Tvorba vzdelávacích materiálov pre pregraduálne a celoživotné vzdelávanie učiteľov chémie a pre riešiteľov úloh chemickej olympiády.
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Tvorba vzdelávacích materiálov pre pregraduálne a celoživotné vzdelávanie učiteľov chémie a pre riešiteľov úloh chemickej olympiády.
Project name (English): Creation of educational materials for undergraduate and life-long chemistry teachers’ education and for students involved in Chemistry Olympiad.
Start of project: 2013
End of project: 2015
Condition of project: Ukončený
Project number: 004TTU-4/2013
Project leader: doc. Ing. Ján Reguli, CSc.
University: Trnavská univerzita v Trnave
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Cieľom projektu Tvorba vzdelávacích materiálov pre pregraduálne a celoživotné vzdelávanie učiteľov chémie a pre riešiteľov úloh chemickej olympiády bola príprava moderných vysokoškolských učebných textov, prístupných aj učiteľom chémie v praxi a stredoškolským študentom, riešiteľom úloh Chemickej olympiády. Výsledkom riešenia projektu sú štyri vysokoškolské učebné texty:
1. REGULI, J. (2014): Riešené príklady z fyzikálnej chémie pre kategóriu A Chemickej olympiády (358 str., náklad 100 ks, dostupná aj na http://pdf.truni.sk/veda-vyskum?e-kniznica#online). Vysokoškolská učebnica výpočtov z fyzikálnej chémie.
2. LINKEŠOVÁ, M., PAVELEKOVÁ, I. (2014): Základy chémie pre učiteľov biológie (95 str.). Elektronický študijný materiál, dostupný na http://pdf.truni.sk/veda-vyskum?e-kniznica#online.
3. REGULI, J., PAVELEKOVÁ, I. (2015): Spotrebiteľská chémia (169 str., elektronický študijný materiál, dostupný na http://pdf.truni.sk/veda-vyskum?e-kniznica#online).
4. REGULI, J. (2015): Fyzikálna chémia pre bakalárske štúdium (278 str.). Vysokoškolská učebnica fyzikálnej chémie v rozsahu bakalárskych kurzov. Vydalo vydavateľstvo Typi Universitatis Tyrnaviensis v náklade 500 ks.
Description of original results of the project in English
The aim of the project Creation of educational materials for undergraduate and life-long chemistry teachers’ education and for students involved in Chemistry Olympiad was to prepare modern study materials for universities as well as for high school teachers and for their students, solving the tasks of Chemistry Olympiad. The results of the project represent four university textbooks (in Slovak):
1. REGULI, J. (2014): Solved Tasks from Physical Chemistry for the A Category of Chemistry Olympiad (358 pp., available at http://pdf.truni.sk/veda-vyskum?e-kniznica#online). University textbook of calculations in Physical Chemistry.
2. LINKEŠOVÁ, M., PAVELEKOVÁ, I. (2014): Fundamentals of Chemistry for the Teachers of Biology (95 pp.). Electronic textbook available at http://pdf.truni.sk/veda-vyskum?e-kniznica#online.
3. REGULI, J., PAVELEKOVÁ, I. (2015): Consumer Chemistry (171 pp. Electronic textbook available at http://pdf.truni.sk/veda-vyskum?e-kniznica#online).
4. REGULI, J. (2015): Physical Chemistry for Bachelor Studies (278 pp.). University textbook of physical chemistry for bachelor courses.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 11 889,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFD | Reguli, Ján (100%): Fyzikálna chémia v úlohách CHO a MCHO. Súčasnosť a perspektívy didaktiky chémie III. Zborník z medzinárodnej konferencie. Donovaly 29. – 31. 5. 2013. Banská Bystrica : Fakulta prírodných vied, Univerzita Mateja Banská Bystrica. ISBN 978-80-557-0546-0. |
AFD | Reguli, Ján (100%): Science toys and interactive exhibits in chemistry teachers’ education. HSCI 2013. Proceedings of the 10th International Conference on Hands-on Science. 2013, 1-5 July. Pp.250-254. Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2013. ISBN 978-989-98032-2-0. |
AFH | Reguli, Ján (100%): Chémia pre chemikov verzus chémia pre nechemikov? Môže byť obsah predmetu chémia rozdielny na rôznych stredných školách?. ChemZi 9 (1), 118-119 (2013). Bratislava : Slovenská chemická spoločnosť. ISSN 1336-7242. |
ADF | Reguli, Ján (100%): Vedecké hračky v príprave učiteľov chémie. Biológia, ekológia, chémia 17 (3), 25-30 (2013). ISSN 1338-1024. |
BDF | Reguli, Ján (100%): Ako prispievajú k miskoncepciám učebnice chémie. Biológia, ekológia, chémia 17 (2), 32 (2013). ISSN 1338-1024. |
AFD | Cepková, Lenka (100%): Riešenie problému - jadro vzdelávacej koncepcie Peer-Led Team Learning (PLTL). Aktuálne smerovanie výskumov v dizertačných prácach z didaktiky chémie. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave - Prírodovedecká fakulta - Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky, 2013, s. 43-56. ISBN 978-80-223-2582-0. |
AFC | Cepková, Lenka (100%): Identifikácia obsahu žiackych predstáv o pojme chemická rovnováha - prekurzor k implementácii PLTL. Aktuální problémy disertačních prací Oboru didaktika chemie : Sborník příspěvků. 17. – 18. 10. 2013, s. 75. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3776-7. |
ACB | Reguli, Ján (100%); Linkešová, Mária (0%); Klein, Erik (0%): Riešené úlohy z fyzikálnej chémie pre kategóriu A chemickej olympiády. Trnava : Pedagogická fakulta TU v Trnave, 358 str. 2014. ISBN 978-80-8082-782-3. |
ADE | Reguli, Ján (45%); Orolínová, Mária (35%); Kotuľáková, Katarína (20%): Spolupráca novín so školami. Atraktívne hodiny chémie a výchova žiakov k práci s informáciami. Media4u Magazine 11 (1), 17-25 (2014). ISSN 1214-9187. |
AFC | Reguli, Ján (100%): Stačí jedna stredoškolská chémia?. Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie, XXIII. Mezinárodní konference o výuce chemie, str. 95-102. Hradec Králové : Univerzita Hradec Králové, 2014. ISBN 978-80-7435-417-5. |
AFG | Reguli, Ján (100%): Neprekonaná popularizátorka vedy. Chem. Listy 108 (8), 799 (2014). ISSN 0009-2770. |
AFC | Linkešová, Mária (50%); Paveleková, Ivona (50%): Je úroveň vedomostí súčasných adeptov učiteľského povolania vyššia ako stredoškolákov so zvýšeným záujmom o chémiu?. Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie/Přírodovědné a technologické vzdělávání pro XXI. století. Sborník příspěvků XXIII. Mezinárodní konference o výuce chemie a IX. Regionálního IOSTE symposia pro Střední a Východní Evropu. Hradec Králové : Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-417-5. |
BCI | Linkešová, Mária (50%); Paveleková, Ivona (50%); Reguli, Ján (0%); Orolínová, Mária (0%): Základy chémie pre učiteľov biológie. Trnava : Pedagogická fakulta TU v Trnave, 95 str., 2014. ISBN 978-80-8082-795-3 2014. |
AFG | Reguli, Ján (100%): 10 rokov Komunikácie vedy v príprave učiteľov chémie. XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník abstraktů příspěvků z konference 20.-21. 5. 2015. Brno : Masarykova univerzita, 2015. str. 29. ISBN 978-80-210-7844-4. |
AFC | Reguli, Ján (100%): Equilibrium between chemical knowledge and teaching skills in pre service teachers’ education. 6th Eurovariety in Chemistry Education : Chemistry Education for Responsible Citizenship and Employability. Tartu 30.6. – 1. 7. 2015. str. 46-47. ISBN 978-9949-9654-2-7. |
AFC | Reguli, Ján (100%): 10 rokov Komunikácie vedy v príprave učiteľov chémie. XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie Didaktika chemie a její kontexty. Sborník příspěvků z konference 20. – 21. 5. 2015. Brno : Masarykova univerzita, 2015. str. 156 – 161. ISBN 978-80-210-7954-0. |
AFH | Reguli, Ján (100%): 10 rokov Spotrebiteľskej chémie v príprave učiteľov chémie. ChemZi 11 (1), 96-97 (2015). Bratislava : Slovenská chemická spoločnosť. ISSN 1336-7242. |
BCI | Reguli, Ján (70%); Paveleková, Ivona (30%); Šulcová, Renata (0%); Michalíková, Anna (0%): Spotrebiteľská chémia. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity 2015. 169 str. ISBN 978-80-8082-861-5. |
ACB | Reguli, Ján (100%), Cídlová, Hana (0%), Klein Erik (0%): Fyzikálna chémia pre bakalárske štúdium. Trnava : TYPI Universitatis Tyrnaviensis, 2015. 278 str. ISBN 978-80-8082-868-4. |
BDF | Linkešová, Mária (80%); Kurusová, Helena (20%): Funkčné technologické modely historických výrob a ich didaktické využitie: 1. Výroba mydla. Biológia, ekológia, chémia, 2015, roč. 19, č. 1, s. 23 – 28. ISSN 1338-1024. |
GII | Linkešová, Mária (100%): Vyšla zbierka riešených úloh z fyzikálnej chémie. Biológia, ekológia, chémia, 2015, roč. 19, č. 1, s. 29. ISSN 1338-1024. |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Reguli, J., Paveleková I.: Spotrebiteľská chémia | vysokoškolský študijný materiál v elektronickej forme | http://pdf.truni.sk/veda-vyskum?e-kniznica#online |
Reguli J.: Riešené úlohy z fyzikálnej chémie pre kategóriu A chemickej olympiády | vysokoškolská učebnica výpočtov z fyzikálnej chémie | http://pdf.truni.sk/veda-vyskum?e-kniznica#online |
Linkešová, M., Paveleková, I. Základy chémie pre učiteľov biológie. | vysokoškolský študijný materiál v elektronickej forme | http://pdf.truni.sk/veda-vyskum?e-kniznica#online |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).