Mobilné technológie v škole pre 21. storočie

Základné informácie

TOP PROJEKT

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Mobilné technológie v škole pre 21. storočie

Názov projektu (anglický): Mobile Technology in Schools for the 21st Century

Začiatok riešenia projektu: 2014

Koniec riešenia projektu: 2016

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 055UKF-4/2014

Vedúci projektu: doc. RNDr. Gabriela Lovászová, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Pracovisko: Fakulta prírodných vied a informatiky

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Ciele projektu vychádzajú z aktuálnej potreby budovania odborného a metodického know-how pre úspešné využívanie mobilných digitálnych technológií v školskej praxi. Najdôležitejším výsledkom riešenia projektu je vytvorenie koncepcie zmysluplného využívania mobilných technológií v sekundárnom vzdelávaní s overenými typmi učebných aktivít (najmä v predmete informatika), ktoré podporujú moderné formy a metódy konštruktivistického vyučovania. Koncepcia je prezentovaná v dvoch knižných publikáciách určených pre študentov učiteľstva informatiky a pre učiteľov z praxe. Výsledky riešenia projektu boli prezentované učiteľskej verejnosti formou prednášok a praktických workshopov na odbornom seminári. Prípadové štúdie o učebných aktivitách s využitím mobilných technológií vo vyučovaní informatiky sú publikované na internete a dostupné z webovej stránky projektu. 

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The project’s objects arise from actual demand for providing teachers in Slovak schools with professional and methodical know-how to use mobile technology with their pupils successfully. The project’s most important results include the original conception of meaningful using of mobile technology in secondary education together with various types of verified learning activities (mostly concerned with informatics education). All activities developed within the project enhance new forms and methods typical for the constructivist teaching and learning theories. The conception is presented in two books in detail. The books are dedicated to university students (prospective teachers of informatics) as well as the in-service teachers of informatics. Through organizing a special seminar with lectures and workshops, the participants from both target groups could familiarize themselves with main results of the project. A collection of case studies focused on learning activities grounded in using mobile technology was published online and is accessible from the project’s web site.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 10 823,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFC Cápay, Martin (34%); Lovászová, Gabriela (33%); Michaličková, Viera (33%); Martínez, Alejandro López (0%); Torres, Ira Candel (0%): Designing Learning Activities for Non-formal Informatics Education. 2014 Seville : IATED Academy, 2014. ISBN 978-84-617-2484-0
AFD Cápay, Martin (34%); Lovászová, Gabriela (33%); Michaličková, Viera (33%); Beňačka, Ján (0%); Brodenec, Ivan (0%): Neformálne vzdelávanie detí formou voľnočasových informatických aktivít. 2014 Banská Bystrica : UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0698-6
AFC Cápay, Martin (34%); Lovászová, Gabriela (33%); Michaličková, Viera (33%): Learning Activities Suitable for an ICT - oriented Children's Summer Camp. 2015 ISSN 1877-0428
AFD Lovászová, Gabriela (50%); Michaličková, Viera (50%); Vaníček, Jiří (0%); Brodenec, Ivan (0%): Hlasovacie systémy - interaktívna technológia na podporu aktívneho učenia sa. 2015 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2015. ISBN 978-80-557-0852-2
AFD Lovászová, Gabriela (34%); Michaličková, Viera (34%); Cápay, Martin (32%): Mobile Technology in Secondary Education. 2015 Danvers : IEEE, 2015. ISBN 978-1-4673-8534-3
AFC Cápay, Martin (100%); Melezinek, Adolf (0%); Tóth, Agnes (0%): Engaging Games with the Computer Science Underlying Concepts. 2015 Florence : IEEE, 2015. ISBN 978-1-4799-8706-1
AFC Lovászová, Gabriela (34%); Cápay, Martin (33%); Michaličková, Viera (33%): Learning Activities Mediated by Mobile Technology. 2016 Roma : Scitepress, 2016. ISBN 978-989-758-179-3
AFD Lovászová, Gabriela (50%); Michaličková, Viera (50%): Classroom Learning Activities Based on Real-time Response Processing. 2016 Nitra : UKF, 2016. ISBN 978-80-7552-249-8
ACB Lovászová, Gabriela (30%); Cápay, Martin (30%); Michaličková, Viera (30%); Tomanová, Júlia (10%): Mobilné technológie vo vyučovaní informatiky. 2016. Nitra : UKF, 2016. ISBN 978-80-558-1104-8
ACB Michaličková, Viera (100%): Programovanie mobilných aplikácií v prostredí MIT App Inventor 2. 2016. Nitra : UKF, 2016. ISBN 978-80-558-1101-7

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Webová stránka Webová stránka projektu https://www.ki.fpv.ukf.sk/projekty/kega_055_4_2014/
Prípadové štúdie Prípadové štúdie overených aktivít s mobilnými technológiami https://www.ki.fpv.ukf.sk/projekty/kega_055_4_2014/index.php?m=6
Odborný seminár Odborný seminár Mobilné technológie vo vyučovaní informatiky pre učiteľov informatiky z praxe a študentov učiteľstva informatiky https://www.ki.fpv.ukf.sk/projekty/kega_055_4_2014/index.php?m=4

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter