Inkubátor inovatívnych učiteľov prírodovených predmetov na ZŠ a SŠ

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Inkubátor inovatívnych učiteľov prírodovených predmetov na ZŠ a SŠ

Project name (English): The Incubator of inovative Science Teachers at the Primary and High School

Start of project: 2012

End of project: 2014

Condition of project: Ukončený

Project number: 035UK-4/2012

Project leader: doc. RNDr. Beáta Brestenská, PhD.

University: Univerzita Komenského v Bratislave

Department: Prírodovedecká fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

V projekte KEGA 034UK-4/2012 bola:

1. vytvorená originálne databáza inovatívnych učiteľov prírodovedných predmetov na ZŠ a SŠ na Slovensku, ktorí prezentujú personálny potenciál inovatívneho vzdelávania na Slovensku.

2. publikovaná monografia s DVD - Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, ktoré je vytvorená pre skvalitnenie vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov prírodovedných predmetov všetkých troch stupňov štúdia. Je vhodnou študijnou literatúrou aj pre učiteľov v praxi na realizáciu inovácií vo vzdelávaní .

3. bol vytvorený vzdelávací portál http://inovativniucitelia.eskola.sk, ktorý prezentuje všetky výstupy aktivít realizovaných v projekte. Obsahuje bohaté metodické a informačné zdroje z troch Inovatívnych semestrov, foto a video dokumentáciu z aktivít inovatívnych učiteľov a ďalších inovatívnych aktivít realizovaných počas riešenia projektu.

4. Počas troch rokov riešenia projektu sa podarilo vytvoriť zo zdrojov projektu,  ako aj zo zdrojov zo súkromného sektora, inovatívne prostredie pre vzdelávanie študentov budúcich učiteľov na Prírodovedeckej fakulte UK. Boli vytvorené, Centrum excelentného vzdelávania HITACHI a Inkubátor Inovatívnych učiteľov Microsoft, ktoré sú vybavené digitálnymi technológiami pre mobilné vzdelávanie a ponúkajú študentom - budúcim učiteľom formálne aj neformálne vzdelávanie pre získanie kvalitnej prípravy.

 

Description of original results of the project in English

The output of The Project KEGA 035UK-4/2012 are:

1. The database of the Inovative teachers of Science in Primary and Hight School in Slovakia. This teachers present the human potencial for inovative education in Slovakia.

2. The Monography with DVD -  The Inovation and Trends in the Science Education. The Monography is study and information source for increasing the quality of the university study program (Bc, Master and PhD) for the science teachers. The Monography and DVD is motivation source  for teachers at Schools too.

3. The Educational Portal http://inovativniucitelia.eskola.sk  with all project outputs - educational materials, photo and video data.

4. We have created inovative educational environment for students - The Center of Excelence Education HITACHI and The Incubator for Inovative Teachers Microsoft (54,15% of KEGA budget and 45,85% of private IT sector budget) where we can realize  higher quality of formal and informal education for students - future teachers and for teachers from schools too.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2012 15 504,07 0,00
Drawn in year 2013 12 333,00 0,00
Drawn in year 2014 11 491,00 0,00
Pumped for the entire period of the project 39 328,07 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AED Ušáková, Katarína (50%); Čipková, Elena (50%): Rozvíjanie kľúčových kompetencií a e-obsah vo vyučovaní biológie. 2012 ISSN 1338-1024
AED Brestenská, Beáta (100%); Bílek, Martin (0%); Čtrnáctová, Hana (0%); Doulík, Pavel (0%); Held, Ľubomír (0%); Klečková, Marta (0%): Učiteľ, ktorý mení učenie na radosť z učenia sa prírodovedných predmetov. 2012 Trnava : Pedagogická fakulta TU, 2012. ISBN 978-80-8082-541-6
AED Javorová, Katarína (100%); Bílek, Martin (0%); Čtrnáctová, Hana (0%); Doulík, Pavel (0%); Held, Ľubomír (0%); Klečková, Marta (0%): Využitie interaktívnej tabule v práci učiteľa chémie na ZŠ. 2012 Trnava : Pedagogická fakulta TU, 2012. ISBN 978-80-8082-541-6
AED Križanová, Milica (60%); Brestenská, Beáta (40%); Bílek, Martin (0%); Čtrnáctová, Hana (0%); Doulík, Pavel (0%); Held, Ľubomír (0%); Klečková, Marta (0%): Nástroje premeny učiteľa z pohľadu učiteľa. 2012 Trnava : Pedagogická fakulta TU, 2012. ISBN 978-80-8082-541-6
AED Szarka, Katarína (60%); Brestenská, Beáta (40%); Bílek, Martin (0%); Čtrnáctová, Hana (0%): Nové prostriedky hodnotenia procesu vzdelávania študentov vo vyučovaní chémie. 2012 Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej Univerzity v Trnave, ISBN 978-80-8082-541-6
ADF Veselský, Milan (100%): Postoje žiakov základnej školy a gymnázia k problémom životného prostredia a ich riešeniu. 2012 ISSN 1335-1109
AED Brestenská, Beáta (100%): Môže byť učiteľom každý?. 2012 Bratislava : Dr. Josef Raabe Slovensko, 2012. ISBN 978-80-8140-046-9
ABC Hrubišková, Helena (100%); Kolář, Zdeněk (0%); Pokorný, Antonín (0%): Vyučování humanitních a společenskovědných předmětů v kontextu specifik studentů přírodovědných a technických oborů. 2013 Praha : ČVUT, 2013. ISBN 978-80-01-05287-7
ADF Hrubišková, Helena (100%): Profesia učiteľa vo výskumoch prestíže povolaní - minulosť a súčasnosť. 2013 ISSN 1335-003X
ADF Hrubišková, Helena (100%): Súčasný slovenský učiteľ. 2014 ISSN 1336-9849
ADF Javorová, Katarína (40%); Brestenská, Beáta (40%); Šponiar, Martin (20%): Kvalitný a inovatívny učiteľ v škole dneška a budúcnosti. 2013 ISSN 1336-7242
AFD Šponiar, Martin (50%); Javorová, Katarína (40%); Gašparík, Vladimír (10%); Kíreš, Marián (0%); Kmeťová, Jarmila (0%); Meško, Dušan (0%); Mičieta, Karol (0%); Šveda, Dušan (0%): Čaro chémie objavujem cez experimenty. 2013 Bratislava : Dr. Josef Raabe, 2013. ISBN 978-80-8140-079-7
AFD Križanová, Milica (60%); Brestenská, Beáta (40%); Kíreš, Marián (0%); Kmeťová, Jarmila (0%); Meško, Dušan (0%); Mičieta, Karol (0%); Šveda, Dušan (0%): Rozvíjanie kľúčových kompetencií v prírodovedných predmetoch. 2013 Bratislava : Dr. Josef Raabe, 2013. ISBN 978-80-8140-079-7
AFD Brestenská, Beáta (50%); Mázorová, Henrieta (20%); Javorová, Katarína (20%); Sivák, Michal (10%); Kíreš, Marián (0%); Kmeťová, Jarmila (0%); Meško, Dušan (0%); Mičieta, Karol (0%); Šveda, Dušan (0%): Inkubátor inovatívnych učiteľov prírodovedných predmetov. 2013 Bratislava : Dr. Josef Raabe, 2013. ISBN 978-80-8140-079-7
AFD Brestenská, B., Javorová,K., Šponiar, M.: Čaro vedy s kvalitným učiteľom v škole dneška a budúcnosti. 2013 Bratislava:Dr. Josef Raabe, 2013. ISBN 978-80-8140-079-7, s. 48-53
AFC Javorová, Katarína (75%); Brestenská, Beáta (25%); Cídlová, Hana (0%); Solárová, Marie (0%): Metodická príručka pre učiteľa chémie s použitím digitálne spracovaného obsahu. 2012 Brno : Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5908-5
AFD Križanová, Milica (60%); Brestenská, Beáta (40%); Kíreš, Marián (0%); Kmeťová, Jarmila (0%); Meško, Dušan (0%); Mičieta, Karol (0%); Šveda, Dušan (0%): Rozvíjanie kľúčových kompetencií v prírodovedných predmetoch. 2013 Bratislava : Dr. Josef Raabe, 2013. ISBN 978-80-8140-079-7
AFG Križanová, Milica (60%); Brestenská, Beáta (40%): Rozvoj stratégií učenia a kompetencií žiakov a IKT. 2012 Hradec Králové : Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-238-6
AFC Šponiar, Martin (70%); Brestenská, Beáta (30%); Kameníček, Jiří (0%); Kolář, Karel (0%); Solárová, Marie (0%); Škoda, Jiří (0%): Vyučovanie témy "voda" z pohľadu žiakov základných a stredných škôl. 2013 Olomouc : Přírodovědecká fakulta UP, 2013. ISBN 978-80-244-3776-7
AFD Brestenská, Beáta (50%); Szarka, Katarína (10%); Javorová, Katarína (10%); Mázorová, Henrieta (10%); Šponiar, Martin (10%); Sivák, Michal (10%); Hugyivár, Magda (0%); Juhász, György (0%): Inkubátor inovatívnych učiteľov prírodovedných predmetov na ZŠ a SŠ. 2014 Komárno : Univerzita J. Selyeho, ISBN 978-80-8122-103-3
AFD Szarka, Katarína (60%); Brestenská, Beáta (30%); Ganajová, Mária (10%); Hugyivár, Magda (0%); Juhász, György (0%): Nové pohľady na školské hodnotenie. 2014 Komárno : Univerzita J. Selyeho, ISBN 978-80-8122-103-3
ADF Križanová, Milica (60%); Brestenská, Beáta (40%): Kognitívne funkcie – príčina, prečo žiaci niekedy nerozumejú učivu. 2014 ISSN 1338-1024
AFC Križanová, Milica (60%); Brestenská, Beáta (40%); Bílek, Martin (0%); Čtrnáctová, Hana (0%); Šorgo, Andrej (0%): Rozvoj myslenia a poznávania v učebniciach - tretia reforma?. 2014 Hradec Králové : Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-417-5
AFC Šponiar, Martin (60%); Brestenská, Beáta (20%); Javorová, Katarína (10%); Cibulková, Jana (10%); Bílek, Martin (0%); Čtrnáctová, Hana (0%); Šorgo, Andrej (0%): Vzdelávanie s podporou mobilných zariadení na Slovensku - trendy a výzvy. 2014 Hradec Králové : Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-417-5
ABD Križanová, M., Brestenská, B.: Kognitívne procesy vo vyučovaní prírodovedných predmetov. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2014. - 978-80-223-3718-2. - S. 101-129 [2,78 AH]
ABD Szarka, K., Brestenská, B.: Prostriedky rozvíjajúceho hodnotenia vo vyučovaní prírodovedných predmetov. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, Bratislava : Univerzita Komenského, 2014 S. 131-158 [2,59 AH]
ABD Brestenská, B.: Digitálny obsah vzdelábania pre inovatívne učenie. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, Bratislava : Univerzita Komenského, 2014 S. 131-158 [0, 89 AH]
ABD Hrubišková, Helena.: Niektoré inovačné projekty na Slovenských školách po roku 1989. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, Bratislava : Univerzita Komenského, 2014 S. 9-42 [3,29 AH]
ABD Veselský, M.: Učenie ako aktívny proces. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, Bratislava : Univerzita Komenského, 2014 S. 43-80 [3,58 AH]
ABD Ušáková, K.: Kritické myslenie a možnosti jeho rozvíjania v prírodovednom vzdelávaní. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní, Bratislava : Univerzita Komenského, 2014 S. 81-100 [1,79 AH]
AFA Ušáková, K. 2014. Reflexia na stav a perspektívy didaktiky biológie z pohľadu situácie na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Scientia in educatione. 5 (2), p. 1–17. ISSN 1804-7106
AFE Ušáková, K. 2014. Stav a perspektívy didaktiky biológie z pohľadu situácie na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, s. 9. In Pavlasová, L. (ed). Trendy v didaktice biologie. Zborník abstraktů. Konference k 20. výročí obnovení činnosti katedry biologie a environmentálních studií na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2014. 68 s. ISBN 978-80-7290-787-8

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Projektový portál Portál projektu prezentuje ciele projektu, zoznam riešiteľov, aktivity projektu t.j. všetky aktivity realizované počas Inovatívnych semestrov, foto a video dokumentáciu z vystúpení inovatívnych učiteľov, metodické materiály od inovatívnych učiteľov a ďalšie materiály vytvorené inovatívnymi učiteľmi pre študentov - budúcich učiteľov. Zároveň potrál obsahuje aj ďalšie inovatívne aktivity, ktoré sa realizovali aj nad rámec cieľov projektu. http://inkubatorucitelov.eskola.sk
Postery - prezentácia Inovatívnych semestrov Prvý poster prezentuje základné ciele projektu, aktivity a výstupy z projektu. Druhy a tretí poster prezentujú výstupy z troch Inovatívnych semestrov, t.j. základnné informácie o inovatívnych učiteľoch a ich aktivitách a fotodokumentáciu a link na projektový portál s ďalšími dátami. Prílohy sú v roťných správach a v záverečnej správe
Databáza inovatívnych učiteľov prírodovedných predmetov Na základe stanovených kritérií sme realizovali analýzu vzdelávacích portálov a projektových portálov pre identifikáciu inovatívnych učiteľov. Za celé obdobie realizácie projektu sme vytvorili databázu 107 inovatívnych učiteľov prírodovedných predmetov na ZŠ a SŠ, ktorá je významným personálnym základom pre inovácie vo vzdelávaní na Slovensku. Príloha j správe z 2 roka riešenia projektu a v záverečnej správe

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter