Pedagogika nepočujúcich, nedoslýchavých, ohluchlých, detí a žiakov s kochleárnym implantátom

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Pedagogika nepočujúcich, nedoslýchavých, ohluchlých, detí a žiakov s kochleárnym implantátom

Názov projektu (anglický): Education of deaf, hard of hearing, deafened, children and students with cochlear implant

Začiatok riešenia projektu: 2015

Koniec riešenia projektu: 2016

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 079UK-4/2015

Vedúci projektu: doc. Mgr. Margita Schmidtová, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Spracovanie prvých vysokoškolských učebníc týkajúce sa "Teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím" pre pregraduálnu aj postgraduálnu prípravu študentov a pedagógov.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

Processing the first university textbooks on the "theory of education of pupils with hearing impairment" for undergraduate and postgraduate training of students and teachers.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 8 911,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ACB ACB Schmidtová M. 2016. Špecifiká osvojenia zvukového jazyka žiakmi so sluchovým postihnutím. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II. Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.11-13. ISBN 978-80-89726-87-5
ADC Tarcsiová, Darina (50%); Schmidtová, Margita (50%); Dryżałowska, Grażyna (0%); Niemczyk, Kazimierz (0%): Współczesne rozwiązania w diagnostyce i wsparcie oferowane dziecku z wadą słuchu na Słowacji. 2016 Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. ISBN 978-83-7996-252-5
ACD Ludwig, Kirsten (20%); Sachsenhauser, Katja (20%); Leonhardt, Annette (20%); Schmidtová, Margita (20%); Tarcsiová, Darina (20%): Eine Frage der Kultur?!. 2016 Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2016. ISBN 978-3-7815-2059-2
ACB ACB Schmidtová M. 2016. Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím vo vyučovacom predmete Sluchová výchova. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II. Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.11-13. ISBN 978-80-89726-87-5
ACD Kastelová, Alexandra (50%); Vančová, Alica (50%); Pituła, Beata (0%); Krajčíriková, Ľudmila (0%): The support of early care and early intervention for children with disabilities and some diagnostic possibilities - research findings related to Slovakia. 2016 Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2016. ISBN 978-80-561-0372-2
AFD OSVALDOVÁ, Margaréta. Aplikácia muzikoterapie u jednotlivcov s telesným a viacnásobným postihnutím. In: Dimenzia muzikoterapie v praxi, výskume a edukácii [elektronický zdroj]. - ISBN 978-80-89726-32-5. - Bratislava : Iris, 2015. - S. 96-106 [CD-ROM]
AED ADE VANČOVÁ, Alica, OSVALDOVÁ, Margaréta. Dimension of music therapy in rehabilitation of persons with cerebral palsy. In: Educational Alternatives [elektronický zdroj]. - Vol. 14 (2016), s. 398-417 [online]
ACB ACB Osvaldová, M.2016.Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím vo vyučovaco. m predmete Hudobná výchova.In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.11-13. ISBN 978-80-89726-87-5
AFD AFD OSVALDOVÁ, Margaréta, KRAJČÍ, Peter. Implementácia moderných hudobných technológií do muzikoterapeutického procesu jednotlivcov so zdravotným postihnutím. In: Dimenzia muzikoterapie v praxi, výskume a edukácii [elektronický zdroj]. - ISBN 978-80-89726-32-5. - Bratislava : Iris, 2015. - S. 322-332 [CD-ROM]
AFD AFD OSVALDOVÁ, Margaréta, PETEROVÁ, Katarína. Muzikoterapeutické intervencie u detí so sluchovým postihnutím. In: Paedagogica specialis 30. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2016.
ADE ADE OSVALDOVÁ, Margaréta. Špecifiká koncepcie Nordoff Robbins a hlasovej výchovy u detí s DMO. In: Speciální pedagogika. - Roč. 26, č. mim. (2016).
AFD AFD OSVALDOVÁ, Margaréta. Uplatnenie muzikoterapeutických prístupov u žiakov s ADHD v inkluzívnom prostredí. In: Multidimenzionalita východisko rozvoja súčasnej špeciálnej pedagogiky. - ISBN 978-80-89726-38-7. - Bratislava : Iris, 2015. - S. 314-336
AED AED OSVALDOVÁ, Margaréta. Zabezpečenie inkluzívneho vzdelávania pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia In: Paedagogica specialis 29. - ISBN 978-80-223-4010-6. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. - S. 257-266
AFC AFC Leonhardt, A.: Warum Forschen im Vergleich? - In: Leonhardt, A., Müller, K. u. T. Truckenbrodt (Hrsg.): Die UN-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung. Beiträge zur Interkulturellen und International Vergleichenden Heil- und Sonder-pädagogik. Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn 2015, - S. 17 - 30.
AFC AFC Leonhardt, A.: Gehörlose Eltern und Kinder mit Cochlea Implantat (CI) - Ergebnisse aus einem Forschungsprogramm. - In: Becker, K.-P. (Hrsg.): Bewährtes bewahren – Neues gestalten. Wissenschaftliches Symposium aus Anlass des 90. Geburtstages von Prof. em. Dr. paed. habil. Klaus-Peter Becker. Stiftung Rehabilitationszentrum Berlin-Ost, - S. 68 - 81.
AFC AFC Leonhardt, A.: Zukunft der Hörgeschädigtenpädagogik. - In: Hörgeschädigtenpädagogik. - 69 (2015) 4, - S. 137. Leonhardt, A.: Hör-Lern-Prozess. - In: Sprache - Stimme - Gehör. - 40 (2016) 1, - S. 5.
AFC AFC Leonhardt, A.: Kooperationen mit der Comenius-Universität in Bratislava (Slowakei). - In: BLWG - Bladl. - o. J. (2015) 1, - S. 06 - 07.
ACB ACB Beňová K.2016. Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím v cudzom jazyku. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.54-98. ISBN 978-80-89726-87-5
ACB ACB Gregušová,H.2016. Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím vo vyučovacom predmeteVýtvarná výchova. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.185-218. ISBN 978-80-89726-87-5
ACB ACB Juráneková,Z.Neuvirthová,S.2016 Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím vo vyučovacom predmete Slovenský jazyk na primárnom stupni vzdelávania. In. Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava.Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.18-35. ISBN 978-80-89726-87-5
ACB ACB Lopúchová, J.2016. Pomôcky a technológie v procese edukácie žiakov so sluchovým postihnutím .In Schmidtová M. (ed.)2016. Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím. II. Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.306-336. ISBN 978-80-89726-87-5
ACB ACB Minárová,O.2016. Špecifiká teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím na primárnom stupni vo vyučovacom predmete Matematika In. Schmidtová M. (ed.)2016.Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím II.Bratislava. Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Račianska 58, Bratislava, vydavateľstvo. Iris.s.143-182. ISBN 978-80-89726-87-5
ACB ACB Schmidtová,M. Súčasná situácia vo vzdelávaní žiakov so sluchovým postihnutím . In Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím I Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.9.-41. ISBN 978-80-89726-59-2
ACB ACB Souralová Eva.2016 Teorie vyučování žáků se sluchovým postižením na primárním stupni vzdělávání v Čechách In Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím I Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.48-61. ISBN 978-80-89726-59-2
ACB Leonhardt. A.2016.Teória vyučovania žiakov so sluchovým postihnutím – situácia v Nemecku. In Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím. Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.64-75. ISBN 978-80-89726-59-2
ACB ACB Kastelová, A.2016. Východiská teórie edukácie žiakov so sluchovým postihnutím na Slovensku po roku 2000. In Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím I Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.77-88. ISBN 978-80-89726-59-2
ACB ACB Domancová,I. 2016. Vzdelávanie žiakov so sluchovým postihnutím na primárnom stupni vzdelávania.In. Schmidtová,M. (ed.) Teória edukácie žiakov so sluchovým postihnutím I Vydavateľstvo.Iris.Bratislava. 2016.s.100-122. ISBN 978-80-89726-59-2

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter