Rozvoj e-learningového vzdelávania v študijných programoch (všeobecné veterinárske lekárstvo a náuka o živočíchoch) vyučovaných v anglickom jazyku na UVLF
Basic informations
Thematic area: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Project name: Rozvoj e-learningového vzdelávania v študijných programoch (všeobecné veterinárske lekárstvo a náuka o živočíchoch) vyučovaných v anglickom jazyku na UVLF
University: Univerzita veterinárskeho lekárstva a farmácie v Košiciach
Condition of project: Nefinancovaný
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 0,00 |
Evaluation 1
Pridaná hodnota |
---|
10 Univerzita absolvovala v rokoch 2015 a 2016 zložitý proces medzinárodného hodnotenia. V novembri 2016 dostala rozhodnutie o tom, že je evalvovaná a akreditovaná a tým sa zaradila k 11 európskym školám z celkového počtu 96. V rámci výzvy sa uchádza o finančnú dotáciu na prípravu e-learningového modelu vzdelávania pre oblasť biológie, biochémie, chémie a biofyziky v AJ so zámerom ich intenzívneho využitia v edukačnom procese akreditovaných ŠP. V súčasnosti majú rozbehnutý e-learning na MOODLE platforme v slovenskom štúdiu. Tento spôsob vzdelávania výrazne prispel k zvýšeniu kvality vzdelávania, zefekrívnila sa komunikácia medzi študentami a učiteľmi, preto by chceli tento model vytvoriť aj v angličtine. |
Systémovosť |
10 Navrhované aktivity súvisiace s e-lerningovým vzdelávaním nepochybne prispejú k systémovým zmenám vo vzdelávaní. Prispejú k zvýšeniu kvality a konkurencieschopnosti vo VŠ vzdelávaní. Zavedenie e-learningového modelu vzdelávania v slovenskom a anglickom jazyku v príslušných oblastiach zabezpečí konzistentnosť s dlhodobým zámerom školy rozvíjať internacionalizáciu vzdelávania. |
Konzistentnosť |
9 Projekt vychádza z doterajších aktivít školy, e-lerningové vzdelávanie v slovenčine v oblasti biológie, biochémie, chémie a biofyziky, ktoré plánujú transformovať do anglického jazyka s využitím skúseností koordinátorky, ktorá nadobudla v tejto oblasti prax pri vytváraní takéhoto systému v Nórsku na partnerskej univerzite Nord University. E-learningový model vzdelávania prispeje k interkultúrnym zručnostiam študentov, doktorandov a pedagógov, zabezpečí kontinuálnu výmenu najaktuálnejších poznatkov. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
10 E-learningový model výučby v anglickom jazyku zatrakívni a skvalitní príslušné štúdium. Umožní študentom efektívne študovať bez časového obmedzenia, prostredníctvom prezentácií, návodov na cvičenia a laboratórne, či operačné postupy poskytne širokú škálu študijných informácií. Vytvorením dynamických testov s vysvetľovacím mechanizmom umožní študentom prehĺbiť poznatky v príslušnej oblasti vďaka vysvetleniu jednotlivých odpovedí pre príslušnú otázku.Študent sa naučí pochopiť súvislosti medzi jednotlivými odpoveďami. Vytvorenie elektronických podkladov v rôznych formách videa (ucelené prednášky, inštruktážne videá rôznych laboratórnych meraní, operačných postupov, vyhodnocovanie meraní) umožní študentom vnímať informácie sluchovo aj vizuálne. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
10 Merateľné ukazovateľ sú v súlade s plánovanými aktivitami, číselne dosiahnuteľné výstupy sú realizovateľné. V rámci projektu bude vytvorených 120 statických materiálov, 400 testovacích otázok v 4 zameraných oblastiach, každá otázka bude pozostávať zo 4 odpovedí, pričom len jedna bude správna, súčasťou každej odpovede bude vysvetlenie, prečo je odpoveď správna a v prípade nesprávnej odpovede, prečo je nesprávana. Inovatívnym prvkom bude vytvorenie 60 videoprezentácií (od ucelených prednášok až po vysvetlenia laboratórnych testov, operačných postupov, či vysvetlení metód v 4 zameraných oblastiach). |
Rozpočet |
9.00 Rozpočet je prehľadný a vysvetlený v komentári k rozpočtu. Okrem mzdových prostriedkov, prostriedkov na preklady a cestovné, zahŕňa aj náklady na obstaranie technického zariadenia potrebného pre rozbehnutie e-learningovéh vzdelávania. |
Manažment projektu |
9 Tvorbu dokumentov a odborných študijných materiálov budú zabezpečovať zamestnanci univrzity. Vytvorené dokumenty prejdú po odbornej stránke kontrolou garantom príslušnej oblasti a kontrolou vedúcim projektu. Po schválení budú materiály implementované do e-learningovej platformy MOODLE, následne budú materíly dostupne študentom.Okrem odborného tímu sa budú na správnej implementácii projektu po administratívnej a finančnej stránke podieľať zamestnanci príslušných pracovísk. Všetci členovia odborného aj podporného tímu sú zamestnacami univerzity. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
9 E-learning je jedným z hlavných strategicjkých cieľov v oblasti rozvoja študijných programov, počítajú s financovaním následného rozvoja z vlastného rozpočtu, prípadne z grantov. Do roku 2020 si univerzita dáva za cieľ zabezpečiť e-learning vo všetkých kľúčových predmetoch (anatómia, histológia, genetika, rôzne klinické predmety) v príslušných ŠP. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt výrazne prispeje k internacionalizácii vzdelávania na škole. Odporúčam ho podporiť. |
Total points |
114.00 |
Evaluation 2
Pridaná hodnota |
---|
6 - |
Systémovosť |
5 - |
Konzistentnosť |
8 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
6 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
6 - |
Rozpočet |
6.00 - |
Manažment projektu |
7 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
9 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
UVLF predkladá daný projekt s tým, že má veľmi konkrétnu predstavu o zahraničnom partnerovi, čo je možné hodnotiť pozitívne. Na druhej strane UVLF má s danou nórskou univerzitou už dlhodobé partnerstvo a mnoho projektov z minulosti (napr. v rámci 2. obdobia Norway Grants a EEA Grants, resp. existuje spolupráca v spoločnom študijnom programe), že je nevyhnutné detailne sa pozrieť na aktivity, aby sa zistilo, či ide o potenciál systémovej zmeny. |
Total points |
79.00 |
Evaluation 3
Pridaná hodnota |
---|
5 Projekt je skôr zameraný na otázku digitálneho vzdelávania. Z pohľadu internacionalizácie sa javí ako okrajový (zabezpečuje dostupnosť niektorých zdrojov aj v cudzom jazyku). |
Systémovosť |
7 Projekt zabezpečuje dostupnosť zdrojov a dynamických objektov pre elearning pre študentov, vrátane študentov zo zahraničia. Tým systematicky podporuje kvalitu vzdelávania, keďže študenti budú mať prístup k novým zdrojom počas štúdia a lepšie si organizovať štúdium. |
Konzistentnosť |
5 Projekt sa zameriava primárne na digitalizáciu. Dlhodobý zámer rovnako hovorí najmä o sprístupňovaní e-learningu. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
9 Aktivity na seba nadväzujú, príprava, testovanie, schvaľovanie majú potenciál vytvorenie relevantných podkladov pre študentov. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
8 Vytvorenie predpokladaného počtu textov, videí a pod. sa javí ako reálne. |
Rozpočet |
5.00 Viaceré položky rozpočtu nemajú súvis s aktivitami - nie je jasný súvis domácich a zahraničných ciest s aktivitami projektu, potrebu opakovaného nákupu niektorých drobných zariadení a pod. |
Manažment projektu |
9 Zlepšenie dostupnosti študijných zdrojov má vplyv na bežnú činnosť vysokej školy. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
5 Projekt neuvádza dostupnosť hardvérových prostriedkov pre tento typ aktivity, ani odhady v tejto oblasti. projekt spomína, že zamestanci by mali byť zaškolení do tvorby e zdrojov, konkrétna aktivita naplánovaná nie je. Rovnako nie je jasný systém motivácie na tvorbu nových zdrojov po skončení projektu. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je primárne zameraný na digitalizáciu obsahu. Viaceré položky v rozpočte nie sú vysvetlené, je potrebné prehodnotiť relevantnosť výdavkov na domáce a zahraničné cesty, opakovaný nákup niektorých položiek a pod. Rovnako pre udržateľnosť nie je jasné využívanie prekladateľských služieb. |
Total points |
82.00 |