú s dlhodobým zámerom univerzity, univerzita chce opätovne získať ECTS Label a DS Label, prejsť kompletnou akreditáciou, otvárať sa európskemu a mimoerópskemu akademickému priestoru, zvýšiť počet zahraničných študentov ap. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
7 Aktivity a očakávané výsledky sú primerane časovo naplánované. Pri tvorbe 3 nových ŠP v cudzom jazyku predpokladajú podanie žiadosti o akreditáciu v druhom projektovom roku, do vzdelávania doktorandov budú prizvaní všetci doktorandi, zvýšiť počty zahraničných študentov sa pokúsia získať zahraničných študentov z prostredia zahraničných Slovákov, v rámci on-line vzdelávania plánujú v prvom polroku 2018 nainštalovať LMS Moodle, pre pedagogických a administratívnych pracovníkov pripravia jazykové kurzy. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
7 Merateľné ukazovatele sú primerané plánovaným aktivitám. Aktivita zameraná na jazykové kurzy pre pedagógov v troch skupinách so špecifickým zameraním, čo je určite prínosom pre internacionalizáciu, ale organizovať kurzy z projektových peňazí po vyše 25 rokoch otvorenia sa svetu pre administratívnych pracovníkov (študijné odd., odd. pre vedu a výskum, knižnica) v dvoch skupinách po 10 pracovníkov navrhujem zvážiť. |
Rozpočet |
6.00 Finančné prostriedky na aktivity sú v princípe reálne, zarazilo ma, že jazykové kurzy pre administratívnych pracovníkov sú cenovo nákladnejšie ako JK odborné pre pedagógov. Ďalej počet administratívnych pracovníkov a koordinátorov v roku 2017 je 7, v roku 2018 už 19, v roku 2019 je koordinátorov a admin. pracovníkov 18. Treba zvážiť počet účtovníkov a personalistov zapojených do projektu. V personálnej matici sú uvedení len1 finančný manažér, 1 hlavný účtovník a 1 personalista. Možno existuje jednoduché vysvetlenie, ale v komentári rozpočtu som to nenašla. |
Manažment projektu |
5 Aktivity projektu koordinuje hlavný projektový manžér v spolupráci s koordinátormi aktivít projektu. Všetky plánované aktivity vykonávajú zamestnanci univerzity plus 9 zahraničných expertov v rozsahu 84 hodín. Plánované aktivity sú integrované do bežnej činnosti školy. Po skončení projektu z predloženého materiálu nevyplývajú zásadné systémové zmeny. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
4 Z pohľadu udržateľnosti aktivít dosiahnutých v projekte po ukončení projektu žiadateľ neuvádza konkrétnu predstavu, ako budú aktivity ďalej pokračovať a z čoho budú financované. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Nepochybne finančné prostriedky plánované v projekte pomôžu univerzite zlepšiť kvalitu vzdelávania a prispejú k internacionalizácii vzdelávania na škole. |
Total points |
76.50 |
Evaluation 2
Pridaná hodnota |
---|
5 - |
Systémovosť |
5 - |
Konzistentnosť |
5 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
4 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
4 - |
Rozpočet |
5.00 - |
Manažment projektu |
5 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
5 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
Zvýšenie počtu študijných programov v cudzích jazykoch – nie je jasné, v akých odboroch, ani s akým konkrétnym očakávaním. Zároveň nie je jasné, prečo práve na 3. stupni (z ekonomického hľadiska to nie je najlepšie riešenie, keďže doktorandské štúdium zvykne byť najdrahšie, čo sa týka nákladov, a teda je otázka atraktivity). V cieli 1 pritom argumentujú, že vytvárajú štud.program v anglickom jazyku, pričom ponuky študijných programov v bilingválnej forme považujú za kľúčové – tak nie je jasné, či ide o bilingválne programy (slovensko-anglické), alebo výlučne anglické. |
Total points |
56.00 |
Evaluation 3
Pridaná hodnota |
---|
5 ; |
Systémovosť |
6 ; |
Konzistentnosť |
7 ; |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
6 ; |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
7 ; |
Rozpočet |
5.00 ; |
Manažment projektu |
7 ; |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
5 ; |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt má potenciál vytvoriť niekoľko cudzojazyčných doktorandských programov. Časť projektu sa tak orientuje na tretí stupeň, ale súčasne uvažuje o PR aktivitách, ktoré sa skôr hodia na nižší stupeň vzdelávania. V tomto prípade naopak sa predpokladá schopnosť uchádzačov na ovláadnie slovenčiny. Rozsah jazykového vzdelávania pre učiteľov a administratívu nie je jasná, je otázna potreba širokého záberu, ak reálne nebudú usktuočňované programy výlučne v cudzom jazyku. Koncept e-learningových kurzov nie je v kontexte internacionalizácie vysvetlený, ani potreba zapojenia zahraničných expertov na zaškolenie. Kalkulácia rozpočtu na preklady, nákup licencií, či vydávanie materiálov sú otázne. Ak škola ide investovať do digitálnych zdrojov, na čo je potrebné vydávať učebné texty papierovo. |
Total points |
72.00 |