Zvýšenie efektivity využívania informačných technológií a kvality služieb na UKF v Nitre.
Basic informations
Thematic area: 2015.2. Rozvojové projekty verejných vysokých škôl
Project name: Zvýšenie efektivity využívania informačných technológií a kvality služieb na UKF v Nitre.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Condition of project: Nefinancovaný
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 0,00 |
Evaluation 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
17 Podaný projektový zámer je de facto skupina 5 nezávislých projektov, ktoré sa odkazujú na rôzne ciele zo strategického dokumentu, pričom aktivita 4 nemapuje ani žiaden strategický ciel ale plní jednu z podporovaných tém výzvy. Z formálneho hladiska sú aktivity v súlade s dlhodobým zámerom vysokej školy sú však navzájom nekonzistentné. |
Konzistentnosť projektu |
0 Projektové aktivity sú navzájom nezávislé a neplnia spoločný ciel, jedná sa o zmes rôznych aktivít. Každá z nich by mala byť samostatnýcm projektom, s vlastným rozpočtom cieľom a projektovým manažmentom. Takto nastavený projekt zbytočne vyvoláva riziká vyplývajúce z koordinácie dosahovania viacerých vzájom nekonzistentných cieľov. |
Rozpočet projektu |
13 Rozpočet je síce dosť neprehladne štrukturovaný s ohladom na jednotlivé aktivity ale je detailný až na jednotlivé položky a kusy a jasne zdokladované ceny. S ohľadom na nekonzistentnosť jednotlivých aktivít projektu je otázka, ako chce univerzita daný projekt obstarať pri tak heterogennych technológiach. Bude sa realizovať 5 obstarávaní na každú technológiu zvlášť alebo sa nájde niekto kto to dodá spolu? |
Riadenie projektu |
4 Je definované obsadenie projektu, zodpovednosť rolí a dokladovaná kompetentnosť osôb. Chýbajú formálne informácie o spôsobe a procesoch riadenia projektu a použitých štandardoch, identifikácia rizík a ich minimalizácie. Projekt považujem za rizikový z pohľadu projektového manažmentu pre jeho vnútornú nekonzistenciu. |
Hodnota projektu |
16 Hodnotenie podľa aktivít, pretože spolu to nedáva zmysel (aktivita = 6b max): |
Miera spolufinancovania |
4.38 |
Spoločný projekt viacerých vysokých škôl |
0 |
Široké inštitucionálne pokrytie |
5 projekt/aktivity sa týkajú všetkých súčastí vysokej školy (5 fakult) |
Debarierizácia akademického prostredia |
1 1 – kapitálové výdavky sú rozpočtované na debarierizáciu, ale táto je len 1 z 5 tém projektu |
Zlepšenie uplatniteľnosti na trhu práce |
1 aktivita 5 sa odvoláva na zlepšenie uplatniteľnosti na trhu práce ale nie je to jej primárny ciel, takže 1 |
Zvýšenie efektívnosti fungovania inštitúcie |
1 pri aktivitách 2 a 3 možno hovoriť o zvyšovaní efektívnosti inštitúcie, ale pomer medzi nákladmi a prínosmi je nejasný |
Komentár k merateľným ukazovateľom |
každá aktivita má svoj vlastný ukazovateľ, prakticky nie je možné určiť globálny ukazovateľ celého predloženého projektu, pre vzájomnú nekonzistenciu aktivít. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Podaný projektový zámer je de facto skupina 5 nezávislých projektov, ktoré navzájom nesúvisia.Každá z nich by mala byť samostatnýcm projektom, s vlastným rozpočtom, cieľom a projektovým manažmentom. Takto nastavený projekt produkuje len zbytočne riziká. V takomto setupe nie je možné projekt odporučiť na realizáciu. |
Total points |
62.38 |
Evaluation 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
10 Aktivity reagujú na verbalizované strategické dokumenty, spoločné prepojenie je však ťažko uchopiteľné a málo identifikovateľné. Ide o zmes čiastkových aktivít reagujúcich na aktuálny stav. |
Konzistentnosť projektu |
5 Projekt pozostáva z 5 aktivít, ktoré vzájomne nesúvisia a netvoria ucelenú rozvojovú stratégiu (skôr riešia čiastkové aktuálne problémy s aktualizáciou a inováciou IKT) |
Rozpočet projektu |
10 Rozpočet je sice detailný aj s jednotkovými cenami, avšak nevyhnutnosť investícií z hľadiska rozvoja versus obnovy je otázna (viac v časti Hodnota projektu). |
Riadenie projektu |
6 V riešiteľskom tíme vzhľadom na výšku výdavkov chýba osoba zodpovedná za verejné obstarávanie, resp. ekonóm, ktorý bude mať na starosti správnosť a kontrolu efektívneho nakladania z financiami. Riziká implementácie nie sú rozoberané (vzhľadom na rôznorodosť aktivít, ktoré až tak nesúvisia, implementácia celého projektu nemusí byť ohrozená, skôr len čiastkovo). |
Hodnota projektu |
15 Zaujímavými a podpory hodnými sa javia v podstate 2 typy aktivít, ktoré majú rozvojový charakter – a to aktivity súvisiace s inovatívnym prístupom ku knižničným službám a zefektívneniu fungovania výpožičných služieb, a bezbariérový vstup do knižnice, ostatné sú skôr investície do obnovy, nie rozvoja. S ohľadom na charakter projektu sú ukazovatele viac-menej v poriadku (posledný by som navrhoval zmeniť z 1 učebne na počet laptopov, keďže o ich nákup ide). Z pohľadu dopadov by bolo dobré monitorovať aj prípadnú mieru zvýšenia počtu používateľov knižničných služieb, resp. mieru časového využitia učebne s počítačmi. |
Miera spolufinancovania |
4.38 |
Spoločný projekt viacerých vysokých škôl |
0 |
Široké inštitucionálne pokrytie |
4 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Debarierizácia akademického prostredia |
2 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Zlepšenie uplatniteľnosti na trhu práce |
0 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Zvýšenie efektívnosti fungovania inštitúcie |
2 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Komentár k merateľným ukazovateľom |
K merateľným ukazovateľom sa vyjadrujem v rámci kritéria "Hodnota projektu". |
Záverečný komentár a odporúčania |
- |
Total points |
58.38 |