Mobilné technológie v škole pre 21. storočie
Basic informations
TOP PROJECT
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Mobilné technológie v škole pre 21. storočie
Project name (English): Mobile Technology in Schools for the 21st Century
Start of project: 2014
End of project: 2016
Condition of project: Ukončený
Project number: 055UKF-4/2014
Project leader: doc. RNDr. Gabriela Lovászová, PhD.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Department: Fakulta prírodných vied a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Ciele projektu vychádzajú z aktuálnej potreby budovania odborného a metodického know-how pre úspešné využívanie mobilných digitálnych technológií v školskej praxi. Najdôležitejším výsledkom riešenia projektu je vytvorenie koncepcie zmysluplného využívania mobilných technológií v sekundárnom vzdelávaní s overenými typmi učebných aktivít (najmä v predmete informatika), ktoré podporujú moderné formy a metódy konštruktivistického vyučovania. Koncepcia je prezentovaná v dvoch knižných publikáciách určených pre študentov učiteľstva informatiky a pre učiteľov z praxe. Výsledky riešenia projektu boli prezentované učiteľskej verejnosti formou prednášok a praktických workshopov na odbornom seminári. Prípadové štúdie o učebných aktivitách s využitím mobilných technológií vo vyučovaní informatiky sú publikované na internete a dostupné z webovej stránky projektu.
Description of original results of the project in English
The project’s objects arise from actual demand for providing teachers in Slovak schools with professional and methodical know-how to use mobile technology with their pupils successfully. The project’s most important results include the original conception of meaningful using of mobile technology in secondary education together with various types of verified learning activities (mostly concerned with informatics education). All activities developed within the project enhance new forms and methods typical for the constructivist teaching and learning theories. The conception is presented in two books in detail. The books are dedicated to university students (prospective teachers of informatics) as well as the in-service teachers of informatics. Through organizing a special seminar with lectures and workshops, the participants from both target groups could familiarize themselves with main results of the project. A collection of case studies focused on learning activities grounded in using mobile technology was published online and is accessible from the project’s web site.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 10 823,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFC | Cápay, Martin (34%); Lovászová, Gabriela (33%); Michaličková, Viera (33%); Martínez, Alejandro López (0%); Torres, Ira Candel (0%): Designing Learning Activities for Non-formal Informatics Education. 2014 Seville : IATED Academy, 2014. ISBN 978-84-617-2484-0 |
AFD | Cápay, Martin (34%); Lovászová, Gabriela (33%); Michaličková, Viera (33%); Beňačka, Ján (0%); Brodenec, Ivan (0%): Neformálne vzdelávanie detí formou voľnočasových informatických aktivít. 2014 Banská Bystrica : UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0698-6 |
AFC | Cápay, Martin (34%); Lovászová, Gabriela (33%); Michaličková, Viera (33%): Learning Activities Suitable for an ICT - oriented Children's Summer Camp. 2015 ISSN 1877-0428 |
AFD | Lovászová, Gabriela (50%); Michaličková, Viera (50%); Vaníček, Jiří (0%); Brodenec, Ivan (0%): Hlasovacie systémy - interaktívna technológia na podporu aktívneho učenia sa. 2015 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2015. ISBN 978-80-557-0852-2 |
AFD | Lovászová, Gabriela (34%); Michaličková, Viera (34%); Cápay, Martin (32%): Mobile Technology in Secondary Education. 2015 Danvers : IEEE, 2015. ISBN 978-1-4673-8534-3 |
AFC | Cápay, Martin (100%); Melezinek, Adolf (0%); Tóth, Agnes (0%): Engaging Games with the Computer Science Underlying Concepts. 2015 Florence : IEEE, 2015. ISBN 978-1-4799-8706-1 |
AFC | Lovászová, Gabriela (34%); Cápay, Martin (33%); Michaličková, Viera (33%): Learning Activities Mediated by Mobile Technology. 2016 Roma : Scitepress, 2016. ISBN 978-989-758-179-3 |
AFD | Lovászová, Gabriela (50%); Michaličková, Viera (50%): Classroom Learning Activities Based on Real-time Response Processing. 2016 Nitra : UKF, 2016. ISBN 978-80-7552-249-8 |
ACB | Lovászová, Gabriela (30%); Cápay, Martin (30%); Michaličková, Viera (30%); Tomanová, Júlia (10%): Mobilné technológie vo vyučovaní informatiky. 2016. Nitra : UKF, 2016. ISBN 978-80-558-1104-8 |
ACB | Michaličková, Viera (100%): Programovanie mobilných aplikácií v prostredí MIT App Inventor 2. 2016. Nitra : UKF, 2016. ISBN 978-80-558-1101-7 |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Webová stránka | Webová stránka projektu | https://www.ki.fpv.ukf.sk/projekty/kega_055_4_2014/ |
Prípadové štúdie | Prípadové štúdie overených aktivít s mobilnými technológiami | https://www.ki.fpv.ukf.sk/projekty/kega_055_4_2014/index.php?m=6 |
Odborný seminár | Odborný seminár Mobilné technológie vo vyučovaní informatiky pre učiteľov informatiky z praxe a študentov učiteľstva informatiky | https://www.ki.fpv.ukf.sk/projekty/kega_055_4_2014/index.php?m=4 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).