Potreba viacúrovňového kritického myslenia v rozvoji mediálnych kompetencií
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Potreba viacúrovňového kritického myslenia v rozvoji mediálnych kompetencií
Project name (English): Need of multi-dimensional critical thinking in the media competence development
Start of project: 2015
End of project: 2017
Condition of project: Ukončený
Project number: 010ŽU-4/2015
Project leader: doc. Galina Jasečková, CSc.
University: Žilinská univerzita v Žiline
Department: Fakulta humanitných vied
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Hlavný prínos riešenia projektu spočíva v skoncipovaní a vytvorení kvalitných učebných materiálov pre predmet Teória argumentácie v spoločensko-humanitne orientovanom študijnom programe. Vytvorený kurz z predmetu Teória argumentácie v študijnom programe Mediamatika a dokumentácia kultúrneho dedičstva, ktorého súčasťou sú učebné texty a e - prezentácie, zohľadňuje najnovšie požiadavky kladené na elektronické vzdelávanie, čím výrazne prispieva k skvalitneniu vzdelávacej činnosti.
Zakomponovanie základných prvkov viacúrovňového kritického myslenia, ktoré sme urobili na základe systematizácií poznatkov v oblasti viacúrovňového kritického myslenia do vzdelávacieho procesu v rámci kurzu Teória argumentácie, umožnilo používanie základných prvkov viacúrovňového kritického myslenia v rozvoji mediálnych kompetencií študentov. Kurz bude umiestnený v Moodle systéme E - learning Univerzity Komenského v Bratislave.
Description of original results of the project in English
The main benefit of the project consists in the design and creation of high-quality teaching materials for the Theory of Argumentation subject in the socio-humanities study programme. The course created in the subject of Theory of Argumentation in the study programme of Mediamatics and Documentation of Cultural Heritage, which includes textbooks and e - presentations, takes into account the latest requirements for e-learning, thus significantly contributing to the improvement of educational activities.
Incorporation of the basic elements of multilevel critical thinking through the systematisation of knowledge in the field of multilevel critical thinking into the learning process within the Theory of Argumentation course has enabled the use of the basic elements of multilevel critical thinking in the development of students' media competencies. The course will be placed in the Moodle e-learning system of the Comenius University in Bratislava.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 4 990,58 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFC | Katuščáková, Marcela (60%); Jasečková, Galina (40%): The share of knowledge management subjects within study programmes in the library and information sciences. 2016 Reading : Academic Conferences and Publishing International Limited, 2016. ISBN 978-1-911218-02-9 ISSN 2048-0963 |
AFD | Jasečková, Galina (50%); Krivoňáková, Naďa (50%): Logic as a key tool in education. 2016 Bratislava : Vydavateľstvo STU, 2016. ISBN 978-80-227-4531-4 |
AFC | Jasečková, Galina (75%); Augustínová, Eva (25%): Need of multidimensional critical thiking in the media competence development. 2015 Prague : International Institute of Social and Economic Sciences (IISES), 2015. ISBN 978-80-87927-17-5 |
AFC | Jasečková, G.(34%); Krivoňáková, N.(33%); Vojtová, E.(33%). 2017. Theory of argumentation in the education process, In: Proceedings of the 9th EDULEARN conference on education and new learning technologies 3-5 July, 2017. WEB OF SCIENCE. |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.