Pedagogika nepočujúcich, nedoslýchavých, ohluchlých, detí a žiakov s kochleárnym implantátom
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Pedagogika nepočujúcich, nedoslýchavých, ohluchlých, detí a žiakov s kochleárnym implantátom
Project name (English): Education of deaf, hard of hearing, deafened, children and students with cochlear implant
Start of project: 2015
End of project: 2016
Condition of project: Ukončený
Project number: 079UK-4/2015
Project leader: doc. Mgr. Margita Schmidtová, PhD.
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Spracovanie prvých vysokoškolských učebníc týkajúce sa "Teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím" pre pregraduálnu aj postgraduálnu prípravu študentov a pedagógov.
Description of original results of the project in English
Processing the first university textbooks on the "theory of education of pupils with hearing impairment" for undergraduate and postgraduate training of students and teachers.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 8 911,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
ACB | ACB Schmidtová M. 2016. Špecifiká osvojenia zvukového jazyka žiakmi so sluchovým postihnutím. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II. Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.11-13. ISBN 978-80-89726-87-5 |
ADC | Tarcsiová, Darina (50%); Schmidtová, Margita (50%); Dryżałowska, Grażyna (0%); Niemczyk, Kazimierz (0%): Współczesne rozwiązania w diagnostyce i wsparcie oferowane dziecku z wadą słuchu na Słowacji. 2016 Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. ISBN 978-83-7996-252-5 |
ACD | Ludwig, Kirsten (20%); Sachsenhauser, Katja (20%); Leonhardt, Annette (20%); Schmidtová, Margita (20%); Tarcsiová, Darina (20%): Eine Frage der Kultur?!. 2016 Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2016. ISBN 978-3-7815-2059-2 |
ACB | ACB Schmidtová M. 2016. Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím vo vyučovacom predmete Sluchová výchova. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II. Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.11-13. ISBN 978-80-89726-87-5 |
ACD | Kastelová, Alexandra (50%); Vančová, Alica (50%); Pituła, Beata (0%); Krajčíriková, Ľudmila (0%): The support of early care and early intervention for children with disabilities and some diagnostic possibilities - research findings related to Slovakia. 2016 Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2016. ISBN 978-80-561-0372-2 |
AFD | OSVALDOVÁ, Margaréta. Aplikácia muzikoterapie u jednotlivcov s telesným a viacnásobným postihnutím. In: Dimenzia muzikoterapie v praxi, výskume a edukácii [elektronický zdroj]. - ISBN 978-80-89726-32-5. - Bratislava : Iris, 2015. - S. 96-106 [CD-ROM] |
AED | ADE VANČOVÁ, Alica, OSVALDOVÁ, Margaréta. Dimension of music therapy in rehabilitation of persons with cerebral palsy. In: Educational Alternatives [elektronický zdroj]. - Vol. 14 (2016), s. 398-417 [online] |
ACB | ACB Osvaldová, M.2016.Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím vo vyučovaco. m predmete Hudobná výchova.In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.11-13. ISBN 978-80-89726-87-5 |
AFD | AFD OSVALDOVÁ, Margaréta, KRAJČÍ, Peter. Implementácia moderných hudobných technológií do muzikoterapeutického procesu jednotlivcov so zdravotným postihnutím. In: Dimenzia muzikoterapie v praxi, výskume a edukácii [elektronický zdroj]. - ISBN 978-80-89726-32-5. - Bratislava : Iris, 2015. - S. 322-332 [CD-ROM] |
AFD | AFD OSVALDOVÁ, Margaréta, PETEROVÁ, Katarína. Muzikoterapeutické intervencie u detí so sluchovým postihnutím. In: Paedagogica specialis 30. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2016. |
ADE | ADE OSVALDOVÁ, Margaréta. Špecifiká koncepcie Nordoff Robbins a hlasovej výchovy u detí s DMO. In: Speciální pedagogika. - Roč. 26, č. mim. (2016). |
AFD | AFD OSVALDOVÁ, Margaréta. Uplatnenie muzikoterapeutických prístupov u žiakov s ADHD v inkluzívnom prostredí. In: Multidimenzionalita východisko rozvoja súčasnej špeciálnej pedagogiky. - ISBN 978-80-89726-38-7. - Bratislava : Iris, 2015. - S. 314-336 |
AED | AED OSVALDOVÁ, Margaréta. Zabezpečenie inkluzívneho vzdelávania pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia In: Paedagogica specialis 29. - ISBN 978-80-223-4010-6. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. - S. 257-266 |
AFC | AFC Leonhardt, A.: Warum Forschen im Vergleich? - In: Leonhardt, A., Müller, K. u. T. Truckenbrodt (Hrsg.): Die UN-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung. Beiträge zur Interkulturellen und International Vergleichenden Heil- und Sonder-pädagogik. Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn 2015, - S. 17 - 30. |
AFC | AFC Leonhardt, A.: Gehörlose Eltern und Kinder mit Cochlea Implantat (CI) - Ergebnisse aus einem Forschungsprogramm. - In: Becker, K.-P. (Hrsg.): Bewährtes bewahren – Neues gestalten. Wissenschaftliches Symposium aus Anlass des 90. Geburtstages von Prof. em. Dr. paed. habil. Klaus-Peter Becker. Stiftung Rehabilitationszentrum Berlin-Ost, - S. 68 - 81. |
AFC | AFC Leonhardt, A.: Zukunft der Hörgeschädigtenpädagogik. - In: Hörgeschädigtenpädagogik. - 69 (2015) 4, - S. 137. Leonhardt, A.: Hör-Lern-Prozess. - In: Sprache - Stimme - Gehör. - 40 (2016) 1, - S. 5. |
AFC | AFC Leonhardt, A.: Kooperationen mit der Comenius-Universität in Bratislava (Slowakei). - In: BLWG - Bladl. - o. J. (2015) 1, - S. 06 - 07. |
ACB | ACB Beňová K.2016. Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím v cudzom jazyku. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.54-98. ISBN 978-80-89726-87-5 |
ACB | ACB Gregušová,H.2016. Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím vo vyučovacom predmeteVýtvarná výchova. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.185-218. ISBN 978-80-89726-87-5 |
ACB | ACB Juráneková,Z.Neuvirthová,S.2016 Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím vo vyučovacom predmete Slovenský jazyk na primárnom stupni vzdelávania. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava.Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.18-35. ISBN 978-80-89726-87-5 |
ACB | ACB Lopúchová, J.2016. Pomôcky a technológie v procese edukácie žiakov so sluchovým postihnutím .In Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím. II. Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.306-336. ISBN 978-80-89726-87-5 |
ACB | ACB Minárová,O.2016. Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím na primárnom stupni vo vyučovacom predmete Matematika In. Schmidtová M. (ed.)2016.Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.143-182. ISBN 978-80-89726-87-5 |
ACB | ACB Schmidtová,M. Súčasná situácia vo vzdelávaní žiakov so sluchovým postihnutím . In Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím I Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.9.-41. ISBN 978-80-89726-59-2 |
ACB | ACB Souralová Eva.2016 Teorie vyučování žáků se sluchovým postižením na primárním stupni vzdělávání v Čechách In Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím I Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.48-61. ISBN 978-80-89726-59-2 |
ACB | Leonhardt. A.2016.Teória vyučovania žiakov so sluchovým postihnutím – situácia v Nemecku. In Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím. Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.64-75. ISBN 978-80-89726-59-2 |
ACB | ACB Kastelová, A.2016. Východiská teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím na Slovensku po roku 2000. In Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím I Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.77-88. ISBN 978-80-89726-59-2 |
ACB | ACB Domancová,I. 2016. Vzdelávanie žiakov so sluchovým postihnutím na primárnom stupni vzdelávania.In. Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím I Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.100-122. ISBN 978-80-89726-59-2 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).