Rozvoj vyšších myšlienkových funkcií žiaka v integrovanom vyučovaní

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Rozvoj vyšších myšlienkových funkcií žiaka v integrovanom vyučovaní

Project name (English): The development of learner´s higher-order thinking skills in integrated learning

Start of project: 2011

End of project: 2013

Condition of project: Ukončený

Project number: 085ŽU-4/2011

Project leader: prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.

University: Žilinská univerzita v Žiline

Department: Fakulta humanitných vied

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Vďaka výstupom, ktoré riešiteľský tím počas riešenia projektu publikoval a zorganizoval (semináre, konferencie) mala široká učiteľská verejnosť možnosť dôkladnejšie sa oboznámiť s metodikou CLIL-u, ktorý sa v súčasnosti považuje za jeden z najefektívnejších prístupov k vyučovaniu cudzích jazykov. Aj napriek tomu, že CLIL je odporúčaný Ministerstvom školstva SR najmä pre prvý stupeň a počet škôl, ktoré deklarujú, že vo vyučovacom procese využívajú CLIL, je značný, učitelia vedia o tejto metodike pomerne málo. Preto za najväčší prínos projektu považujeme vysokoškolskú učebnicu CLIL – integrované vyučovanie obsahu a jazyka, ktorá ako prvá na Slovensku prináša ucelený obraz o tomto inovatívnom prístupe k vyučovaniu. Učebnica sa venuje princípom CLIL-u a jeho cieľom, rozvoju jazykových prostriedkov a jazykových zručností a metódam, ktoré sú orientované na žiaka, podporujú jeho autonómiu a umožňujú rozvoj vyšších myšlienkových operácií a produktívnych jazykových zručností.

Description of original results of the project in English

Thanks to the outcomes of the project which have been published and organized (seminars and conferences), CLIL teachers had an opportunity to gain more information about the CLIL approach which is considered to be one of the most effective approaches to foreign language teaching. Even though CLIL has been recommended by the Ministry of Education particularly for the primary education and the number of schools declaring that they use CLIL in the teaching process is high, teachers do not have a theoretical background that would enable them to apply it really effectively. Therefore, we believe that the main contribution of the project is the book CLIL – Content and Language Integrated Learning which as the first one in Slovakia brings a complete picture of this innovative approach to teaching. The book deals with CLIL principles and its objectives, the development of language systems and language skills, and learner-oriented methods which support learner autonomy and enable the development of learner higher-order thinking skills and productive language skills.

 

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2011 10 175,60 0,00
Drawn in year 2012 9 578,40 0,00
Drawn in year 2013 13 823,20 0,00
Pumped for the entire period of the project 33 577,20 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ADF ADF Lengyelfalusyová, Dana (50%); Bakay Záhorská, Michaela (50%): Investigating the English language needs of students at the university of Zilina. 2011 ISSN 1338-3965
ADF ADF Bakay Záhorská, Michaela (100%): Methodological tips for situational language training for students of Mechanical Engineering. 2012 ISSN 1338-0591
ADF ADF Kráľová, Zdena (50%); Metruk, Rastislav (50%): Teaching and learning pronunciation. 2012 ISSN 1338-0591
ACB ACB Gondová, Danica (100%); Kráľová, Zdena (0%); Pokrivčíková, Silvia (0%); Straková, Zuzana (0%): CLIL - integrované vyučovanie obsahu a jazyka. 2013
ACB ACB Gondová, Danica (100%); Kráľová, Zdena (0%); Pokrivčáková, Silvia (0%); Straková, Zuzana (0%): Taking first steps in teaching English: teaching systems. 2012
AAA FAI Kráľová, Zdena (100%); Malá, Eva (0%); Petlák, Erich (0%): CLIL - nová výzva. 2012
ADF ADF Kráľová, Zdena (100%): A probe into the extraversion and L2 pronunciation relationship. 2012 ISSN 1335-4205
ADF ADF Gondová, Danica (100%): The development of speaking skills in english language lessons. 2012 ISSN 1335-4205
ADF ADF Gondová, Danica (100%): Identifying the needs of CLIL teachers at lower- and upper-secondary schools. 2012 ISSN 1338-0591
AAB AAB Kráľová, Zdena (100%): Slovensko-anglická zvuková interferencia. 2012 ISBN978-80-554-0456-1
ADF ADF Môcová, Lenka (100%): Comparison of Slovak and English word stress. 2012 ISSN 1335-4205
ADF ADF Môcová, Lenka (100%): Some aspects of course design in English for specific purposes. 2012 ISSN 1338-0591
BDF Journal of Interdisciplinary Philology 1/2012
BDF Journal of Interdisciplinary Philology 1-2/2013
ACB ACB Gondová, Danica (100%): Taking first steps in teaching English: teaching skills. 2013

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Súčasné aspekty filológie (lingvodidaktika) IV. vedecký seminár -
Odchýlky v anglickej výslovnosti slovenských hovoriacich pozvaná prednáška PF UKF v Nitre -
Odchýlky v anglickej výslovnosti slovenských hovoriacich plenárna prednáška na vedeckej konferencii PF UKF v Nitre -
Theory and Practice of Assessing Learners in English Lessons pozvaná prednáška PF UKF v Nitre -
Theory and Practice of Assessing Learners in English Lessons prednáška na vedeckej konferencii PF UKF v Nitre -
Seminár pre učiteľov CLILu odborný seminár -
Súčasné aspekty vyučovania cudzích jazykov VI. vedecký seminár -
Gramatika na CLIL hodinách - áno či nie? prednáška na vedeckej konferencii ŠPÚ Bratislava -
Súčasné aspekty vyučovania cudzích jazykov VII. vedecký seminár -
Školenie uplatňovania metodiky CLIL vo vyučovacom procese I. školenie -
CLIL-new challenge pozvané prednášky University of Tartu, Estónsko -
Práca s anglickým jazykom na hodinách s metodikou CLIL odborný seminár -
Sonda do pravopisu slovenského copywritingu prednáška na vedeckej konferencii -
Present-day perspectives of English linguistics and applied linguistics medzinárodná vedecká konferencia -
Keď hovoria ľudia s ľuďmi pozvaná prednáška MU v Prahe -
Školenie uplatňovania metodiky CLIL vo vyučovacom procese II. školenie -
Po anglicky nielen na angličtine - učíme sa s CLILom odborná konferencia -
Súčasné aspekty vyučovania cudzích jazykov VIII. vedecký seminár -
Perception of Bilingualism in modern Applied Linguistics (S. Pokrivčáková) vyžiadaná prednáška -
Joseph Conrad phenomenon reconsidered (M. Bilá) vyžiadaná prednáška -
The analysis of mistakes in the English pronunciation of Slovak speakers prednáška na medzinárodnej vedeckej konferencii -
The principles of Slovak ortography in copywriting prednáška na medzinárodnej vedeckej konferencii -
Aplikácia metodiky CLIL vo vyučovaní na základných školách vzdelávacia konferencia -

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter