Zbierka úloh z chémie pre gymnáziá

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Zbierka úloh z chémie pre gymnáziá

Project name (English): A collection of chemistry tasks for grammar schools

Start of project: 2014

End of project: 2016

Condition of project: Ukončený

Project number: 029UMB-4/2014

Project leader: doc. RNDr. Jarmila Kmeťová, PhD.

University: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Department: Fakulta prírodných vied

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Riešenie projektu bolo primárne zamerané na vydanie publikácie "Zbierka úloh z chémie pre gymnáziá", určenej predovšetkým pre žiakov gymnázií, ako aj pre študentov vysokoškolských študijných programov zameraných na chémiu. Samotnému vytvoreniu zbierky predchádzali predovšetkým: analýza pedagogickej dokumentácie týkajúca sa stredoškolského chemického vzdelávania, komparatívna analýza učebníc chémie pre gymnáziá a dostupných publikácií obsahujúcich učebné úlohy z chémie na Slovensku a v zahraničí. Súčasťou projektu bol aj výskum, ktorého cieľom bolo zmerať úroveň vedomostí žiakov gymnázií z chémie, postoje a názory na výučbu chémie, mieru motivácie a možné stratégie učenia sa žiakov. 

Description of original results of the project in English

The main aim of the project was to prepare and publish “A collection of chemistry tasks for grammar schools” to be used in particular by grammar school students, as well as pre-service teachers of Chemistry. An analysis of relevant pedagogical documentation related to secondary chemical education as well as a comparative analysis of available (national and foreign) textbooks of Chemistry was performed before preparing the publication. An important part of the project was to perform a study aiming to reveal the level of grammar school students’ knowledge in Chemistry, their attitudes and opinions related to Chemistry as a subject and to measure their level of motivation and learning strategies towards Chemistry.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 10 260,58 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AFC Stratilová-Urválková, Eva (30%); Šmejkal, Petr (10%); Teplý, Pavel (10%); Skoršepa, Marek (30%); Tortosa Moreno, Montserrat (10%); Urban-Woldron, Hildegard (10%): New IBSE oriented activities for biology – design and evaluation. 2014 Hradec Králové : Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-416-8
BFA Kmeťová, Jarmila (50%); Skoršepa, Marek (50%): Žiak ako mladý prírodovedec. 2014 Kraków : Uniwersytet pedagogiczny w Krakowie, 2014. ISBN 978-83-7271-881-5
AFC Skoršepa, Marek (90%); Tortosa Moreno, Montserrat (10%): What do pre-service and in-service teachers think of education in computer based lab?. 2014 Hradec Králové : Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-416-8
AFD Skoršepa, Marek (90%); Tortosa Moreno, Montserrat (10%): Čiastková štúdia z overovania nových aktivít pre počítačové a prírodovedné laboratórium. 2014 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2014. ISBN 978-80-557-0818-8
AFD Skoršepa, Marek (90%); Tortosa Moreno, Montserrat (10%): Faktory ovplyvňujúce motivačnú orientáciu žiakov v počítačom podporovanom laboratóriu. 2014 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2014. ISBN 978-80-557-0818-8
AEC Stratilová-Urválková, Eva (60%); Šmejkal, Petr (5%); Skoršepa, Marek (25%); Teplý, Pavel (5%); Tortosa Moreno, Montserrat (5%): MBL activities using IBSE: learning biology in context. 2014 Kraków : Pedagogical University of Kraków, 2014. ISBN 978-83-7271-878-5
AEC Skoršepa, Marek (80%); Stratilová-Urválková, Eva (5%); Šmejkal, Petr (5%); Tortosa Moreno, Montserrat (5%); Urban-Woldron, Hildegard (5%): Activities with sensors in laboratory of biology: students’ motivation and understanding the results. 2014 Kraków : Pedagogical University of Kraków, 2014. ISBN 978-83-7271-878-5
AFG KMEŤOVÁ, J., SKORŠEPA, M.: Learning Strategies of students in relation to learning Chemistry. In: 13th European Conference on Research in Chemistry Education (ECRICE 2016, Barcelona, Spain). Barcelona : Pacific World, 2016, s. 194.
AFG SKORŠEPA, M., KMEŤOVÁ, J.: Measuring aspects of students’ motivation towards learning Chemistry In: 13th European Conference on Research in Chemistry Education (ECRICE 2016, Barcelona, Spain). Barcelona : Pacific World, 2016, s. 103.
AFC SKORŠEPA, M., ŠMEJKAL, P.: Comprehending Newly Designed Activities for Computer Based Science Lab by Slovak and Czech Students. In: Proceedings of the 7th International Conference on Research in Didadactics of the Sciences „DidSci 2016“. Krakow : Pedagogical University of Cracow, 2016, s. 137-139.
AFD KMEŤOVÁ, J.: Pedagogická prax a sebareflexia študenta učiteľstva chémie. In: Acta Universitatis Matthiae Belii, ser. chem. 2014, č. 15, s. 77-83. ISBN 978-80-557-0818-8.
BDF KMEŤOVÁ, J., SKORŠEPA, M.,: Profesijná praktická príprava budúcich učiteľov prírodovedných predmetov. In: Biológia, ekológia, chémia. roč. 20, 2016, č. 2, s 23-27. ISSN 1338-1024.
AFH KMEŤOVÁ, J., SKORŠEPA, M.: Profesijná praktická príprava budúcich učiteľov prírodovedných predmetov. In: Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, ScienEdu. Bratislava : PriF UK, 2016, s. 43. ISBN 978-80-8082-954-4.
ADE ŠMEJKAL, P., SKORŠEPA, M., STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ, E., TEPLÝ P.: Chemické úlohy se školními měřicími systémy: motivační orientace žáků v badatelsky orientovaných úlohách. Scientia in educatione, vol. 7, 2016, no. 1, s. 29-48. ISSN 1804-7106.
AFC ŠMEJKAL, P., SKORŠEPA, M., STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ, E.: Self-Reported Czech and Slovak Students’ Feedback on Performing Activities in Computer Based Science Lab. In: Proceedings of the 7th International Conference on Research in Didadactics of the Sciences „DidSci 2016“. Krakow : Pedagogical University of Cracow, 2016, s. 140-143.
AFH ŠMEJKAL, P., SKORŠEPA, M., STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ, E: Postoje a názory žáků při práci se školními měřicími systémy a badatelsky orientovanými úlohami. In: Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, ScienEdu. Bratislava : PriF UK, 2016, s. 75. ISBN 978-80-8082-954-4.
AFH SKORŠEPA, M., ŠMEJKAL, P.: Intrinsic Motivation Inventory (IMI) – psychometrické vlastnosti nástroja vo vzťahu k práci žiakov v počítačom podporovanom laboratóriu. In: Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, ScienEdu. Bratislava : PriF UK, 2016, s. 95. ISBN 978-80-8082-954-4.
AFC SKORŠEPA, M., ŠMEJKAL P.: Psychometrické vlastnosti nástrojov na zisťovanie motivačnej orientácie žiakov v digitálnom prírodovednom laboratóriu. In: Didaktika chemie a její kontexty“. Brno : Masarykova univerzita, 2015, s. 180-186. ISBN 978-80-210-7954-0.
AFC ŠMEJKAL P., SKORŠEPA, M., TEPLÝ, P., STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ E.: Motivační orientace žáků v badatelsky orientovaných úlohách se školními měřicími systémy. In: Didaktika chemie a její kontexty“. Brno : Masarykova univerzita, 2015, s. 220-229. ISBN 978-80-210-7954-0.
BAB KMEŤOVÁ, J., SKORŠEPA, M.: Zbierka úloh z chémie pre gymnáziá. Banská Bystrica : FPV UMB, Belianum, 2016, 211s. ISBN 978-80-557-1197-3.
BEE Kmeťová, J.: Podmienky pre chemické vzdelávanie na slovenských školách. In: Didaktika chemie a její kontexty. Brno : PF MU, 2015. s. 75-80.
BDF SKORŠEPA, M., STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ, E., ŠMEJKAL, P., TEPLÝ, P.: Zo života kvasiniek - príklad školského experimentu s podporou digitálnych meracích zariadení. In: Biológia, ekológia, chémia. roč. 19, 2015, č. 1, s 11-15. ISSN 1338-1024.

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter