Euromarketing - faktory a determinanty jednotného európskeho trhu (monografia s multimediálnou podporou)
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Euromarketing - faktory a determinanty jednotného európskeho trhu (monografia s multimediálnou podporou)
Project name (English): European Marketing – Factors and Determinants of the Single European Market (monograph with multimedia support)
Start of project: 2014
End of project: 2015
Condition of project: Ukončený
Project number: 018EU-4/2014
Project leader: prof. Ing. Viera Čihovská, PhD.
University: Ekonomická univerzita v Bratislave
Department: Obchodná fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Originálnym výsledkom riešenia projektovej úlohy je zhromaždenie, analyzovanie a rozvinutie teoretických poznatkov a súvislostí európskych integračných procesov, európskeho marketingu, ako aj identifikovanie hlavných faktorov a determinantov európskeho marketingového prostredia pre teóriu i prax podnikateľských subjektov, ktoré sa chcú úspešne etablovať na vysoko konkurenčnom trhu EÚ v monografii „ Euromarketing – faktory a determinanty jednotného európskeho trhu“, ako aj v ďalších publikačných výstupoch riešiteľského kolektívu. Formovanie európskeho marketingu je reakciou na vznik európskeho trhu, ktorý rozširuje oblasť svojho skúmania z pôvodne separovaných trhov na jeden veľký multinacionálny a multikultúrny trh. Jednotný trh Európskej únie je v dôsledku prehlbujúcich sa integračných procesov veľmi špecifickým trhom vyznačujúcim sa globálnymi, nadnárodnými, národnými, ako aj regionálnymi špecifikami. Reálna prax ukazuje, že EÚ netvorí jednotný trh pre uplatnenie globálnych, paneurópskych marketingových stratégií. I keď sa odstránili takmer všetky bariéry voľného obchodu a dochádza k postupnému zbližovaniu nákupného správania spotrebiteľov, zostávajú dlhodobo pôsobiace kultúrne, ekonomické a sociálne rozdiely a disparity, ktoré jednotlivé krajiny a regióny EÚ stále rozdeľujú. Základom európskeho marketingu je vytváranie a vývoj prostriedkov na dosiahnutie konvergencie právnych, ekonomických, sociálnych a kultúrnych podmienok v európskych krajinách, ktoré majú napomáhať vzájomným obchodným transakciám. Je spojením globálneho, lokálneho a regionálneho prístupu s maximálnou snahou využitia stratégie štandardizácie ponuky tovarov a služieb s ohľadom na špecifiká jednotlivých trhov členských krajín a regiónov EÚ. Globálny prístup je využiteľný v situácii identifikovateľnosti univerzálnych spotrebiteľských charakteristík na jednotlivých národných európskych trhoch (napr. trendy v racionálnom stravovaní), lokálny prístup môžu firmy uplatniť pri identifikácii rozdielnych charakteristík v spotrebiteľskom správaní na lokálnych trhoch, rozdielnej ekonomickej a sociálnej úrovne jednotlivých trhov (napr. rozdiely v HDP medzi jednotlivými členmi EÚ) a regionálny prístup možno uplatniť pri expanzii na trhy s podobnými ekonomickými, kultúrnymi, historickými alebo geografickými charakteristikami (napr. škandinávske krajiny, nemecky hovoriace krajiny, atď.). Spojenie uvedených troch prístupov pomáha využiť stratégie štandardizácie marketingového programu firmy (produktovej, cenovej, distribučnej a komunikačnej politiky) so súčasným zohľadnením kultúrnych podmienok a špecifík krajín, či regiónov EÚ. Budúcnosť európskeho marketingu smeruje tak ku komplementárnosti a kooperácii celého distribučného reťazca v prospech európskeho spotrebiteľa.
Description of original results of the project in English
Original result of solving the project task is gathering, analyzing and developing of theoretical knowledge and context of the European marketing, as well as identifying the main factors and determinants of European marketing environment for the theory and practice of business subjects, which want to successfully establish themselves in highly competitive EU market, in the monograph "European Marketing – Factors and Determinants of the Single European Market", in the proceedings of scientific papers "European Marketing – Management Concept for the Single European Market" as well as in other publication outputs of the project research team. Formation of European marketing is a response to the emergence of the European market, which expands the scope of its examination from formerly separate markets into one large multinational and multicultural market. The single market of the European Union is due to the deepening of integration processes a very specific market characterized by global, transnational, national and regional specifics. The actual practice shows that the EU is not establishing a single market for the application of global, Pan-European marketing strategies. Although, almost all barriers for free trade have been eliminated and convergence of the purchasing patterns of consumers is gradually occurring, there all along remain long-acting cultural, economic and social inequalities and disparities, which are still dividing individual countries and regions of the EU. The basis of European marketing is creating and developing the means to achieve convergence of legal, economic, social and cultural conditions in the European countries, which are supposed to support mutual trade transactions. It is the interconnection of global, local and regional approach with maximum effort to use strategies of standardization for the supply of goods and services, taking into account the specifics of individual markets of the member states and regions of the EU. Global approach is useful in situations identifying universal consumer characteristics on the individual national European markets (e.g. the trends in rational nutrition), local approach can companies apply for the identification of different patterns in consumer behavior in local markets, different economic and social levels in individual markets (e.g. the differences in GDP between EU members) and a regional approach can be applied in expansion to the markets with similar economic, cultural, historical or geographical characteristics (e.g. the Scandinavian countries, German speaking countries, etc.). The connection of these three approaches helps to use strategies to standardize the marketing program of the company (product, price, distribution and communication policy), while taking into the account cultural conditions and specifics of countries or regions in the EU. The future of European marketing leads to complementarity and cooperation of the entire distribution chain in favor of European consumer.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 13 359,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
ADM | Cibáková, Viera (50%); Čihovská, Viera (50%): Marketing concept opens up possibilities for profit and non-profit sectors partnership. 2014 2013. ISSN 1728-6220 |
ADM | Čihovská, Viera (100%): European marketing - concept for efficient exchange of the single market of the European Union. 2014 Belehrad : MESTE NGO, 2014. ISSN 2334-7171 |
ADM | Cibáková, Viera (50%); Čihovská, Viera (50%): Euromarketing: factors and determinants of the European market. 2015 Kyiv : Institute of society transformation, 2015. ISSN 1728-6220 |
AFD | Čihovská, Viera (100%): Development of European Retailing. 2014 Bratislava : EKONÓM publishing, 2014. ISBN 978-80-225-3994-4 |
AFD | Čihovská, Viera (50%); Kličková, Šárka (50%): Euromarketing – Marketing Audit in Practise (Results of a Research). 2014 Bratislava : EKONÓM publishing, 2014. ISBN 978-80-225-3994-4 |
AFC | Čihovská, Viera (100%): Marketing management conceptopens up possibilities for partnership profit and non-profit sector. 2014 Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-55-2 |
BCI | Kita, Jaroslav (20%); Balhar, Vítězslav (5%); Čihovská, Viera (1%); Dzurová, Mária (8%); Drábik, Peter (9%); Filo, Peter (5%); Francová, Zuzana (7%); Hasprová, Mária (16%); Chomová, Katarína (5%); Kita, Pavol (12%); Loydlová, Miroslava (3%); Matušovičová, Monika (3%); Orgonáš, Jozef (3%); Toman, Marian (3%); Hanuláková, Eva (0%); Strážovská, Ľubomíra (0%): Marketing. 2015 |
ACB | Čihovská, Viera (42%); Hvizdová, Eva (26%); Matušovičová, Monika (32%); Lipianska, Júlia (0%); Nekolová, Veronika (0%): Manažment ľudských zdrojov. 2014 |
AED | Čihovská, Viera (100%): Koncept spoločenskej zodpovednosti a spoločensky zodpovedný marketing - neodkladný prístup firiem k trvale udržateľnému rozvoju. 2015 Žilina : Faculty of Management Science and Informatics, University of Zilina & Institute of Management by University of Zilina, 2015. ISBN 978-80-554-1127-9 |
AFD | Cibáková, Viera (50%); Čihovská, Viera (50%); Škultéty, Peter (0%); Prusáková, Viera (0%): Európsky marketing - koncept pre efektívnu výmenu na jednotnom trhu Európskej únie. 2015 Bratislava : Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave, 5. novembra 2015. ISBN 978-80-89654-23-9 |
ADE | Jašina, Marina Nikolajevna (50%); Čihovská, Viera (50%): Sravniteľnyj analiz razvitija malogo i srednego predprinimateľstva Rosii i Slovakii. 2015 Saratov : Saratovskij gosudarstvennyj sociaľno-ekonomičeskij universitet, 2015. ISSN 1994-5094 |
DAI | Kličková, Šárka (100%): Marketingový audit z pohľadu teórie a praxe. 2014 Bratislava : Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave, 2014. ISSN 1337-7493 |
DAI | Džuganová, Gabriela (100%); Čihovská, Viera (0%): Konkurencieschopnosť slovenských podnikov na jednotnom trhu Európskej únie (na príklade vybraných priemyselných komodít). 2014 |
DAI | Pavliková, Marta (100%); Čihovská, Viera (0%): Retail manažment v podmienkach silnejúcej globalizácie obchodu. 2015 |
DAI | Miháliková, Veronika (100%); Čihovská, Viera (0%): Nové trendy maloobchodného marketingu v podmienkach globalizácie európskeho obchodu. 2015 |
Replications
Category Name | Specific name |
---|---|
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Marketing / Jaroslav Kita a kolektív. - Bratislava : Iura Edition, 2010. - 411 s. [24,50 AH] [24,50 AH] : slovník. - (Ekonómia). - ISBN 978-80-8078-327-3 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Aplikácie marketingu / Jozef Čimo a kolektív. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2006. - 360 s. : grafy, obr., sch., tab. - ISBN 80-225-2147-7 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Marketingové prostredie jednotného európskeho trhu / Viera Čihovská a kolektív. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2010. - 271 s. [15,374 AH] [15,374 AH] : diagr., grafy, tab. - ISBN 978-80-225-2940-2 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).