Potreba viacúrovňového kritického myslenia v rozvoji mediálnych kompetencií
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Potreba viacúrovňového kritického myslenia v rozvoji mediálnych kompetencií
Názov projektu (anglický): Need of multi-dimensional critical thinking in the media competence development
Začiatok riešenia projektu: 2015
Koniec riešenia projektu: 2017
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 010ŽU-4/2015
Vedúci projektu: doc. Galina Jasečková, CSc.
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline
Pracovisko: Fakulta humanitných vied
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Hlavný prínos riešenia projektu spočíva v skoncipovaní a vytvorení kvalitných učebných materiálov pre predmet Teória argumentácie v spoločensko-humanitne orientovanom študijnom programe. Vytvorený kurz z predmetu Teória argumentácie v študijnom programe Mediamatika a dokumentácia kultúrneho dedičstva, ktorého súčasťou sú učebné texty a e - prezentácie, zohľadňuje najnovšie požiadavky kladené na elektronické vzdelávanie, čím výrazne prispieva k skvalitneniu vzdelávacej činnosti.
Zakomponovanie základných prvkov viacúrovňového kritického myslenia, ktoré sme urobili na základe systematizácií poznatkov v oblasti viacúrovňového kritického myslenia do vzdelávacieho procesu v rámci kurzu Teória argumentácie, umožnilo používanie základných prvkov viacúrovňového kritického myslenia v rozvoji mediálnych kompetencií študentov. Kurz bude umiestnený v Moodle systéme E - learning Univerzity Komenského v Bratislave.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The main benefit of the project consists in the design and creation of high-quality teaching materials for the Theory of Argumentation subject in the socio-humanities study programme. The course created in the subject of Theory of Argumentation in the study programme of Mediamatics and Documentation of Cultural Heritage, which includes textbooks and e - presentations, takes into account the latest requirements for e-learning, thus significantly contributing to the improvement of educational activities.
Incorporation of the basic elements of multilevel critical thinking through the systematisation of knowledge in the field of multilevel critical thinking into the learning process within the Theory of Argumentation course has enabled the use of the basic elements of multilevel critical thinking in the development of students' media competencies. The course will be placed in the Moodle e-learning system of the Comenius University in Bratislava.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 4 990,58 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFC | Katuščáková, Marcela (60%); Jasečková, Galina (40%): The share of knowledge management subjects within study programmes in the library and information sciences. 2016 Reading : Academic Conferences and Publishing International Limited, 2016. ISBN 978-1-911218-02-9 ISSN 2048-0963 |
AFD | Jasečková, Galina (50%); Krivoňáková, Naďa (50%): Logic as a key tool in education. 2016 Bratislava : Vydavateľstvo STU, 2016. ISBN 978-80-227-4531-4 |
AFC | Jasečková, Galina (75%); Augustínová, Eva (25%): Need of multidimensional critical thiking in the media competence development. 2015 Prague : International Institute of Social and Economic Sciences (IISES), 2015. ISBN 978-80-87927-17-5 |
AFC | Jasečková, G.(34%); Krivoňáková, N.(33%); Vojtová, E.(33%). 2017. Theory of argumentation in the education process, In: Proceedings of the 9th EDULEARN conference on education and new learning technologies 3-5 July, 2017. WEB OF SCIENCE. |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.