Inovácia prístupu k zvýšeniu matematickej, prírodovednej a technickej gramotnosti študentov stredných škôl
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Inovácia prístupu k zvýšeniu matematickej, prírodovednej a technickej gramotnosti študentov stredných škôl
Project name (English): Innovative Approach to Development of Mathematical, Scientific and Technical Literacy of Secondary School Leaners
Start of project: 2012
End of project: 2014
Condition of project: Ukončený
Project number: 001DTI-4/2012
Project leader: Dr.h.c. prof. PhDr. PaedDr. Tomáš Lengyelfalusy, PhD.
University: Vysoká škola DTI
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Za hlavné a originálne výsledky daného projektu považujeme:
- Komplexnú analýzu súčasného stavu problematiky matematickej, prírodovednej a technickej gramotnosti na základe dostupných zdrojov, predovšetkým medzinárodných meraní (PISA a pod.),
- Prípravu, realizáciu a vyhodnotenie výskumu na vzorke 348 žiakov stredných škôl Trenčianskeho, Žilinského a Nitrianskeho regiónu,
- Zorganizovanie medzinárodnej vedeckej konferencie, zameranej na zvýšenie matematickej, prírodovednej a technickej gramotnosti,
- Publikovanie svojich výsledkov v domácich a zahraničných časopisoch a zborníkoch,
- Účasť jednotlivých členov riešiteľského kolektívu na domácich i zahraničných konferenciách, kde vystúpili s prednáškami na tému projektu a jej výsledkov.
Description of original results of the project in English
The most significant and original outcomes of the projects are as follows:
- The complex analysis of the current situation in the field of mathematic, scientific and technical competence worked out on the basis of available resources, esp. international measurements and studies (e.g. PISA),
- Preparing, carrying out and evaluating the research in the secondary schools in Trenčín, Žilina and Nitra region (348 secondary school students participated),
- Organising of the international scientific conference focused on the improvement in mathematic, scientific and technical competence of secondary schools students,
- Publication of our outcomes in national and international scientific journals and conference proceedings,
- Presentation of the project and its findings at the conferences in Slovakia and abroad by members of our project team.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 0,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AEC | Lengyelfalusy, Tomáš (80%); Lengyelfalusy, Dana (20%); Blažková, Ružena (0%); Hanzlík, František (0%); Hodný, Jiří (0%): Zaujímavé zbierky úloh alebo zbierky zaujímavých úloh z matematiky. 2012 Brno : Univerzita obrany Brno, 2012. ISBN 978-80-7231-865-0 |
ADE | Lengyelfalusy, Tomáš (34%); Markechová, Dagmar (33%); Tirpáková, Anna (33%): New trends mathematics teaching in teacher and metodologist training for the preprimary and primary education. 2013 Australia : Contemporary Research Center, 2013. ISSN 2201-6333 |
AEC | Lengyelfalusy, Tomáš (100%); Beránek, Jaroslav (0%); Blažková, Ružena (0%): Exner-Bonitzov Organisationsentwurf a jeho progresívne prvky hlavne s ohľadom na matematiku. 2013 Brno : Univerzita obrany, 2013. ISBN 978-80-7231-923-7 |
ADN | Kontrová, Lýdia (50%); Lengyelfalusy, Tomáš (25%); Lengyelfalusyová, Dana (25%): A statistical analysis of the effectiveness of selected methods in the teaching of mathematics. 2012 ISSN 1335-4205 |
AEC | Lengyelfalusy, Tomáš (100%); Boček, Leo (0%); Halas, Zdeno (0%): História maturitných skúšok z matematiky na Slovensku. 2013 Praha : Matfyzpress, 2013. ISBN 978-80-7378-234-4 |
AEC | Lengyelfalusy, Tomáš (100%): Nevyhnutnosť vyučovania matematiky na základných a stredných a stredných školách. 2014 ISBN 978-80-7231-958-9 |
ADC | Škoda, Miroslav (34%); Sláviková, Gabriela (33%); Lajčin, Daniel (33%): The only Correct Calculation Method in Cost Management: From Activity Based Costing Perspective. 2014 North America : Science and Education Centre, 2014. ISSN 2291-1995 |
ADM | Zibrínová, Ľubica (20%); Birknerová, Zuzana (20%); Frankovský, Miroslav (20%); Zbihlejová, Lucia (20%); Lajčin, Daniel (20%): Cognitive distortions in thinking in connection with positive and negative emotions of employed and unemployed. 2014 ISSN 2313-7401 |
ADE | Várkoly, Ladislav (25%); Sláviková, Gabriela (25%); Lajčin, Daniel (25%); Tej, J. (25%): Management in Higher Education. 2012 ISSN 1507-6563 |
AEC | Pasternáková, Lenka (50%); Lajčin, Daniel (50%); Katolo, Artur (0%); Dancák, Pavol (0%): Inovatívne prístupy v edukácii. 2012 Tarnów : BW Tarnów, 2012. ISBN 978-83-932579-1-1 |
ADE | Oberuč, Jaroslav (50%); Sláviková, Gabriela (50%): Activation of Personality to Adequate Attitude to Region, he or Lives in is an Integral Part of any Educational Activities. 2013 ISSN 2048-4186 |
AFD | Smoligová, Jana (33%); Andrejčák, Imrich (33%); Sláviková, Gabriela (34%); Baštinec, Jaromír (0%); Beránek, Jaroslav (0%): Motivácia žiaka v podmienkach edukácie. 2014 Dubnica nad Váhom : Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014. ISBN 978-80-89732-01-2 |
AEC | Sláviková, Gabriela (25%); Andrejčák, Imrich (25%); Smoligová, Jana (25%); Stašák, Jozef (25%); Filípek, Jozef (0%); Hvorecký, Jozef (0%): The proposal of behavioural strategy in demanding social situations in management of secondary school through the use of neural network world technologies. 2014 Brno : B&M InterNets, s.r.o.,, 2014. ISBN 978-80-260-6150-2 |
FAI | Lajčin, Daniel (50%), Lengyelfalusy, Tomáš (50%), 8. didaktická konferencia: zborník príspevkov. Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014, 258 s. ISBN 978-80-89732-01-2 |
FAI | Lajčin, Daniel (100%), Študentská vedecká odborná činnosť: Zborník anotácií, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014, 30 s. ISBN 978-80-89732-02-9 |
FAI | Lajčin, Daniel (50%), Hrmo, Roman (50%), SCHOLA 2014: Inovácie vo výchove a vzdelávaní - Trendy v odborovej didaktike: Zborník príspevkov. Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014, 600 s., CD ROM, ISBN 978-80-89732-15-9 |
FAI | Lajčin, Daniel (50%), Hrmo, Roman (50%), SCHOLA 2014: Inovácie vo výchove a vzdelávaní - Trendy v odborovej didaktike: Zborník abstraktov. Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014, 71 s., CD ROM, ISBN 978-80-89732-14-2 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele.