Rozvoj čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku prostredníctvom čitateľských programov
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Rozvoj čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku prostredníctvom čitateľských programov
Názov projektu (anglický): Development of foreign language reading competence through reading programmes
Začiatok riešenia projektu: 2012
Koniec riešenia projektu: 2014
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 006PU-4/2012
Vedúci projektu: prof. Zuzana Straková, PhD.
Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove
Pracovisko: Filozofická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt bol zameraný na rozvíjanie čitateľskej kompetencie žiakov základnej školy v anglickom jazyku prostredníctvom čitateľských programov. Cieľom projektu bolo vytvoriť vhodné čitateľské programy, ktoré pomáhajú rozvíjať čitateľskú kompetenciu od úplného začiatku osvojovania si cudzieho jazyka v škole a ktoré vytvárajú vhodný podporný nástroj na to, aby žiaci boli v primeranej miere vystavení danému jazyku. Jednotlivé čitateľské programy sú rozdelené do štyroch kategórií, pričom štvrtá kategória je prieniková, keďže je zameraná na prepojenie jazyka a iných predmetov (CLIL) a je možné využívať ju v rôznych ročníkoch. Cieľom projektu bolo využiť moderné technológie, aby čitateľské programy boli pre žiakov prístupné vo virtuálnom priestore aj z prostredia mimo školy a zároveň, aby zvýšili záujem a motiváciu žiakov o čítanie v cudzom jazyku.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The project focused on the development of foreign language reading competence at primary and lower secondary level through reading programmes. The aim of the project was to design appropriate reading programmes from the earliest levels of foreign language education that could serve as an opportunity for the target language exposure. The reading programmes are divided into three groups according to the level of proficiency, although the fourth group focuses on CLIL (content and language integrated learning) and thus can by used cross the proficiency level depending on the focus of the reading text. The project also aimed at involving modern technologies in the use of reading programmes in order to make online reading available to students from out-of-school environment. These technologies usually increase the motivation of learners to read.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2012 | 3 583,83 | 0,00 |
Čerpané v roku 2013 | 1 735,21 | 0,00 |
Čerpané v roku 2014 | 7 930,32 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 13 249,36 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ABC | Cimermanová, Ivana (100%); Pokrivčáková, Silvia (0%); Holúbeková, Andrea (0%): Online support at the university courses. 2012 Brno : Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6003-6 |
AED | Cimermanová, Ivana (100%): Building interactions in online courses. 2012 Prešov : Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. ISBN 978-80-555-0706-4 |
ADF | Cimermanová, I.: Graphic Novels in Foreign Language Teaching. In: JoLaCE - Journal of Language and Cultural Education, roč. 2, č.2, ss. 85-94, 2014, Slovakedu: Nitra, ISSN 1339-4045 |
ADM | Cimermanová, I.: Using Comics with Novice EFL Readers to Develop Reading Literacy, INTE 2014 Paris, Proceedia - Social and Behavioral Sciences (v tlači) |
ADE | Cimermanová, Ivana (100%): Creativity in foreign language teaching. 2013 |
ADE | Cimermanová I. e-Communication in Elearning. In: European Scientific Journal, roč. 9, č. 28, 2013, University of the Azores, Portugal, ISSN: 1857 - 7881, ss. 445-455 |
BDF | Cimermanová, I.: Using authoring e-books in CLIL lessons, Banská Bystrica (v tlači) |
AED | Cimermanová, I.: FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND CREATIVITY. In: Germušková, M. a M. Petríková (eds.), 2014. Tvorivosť v škole – škola tvorivosti 2 . [elektronický zdroj] http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Germuskova2. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. s. 18-28. ISBN 978-80-555-1195-5 |
ADF | Cimermanová, I. E-Portfolios in Teacher Education: developing reflective thinking, Nitra (v tlači) |
ADF | Straková, Zuzana (100%): Developing cognitive strategies in foreign language education. 2013 ISSN 1339-4045 |
ABC | Straková, Zuzana (50%); Sepešiová, Michaela (50%); Tandlichová, Eva (0%); Groma, Marian (0%): Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie (CLIL) a bilingvizmus v primárnej edukácii. 2013 Roma : DITI, 2013. ISBN 978-88-88677-10-1 |
AED | Sepešiová, Michaela (100%); Dontcheva-Navrátilová, Olga (0%); Walková, Milada (0%): Rola neurodidaktiky a vyučovania cudzieho jazyka. 2013 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2013. ISBN 978-80-555-0965-5 |
AFD | Sepešiová, M: CLIL, TVORIVOSŤ A UČITEĽ V PRIMÁRNEJ EDUKÁCII, In: Germušková, M. a M. Petríková, 2014. Tvorivosť v škole – škola tvorivosti 2. [elektronický zdroj] www.pulib.sk/web. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. s.111-125. ISBN 978-80-555-1195-5 |
BEF | Straková Z. a M. Sepešiová: CLIL IN READING PROGRAMMES, In: Hanesová, D. ed. 2014. Learning Together to Be a Better CLIL Teacher, Banská Bystrica: Pedagogická fakulta ( v tlači) |
ADF | Sepešiová, M.: Professional Competences of CLIL Teachers in Primary Education, 2015. In: Journal of Language and Cultural Education , vol.3, number:2. ISSN 1339-4045 ( v tlači) |
ADF | Straková, Z.: The Perception of Readiness for Teaching Profession: a case of pre-service trainees. In: Journal of Language and Cultural Education , vol.3, number:1. ISSN 1339-4045 ( v tlači) |
ADF | Straková, Zuzana (100%): Developing cognitive strategies in foreign language education. 2013 ISSN 1339-4045 |
ADF | Straková, Zuzana (100%): Classroom Research in Pre-Service Teacher Training. In:JoLaCE - Journal of Language and Cultural Education, Vol. 2, No.2, 2014, Slovakedu: Nitra, ISSN 1339-4045 |
ADM | Straková, Zuzana (100%): Challenege of Teaching English at primary level: an European perspective. INTE 2014 Paris, Proceedia - Social and Behavioral Sciences (v tlači) |
ADM | Cimermanová, I. Creativity in EFL teacher training and its transfer to language teaching, 7th World Conference on Educational Sciences, Atény, Grécko, Proceedia - Social and Behavioral Sciences, Grécko (v tlači) |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Sepešiová, M., 2013. Rola neurodidaktiky a vyučovanie cudzieho jazyka. 2013 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2013. In: Kačmárová, A. (ed.) English Matters Iv. Prešov: PU v Prešove. ISBN 978-80-555-0965-5 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Cimermanová, I.: Graphic Novels in Foreign Language Teaching. In: JoLaCE - Journal of Language and Cultural Education, roč. 2, č.2, ss. 85-94, 2014, Slovakedu: Nitra, ISSN 1339-4045 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Cimermanová, I.: Graphic Novels in Foreign Language Teaching. In: JoLaCE - Journal of Language and Cultural Education, roč. 2, č.2, ss. 85-94, 2014, Slovakedu: Nitra, ISSN 1339-4045 |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Straková, Zuzana (100%): Developing cognitive strategies in foreign language education. 2013 ISSN 1339-4045 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
čitateľský portál | čitateľský portál určený žiakom a učiteľom základných škôl | http://www.unipo.sk/filozoficka-fakulta/iaa/projekt/str |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).