Rozvoj čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku prostredníctvom čitateľských programov

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Rozvoj čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku prostredníctvom čitateľských programov

Project name (English): Development of foreign language reading competence through reading programmes

Start of project: 2012

End of project: 2014

Condition of project: Ukončený

Project number: 006PU-4/2012

Project leader: prof. Zuzana Straková, PhD.

University: Prešovská univerzita v Prešove

Department: Filozofická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Projekt bol zameraný na rozvíjanie čitateľskej kompetencie žiakov základnej školy v anglickom jazyku prostredníctvom čitateľských programov. Cieľom projektu bolo vytvoriť vhodné čitateľské programy, ktoré pomáhajú rozvíjať čitateľskú kompetenciu od úplného začiatku osvojovania si cudzieho jazyka v škole a ktoré vytvárajú vhodný podporný nástroj na to, aby žiaci boli v primeranej miere vystavení danému jazyku. Jednotlivé čitateľské programy sú rozdelené do štyroch kategórií, pričom štvrtá kategória je prieniková, keďže je zameraná na prepojenie jazyka a iných predmetov (CLIL) a je možné využívať ju v rôznych ročníkoch. Cieľom projektu bolo využiť moderné technológie, aby čitateľské programy boli pre žiakov prístupné vo virtuálnom priestore aj z prostredia mimo školy a zároveň, aby zvýšili záujem a motiváciu žiakov o čítanie v cudzom jazyku. 

Description of original results of the project in English

The project focused on the development of foreign language reading competence at primary and lower secondary level through reading programmes. The aim of the project was to design appropriate reading programmes from the earliest levels of foreign language education that could serve as an opportunity for the target language exposure. The reading programmes are divided into three groups according to the level of proficiency, although the fourth group focuses on CLIL (content and language integrated learning) and thus can by used cross the proficiency level depending on the focus of the reading text. The project also aimed at involving modern technologies in the use of reading programmes in order to make online reading available to students from out-of-school environment. These technologies usually increase the motivation of learners to read.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2012 3 583,83 0,00
Drawn in year 2013 1 735,21 0,00
Drawn in year 2014 7 930,32 0,00
Pumped for the entire period of the project 13 249,36 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ABC Cimermanová, Ivana (100%); Pokrivčáková, Silvia (0%); Holúbeková, Andrea (0%): Online support at the university courses. 2012 Brno : Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6003-6
AED Cimermanová, Ivana (100%): Building interactions in online courses. 2012 Prešov : Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. ISBN 978-80-555-0706-4
ADF Cimermanová, I.: Graphic Novels in Foreign Language Teaching. In: JoLaCE - Journal of Language and Cultural Education, roč. 2, č.2, ss. 85-94, 2014, Slovakedu: Nitra, ISSN 1339-4045
ADM Cimermanová, I.: Using Comics with Novice EFL Readers to Develop Reading Literacy, INTE 2014 Paris, Proceedia - Social and Behavioral Sciences (v tlači)
ADE Cimermanová, Ivana (100%): Creativity in foreign language teaching. 2013
ADE Cimermanová I. e-Communication in Elearning. In: European Scientific Journal, roč. 9, č. 28, 2013, University of the Azores, Portugal, ISSN: 1857 - 7881, ss. 445-455
BDF Cimermanová, I.: Using authoring e-books in CLIL lessons, Banská Bystrica (v tlači)
AED Cimermanová, I.: FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND CREATIVITY. In: Germušková, M. a M. Petríková (eds.), 2014. Tvorivosť v škole – škola tvorivosti 2 . [elektronický zdroj] http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Germuskova2. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. s. 18-28. ISBN 978-80-555-1195-5
ADF Cimermanová, I. E-Portfolios in Teacher Education: developing reflective thinking, Nitra (v tlači)
ADF Straková, Zuzana (100%): Developing cognitive strategies in foreign language education. 2013 ISSN 1339-4045
ABC Straková, Zuzana (50%); Sepešiová, Michaela (50%); Tandlichová, Eva (0%); Groma, Marian (0%): Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie (CLIL) a bilingvizmus v primárnej edukácii. 2013 Roma : DITI, 2013. ISBN 978-88-88677-10-1
AED Sepešiová, Michaela (100%); Dontcheva-Navrátilová, Olga (0%); Walková, Milada (0%): Rola neurodidaktiky a vyučovania cudzieho jazyka. 2013 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2013. ISBN 978-80-555-0965-5
AFD Sepešiová, M: CLIL, TVORIVOSŤ A UČITEĽ V PRIMÁRNEJ EDUKÁCII, In: Germušková, M. a M. Petríková, 2014. Tvorivosť v škole – škola tvorivosti 2. [elektronický zdroj] www.pulib.sk/web. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. s.111-125. ISBN 978-80-555-1195-5
BEF Straková Z. a M. Sepešiová: CLIL IN READING PROGRAMMES, In: Hanesová, D. ed. 2014. Learning Together to Be a Better CLIL Teacher, Banská Bystrica: Pedagogická fakulta ( v tlači)
ADF Sepešiová, M.: Professional Competences of CLIL Teachers in Primary Education, 2015. In: Journal of Language and Cultural Education , vol.3, number:2. ISSN 1339-4045 ( v tlači)
ADF Straková, Z.: The Perception of Readiness for Teaching Profession: a case of pre-service trainees. In: Journal of Language and Cultural Education , vol.3, number:1. ISSN 1339-4045 ( v tlači)
ADF Straková, Zuzana (100%): Developing cognitive strategies in foreign language education. 2013 ISSN 1339-4045
ADF Straková, Zuzana (100%): Classroom Research in Pre-Service Teacher Training. In:JoLaCE - Journal of Language and Cultural Education, Vol. 2, No.2, 2014, Slovakedu: Nitra, ISSN 1339-4045
ADM Straková, Zuzana (100%): Challenege of Teaching English at primary level: an European perspective. INTE 2014 Paris, Proceedia - Social and Behavioral Sciences (v tlači)
ADM Cimermanová, I. Creativity in EFL teacher training and its transfer to language teaching, 7th World Conference on Educational Sciences, Atény, Grécko, Proceedia - Social and Behavioral Sciences, Grécko (v tlači)

Replications

Category Name Specific name
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Sepešiová, M., 2013. Rola neurodidaktiky a vyučovanie cudzieho jazyka. 2013 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2013. In: Kačmárová, A. (ed.) English Matters Iv. Prešov: PU v Prešove. ISBN 978-80-555-0965-5
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Cimermanová, I.: Graphic Novels in Foreign Language Teaching. In: JoLaCE - Journal of Language and Cultural Education, roč. 2, č.2, ss. 85-94, 2014, Slovakedu: Nitra, ISSN 1339-4045
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Cimermanová, I.: Graphic Novels in Foreign Language Teaching. In: JoLaCE - Journal of Language and Cultural Education, roč. 2, č.2, ss. 85-94, 2014, Slovakedu: Nitra, ISSN 1339-4045
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Straková, Zuzana (100%): Developing cognitive strategies in foreign language education. 2013 ISSN 1339-4045

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
čitateľský portál čitateľský portál určený žiakom a učiteľom základných škôl http://www.unipo.sk/filozoficka-fakulta/iaa/projekt/str

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter