Inovácia prístupu k zvýšeniu matematickej, prírodovednej a technickej gramotnosti študentov stredných škôl

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Inovácia prístupu k zvýšeniu matematickej, prírodovednej a technickej gramotnosti študentov stredných škôl

Názov projektu (anglický): Innovative Approach to Development of Mathematical, Scientific and Technical Literacy of Secondary School Leaners

Začiatok riešenia projektu: 2012

Koniec riešenia projektu: 2014

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 001DTI-4/2012

Vedúci projektu: Dr.h.c. prof. PhDr. PaedDr. Tomáš Lengyelfalusy, PhD.

Vysoká škola: Vysoká škola DTI

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Za hlavné a originálne výsledky daného projektu považujeme:

  • Komplexnú analýzu súčasného stavu problematiky matematickej, prírodovednej a technickej gramotnosti na základe dostupných zdrojov, predovšetkým medzinárodných meraní (PISA a pod.),
  • Prípravu, realizáciu a vyhodnotenie výskumu na vzorke 348 žiakov stredných škôl Trenčianskeho, Žilinského a Nitrianskeho regiónu,
  • Zorganizovanie medzinárodnej vedeckej konferencie, zameranej na zvýšenie matematickej, prírodovednej a technickej gramotnosti,
  • Publikovanie svojich výsledkov v domácich a zahraničných časopisoch a zborníkoch,
  • Účasť jednotlivých členov riešiteľského kolektívu na domácich i zahraničných konferenciách, kde vystúpili s prednáškami na tému projektu a jej výsledkov.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The most significant and original outcomes of the projects are as follows:

  • The complex analysis of the current situation in the field of mathematic, scientific and technical competence worked out on the basis of available resources, esp. international measurements and studies (e.g. PISA),
  • Preparing,  carrying out and evaluating the research in the secondary schools in Trenčín, Žilina and Nitra region (348 secondary school students participated),
  • Organising of the international scientific conference focused on the improvement in mathematic, scientific and technical competence of secondary schools students,
  • Publication of our outcomes in national and international scientific journals and conference proceedings,
  • Presentation of the project and its findings at the conferences in Slovakia and abroad by members of our project team.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 0,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AEC Lengyelfalusy, Tomáš (80%); Lengyelfalusy, Dana (20%); Blažková, Ružena (0%); Hanzlík, František (0%); Hodný, Jiří (0%): Zaujímavé zbierky úloh alebo zbierky zaujímavých úloh z matematiky. 2012 Brno : Univerzita obrany Brno, 2012. ISBN 978-80-7231-865-0
ADE Lengyelfalusy, Tomáš (34%); Markechová, Dagmar (33%); Tirpáková, Anna (33%): New trends mathematics teaching in teacher and metodologist training for the preprimary and primary education. 2013 Australia : Contemporary Research Center, 2013. ISSN 2201-6333
AEC Lengyelfalusy, Tomáš (100%); Beránek, Jaroslav (0%); Blažková, Ružena (0%): Exner-Bonitzov Organisationsentwurf a jeho progresívne prvky hlavne s ohľadom na matematiku. 2013 Brno : Univerzita obrany, 2013. ISBN 978-80-7231-923-7
ADN Kontrová, Lýdia (50%); Lengyelfalusy, Tomáš (25%); Lengyelfalusyová, Dana (25%): A statistical analysis of the effectiveness of selected methods in the teaching of mathematics. 2012 ISSN 1335-4205
AEC Lengyelfalusy, Tomáš (100%); Boček, Leo (0%); Halas, Zdeno (0%): História maturitných skúšok z matematiky na Slovensku. 2013 Praha : Matfyzpress, 2013. ISBN 978-80-7378-234-4
AEC Lengyelfalusy, Tomáš (100%): Nevyhnutnosť vyučovania matematiky na základných a stredných a stredných školách. 2014 ISBN 978-80-7231-958-9
ADC Škoda, Miroslav (34%); Sláviková, Gabriela (33%); Lajčin, Daniel (33%): The only Correct Calculation Method in Cost Management: From Activity Based Costing Perspective. 2014 North America : Science and Education Centre, 2014. ISSN 2291-1995
ADM Zibrínová, Ľubica (20%); Birknerová, Zuzana (20%); Frankovský, Miroslav (20%); Zbihlejová, Lucia (20%); Lajčin, Daniel (20%): Cognitive distortions in thinking in connection with positive and negative emotions of employed and unemployed. 2014 ISSN 2313-7401
ADE Várkoly, Ladislav (25%); Sláviková, Gabriela (25%); Lajčin, Daniel (25%); Tej, J. (25%): Management in Higher Education. 2012 ISSN 1507-6563
AEC Pasternáková, Lenka (50%); Lajčin, Daniel (50%); Katolo, Artur (0%); Dancák, Pavol (0%): Inovatívne prístupy v edukácii. 2012 Tarnów : BW Tarnów, 2012. ISBN 978-83-932579-1-1
ADE Oberuč, Jaroslav (50%); Sláviková, Gabriela (50%): Activation of Personality to Adequate Attitude to Region, he or Lives in is an Integral Part of any Educational Activities. 2013 ISSN 2048-4186
AFD Smoligová, Jana (33%); Andrejčák, Imrich (33%); Sláviková, Gabriela (34%); Baštinec, Jaromír (0%); Beránek, Jaroslav (0%): Motivácia žiaka v podmienkach edukácie. 2014 Dubnica nad Váhom : Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014. ISBN 978-80-89732-01-2
AEC Sláviková, Gabriela (25%); Andrejčák, Imrich (25%); Smoligová, Jana (25%); Stašák, Jozef (25%); Filípek, Jozef (0%); Hvorecký, Jozef (0%): The proposal of behavioural strategy in demanding social situations in management of secondary school through the use of neural network world technologies. 2014 Brno : B&M InterNets, s.r.o.,, 2014. ISBN 978-80-260-6150-2
FAI Lajčin, Daniel (50%), Lengyelfalusy, Tomáš (50%), 8. didaktická konferencia: zborník príspevkov. Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014, 258 s. ISBN 978-80-89732-01-2
FAI Lajčin, Daniel (100%), Študentská vedecká odborná činnosť: Zborník anotácií, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014, 30 s. ISBN 978-80-89732-02-9
FAI Lajčin, Daniel (50%), Hrmo, Roman (50%), SCHOLA 2014: Inovácie vo výchove a vzdelávaní - Trendy v odborovej didaktike: Zborník príspevkov. Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014, 600 s., CD ROM, ISBN 978-80-89732-15-9
FAI Lajčin, Daniel (50%), Hrmo, Roman (50%), SCHOLA 2014: Inovácie vo výchove a vzdelávaní - Trendy v odborovej didaktike: Zborník abstraktov. Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014, 71 s., CD ROM, ISBN 978-80-89732-14-2

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele.

Filter

Filter