Pedagogika postihnutých a znevýhodnených raného a predškolského veku - nový systémový prvok špeciálnej pedagogiky v rovine teoreticko-koncepčnej a v rovine aplikačnej (nové študijné programy pregraduálneho a celoživotného vzdelávania)
Basic informations
TOP PROJECT
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Pedagogika postihnutých a znevýhodnených raného a predškolského veku - nový systémový prvok špeciálnej pedagogiky v rovine teoreticko-koncepčnej a v rovine aplikačnej (nové študijné programy pregraduálneho a celoživotného vzdelávania)
Project name (English): Special Pedagogy of early childhood and preeschool age - new element of system in theory, conception and practice of special education
Start of project: 2011
End of project: 2013
Condition of project: Ukončený
Project number: 118UK-4/2011
Project leader: prof. PaedDr. Alica Vančová, PhD.
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt koncepčne, obsahovo i metodologicky predstavoval konkretizáciu zámerov na riešenie uceleného monotematického výskumného problému z oblasti špeciálnej pedagogiky. Projekt za riešené obdobie priniesol nové originálne poznatky reflektujúce paradigmatické zmeny vied o človeku a vied o výchove, významne rozvíjajúce vednú oblasť a študijný odbor špeciálna pedagogika. Prínos a dopady projektu majú už v súčasnosti dopad pre teoretickú aj aplikačnú rovinu riešenej problematiky v celoslovenskom i medzinárodnom rámci. Projekt svojimi originálnymi výstupmi jednoznačne rozvíja vedný odbor špeciálna pedagogika. Projekt priniesol základný východiskový koncept študijného programu zameraného na špeciálnu pedagogiku raného a predškolského veku .
Projekt mal teoreticko–aplikačný charakter, jeho cieľom bolo rozpracovanie základov novej špecializácie špeciálnej pedagogiky – pedagogiky postihnutých a zdravotne znevýhodnených raného a predškolského veku. V rámci projektu bola realizovaná analýza, komparácia, syntéza a integrácia poznatkov v rámci teoretických základov v oblasti sledovanej problematiky v zdrojoch zahraničnej literatúry s užším zameraním na európske a hlavne české , maďarské , nemecké odborné pramene, kde pri realizácii vychádzali z podobných socio-kultúrnych, ekonomických, politických a špeciálno-pedagogických podmienok.
Publikačné výstupy projektu sumárne :
Výsledky boli publikované vo vedeckých a konferenčných zborníkoch, v 1 zahraničnej monografii, v 11-tich domácich monografiách, v 4 vysokoškolských učebniciach a boli diseminované na konferenciách. Ako priame výstupy plánované v projekte boli vydané 1 vedecká monografia, 4 vysokoškolské učebnice, 3 konferenčné zborníky, 3 vedecké nekonferenčné zborníky. Celkovo sa za roky 2011 až 2013 odpublikovalo spolu 139 publikačných výstupov.
Zrejmý je transfer a aplikácia projektom získaných nových teoreticko-systémových poznatkov do oblasti praxologickej, transfer poznatkov do prípravy budúcich špeciálnych pedagógov. Všetky publikácie sa dajú využiť aj v celoživotnom vzdelávaní a pre disemináciu poznatkov. Nepochybne znamenajú aj bázu pre kontinuitu a aplikáciu výstupov projektu počas nasledujúcich rokov. Projekt splnil aj diseminačné zámery a prostredníctvom konferencií, zborníkov a seminárov sa zrealizovalo množstvo komunikačných interakcií a diseminačných aktivít. V rámci projektu sa reálne uskutočnili 3 medzinárodné konferencie a dva medzinárodné semináre, ktoré usporiadalo pracovisko, na ktoré bol projekt pridelený.
Projekt bol zameraný na problematiku, ktorá v podmienkach Slovenska nie je takmer vôbec rozpracovaná, napriek skutočnosti, že je zapracovaná vo viacerých nadnárodných aj národných materiáloch prijatých vládou alebo parlamentom. Je to problematika, ktorej sa venuje vo vyspelých krajinách sveta značná pozornosť v súvislosti s procesmi integrovania poznatkov, vytváraniami medziodborov a transodborov, stratégiami vyplývajúcimi z ekonomických a sociokultúrnych zmien spoločnosti a s ideou kvality života a sociálnej inklúzie osôb so zdravotným postihnutím do majoritnej spoločnosti.
Description of original results of the project in English
Conceptually, methodologically and contently, the project represented the concretization of plans aimed at solving the monothematic problems in the field of special education. During the research period the project has brought new and original information reflecting paradigm changes about humans, educational studies which develop the field of special education and its study program in very significant way.
Currently, benefits and impacts of the project have already been a great importance value for theory and application of solved problematic issue in the national and international context. There can be no doubt that thanks to its master outputs, the project clearly develops the field of special pedagogy. This project has brought fundamental essential concept of special education study program directed to early childhood and preschool age.
The project had the character of theory and application form. Its aim was to elaborate the basics of new special education specialization – Education of Handicapped and Disabled in Early Childhood and Preschool Age.
Within the project and within the theoretical basis of monitored problems there was carried out also the analysis, comparison, synthesis and integration of gained knowledge. We focused on European expert sources, especially Czech, Hungarian and German, because those were based on very similar socio-cultural, economic, political a special education conditions as are implanted in our country.
Publication outputs of the project (summary):
The project results were published in scientific and conference proceedings, than in one foreign monograph, at 11 domestic monographs, in four academic textbooks and has been also presented at different conferences. As direct outputs of the project there were issued one scientific monograph, than 4 academic textbooks, 3 conference proceedings, 3 scientific non-conference proceedings. Overall, during the years 2011-2013 there were brought out 139 publication outputs.
It is very clear that gained knowledge we can transfer and apply in the field of practice as well as in the training of new special education teachers. All the publications we can use also in lifelong education and for the future information spreading. There can be no doubt these publications mean also the basis for the project outputs application in the long term.
The project met also the dissemination aims and through different conferences, proceedings and workshops there were realized many communication meetings and dissemination activities. Within the project there were held three international conferences and two international workshops organized by workplace where the project was assigned.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2011 | 3 294,20 | 0,00 |
Drawn in year 2012 | 10 251,00 | 0,00 |
Drawn in year 2013 | 22 645,80 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 36 191,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AED | AED VANČOVÁ, A. MOROCHOVIČOVÁ, T.,SMOLIANINOV, A.; Nové a inovatívne intervenčné prístupy v špeciálnej pedagogike detí so zdravotným postihnutím raného a predškolského veku s organickým poškodením CNS. In: Paedagogica specialis XXV. Bratislava: UK, 2011. ISBN 978-80-223-2862-3. |
AED | AED SCHMIDTOVÁ, M.: Nová terminológia v oblasti |
AED | AED AED NÉMETH, O.: Komparácia opatrení koncepcií |
AED | AED AED PREČUCHOVÁ- ŠTEFANOVIČOVÁ, A.: Pojmový |
AED | AED AED KASTELOVÁ, A.: Komparácia terminologického |
AED | AED AED KASTELOVÁ, A.: Komparácia terminologického |
AED | AED AED TARCSIOVÁ, D., KANDRÍKOVÁ, B.: Inovácie v |
AED | AED AED MOROCHOVIČOVÁ, T.: Potreba ďalšieho a |
AED | AED LOPÚCHOVÁ, J. Špecifiká procesu diagnostiky u detí |
AED | AED AED LOPÚCHOVÁ, J. Komparácia terminologického |
AFD | AFD AFD LOPÚCHOVÁ, J. Z výskumu účinnosti reedukačných |
AFD | AFD AFD LOPÚCHOVÁ, J. Využitie detských slepeckých časopisov |
BEF | BED BED LOPÚCHOVÁ, J. Rozvíjanie sociálnych zručností u detí |
AED | AED AED SLEZÁKOVÁ, J., HARČARÍKOVÁ, T.: Algoritmizácia |
ADE | ADE Harčaríková , T. SEBAHODNOTENIE – ZÁKLADNÝ |
AAB | AAB Vančová, Alica a kol. (2012) : Špeciálna pedagogika raného a predškolského veku. 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2012. - 460 s. ISBN 978-80-89238-68-2 vedecká monografia |
AAB | AAB01 Beňo, Pavol (34 %) - Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (33 %) - Capíková, Silvia [UKOLFUSOL] (33 %): Komunikácia so sluchovo postihnutými v zdravotníctve a sociálnej práci. - 1. vyd. - Trnava : Trnavská univerzita, 2012. - 182 s. |
AAB | AAB02 Kastelová, Alexandra [UKOPDSPP] (88%) - Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (12%): Diagnostika v špeciálnej pedagogike. - 1. vyd. - Bratislava : Sapientia, 2012. - 220 s. |
AEC | AEC02 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (80 %) - Magdošková, Pavlína (20 %): Jakość życia rodzeństwa dzieci z niepełnosprawnością słuchową |
AEC | AEC03 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (70%) - Smoľjaninov, G. Anatolij (30%): Ręka - Mózg : Metodologija i Program - kompleksowy program rozwoju i wsparcia dla dzieci i młodziežy z głęboką niepełnosprawnością |
AED | AED01 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100%) : Možnosti edukácie chorých a zdravotne oslabených detí v školách pri zdravotníckych zariadeniach |
AED | AED03 Kastelová, Alexandra [UKOPDSPP] (100%) : Charakteristika vybraných diagnostických nástrojov pre jednotlivcov so špecifickými poruchami učenia. - (Zborník Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského) |
AED | AED04 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100%) : Moderné informačno-komunikačné technológie a ich používanie z pohľadu pedagógov žiakov so zrakovým postihnutím |
AED | AED05 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100%) : Uplatnenie počítačových programov a pomôcok na jednoduchšie ovládanie počítača v špeciálno-pedagogickom poradenskom procese |
AED | AED06 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100%) : Špeciálnopedagogické poradenstvo pre jednotlivcov so zrakovým postihnutím v intenciách komprehenzívnej špeciálnej pedagogiky |
AED | AED07 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (100%) : Aktuálne úlohy špeciálnej pedagogiky pri podpore inkluzívnej edukácie |
AED | AED08 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (50%) - Štefanovičová, Andrea [UKOPDSPP] (50%): Humanizácia a transformačné procesy v komplexno-rehabilitačnej inštitucionálnej starostlivosti o dospelých ťažšie mentálne postihnutých jednotlivcov ako aktuálny výskumný ipraxologický problém špeciálnej pedagogiky. - (Zborník Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského) |
AED | AED09 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (100%) : Identifikácia a analýza niektorých faktorov determinujúcich plnenie, resp.zanedbávanie povinnej školskej dochádzky žiakov so sociálne znevýhodneného prostredia. - (Zborník Pedagogickej fakulty UniverzityKomenského) |
ADE | AEE01 Leonhardt, Annette (25 %) - Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (27 %) - Lechta, Viktor (27 %) - Lindner, Brigitte (7 %) - Ludwig, Kirsten (7 %) - Fiocchetta, Stefanie (7 %): Kinder, Jugendliche und Erwachsene mit Cochlea Implantat (CI) in Deutschlandund der Slowakei - ein Vergleich der CI-Versorgung und der Rehabilitation |
AFC | AFC02 Gajdošíková, Adriana [UKOPDSPP] (100%) : Identifikácia, analýza a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre učiteľov špeciálnych základných škôl vo vybraných krajoch na Slovensku |
AFC | AFC04 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100%) : Niektoré aspekty školského sebahodnotenia žiakov s telesným postihnutím |
AFC | AFC05 Kastelová, Alexandra [UKOPDSPP] (100%) : Analýza kurikula študijných programov špeciálnej pedagogiky na slovenských univerzitách |
AFC | AFC06 Kučerová, Júlia [UKOMFKAID] (50 %) - Polec, Jaroslav [UKOEXFM] (30 %) - Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (20 %): Video quality assessment using visual attention approach for sign language |
AFC | AFC07 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100%) : Počítačový program ako inovatívna alternatíva na podporu zraku k tradičným reedukačným metódam |
AFC | AFC08 Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (100%) : Vplyv multikulturalizmu a interkulturalizmu na rodiny a vzdelávanie sluchove postižených z rozličného etnika a národnosti na Slovensku |
AFD | AFD06 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100%) : Aspekty ovplyvňujúce proces výchovnej rehabilitácie u dieťaťa s telesným postihnutím v období predprimárnej edukácie |
AFD | AFD07 Jancurová, Alena [UKOPDSPP] (90%) - Dlhošová, Zuzana (10%): Rozvíjanie matematických predstáv u detí predškolského veku v špeciálnej materskej škole |
AFD | AFD08 Kastelová, Alexandra [UKOPDSPP] (50%) - Potúčková, Viera (50%): Diagnostické špecifiká raného vývinu dieťaťa s autizmom |
AFD | AFD13 Morochovičová, Tatiana [UKOPDSPP] (100%) : Hodnotenie vývinu motoriky u detí s detskou mozgovou obrnou v ranom veku prostredníctvom testu GMFM 66 |
AFD | AFD14 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100%) : Teória a prax špeciálnopedagogického poradenstva na Slovensku |
AFD | AFD18 Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (100%) : Faktory ovplyvňujúce kvalitu integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zdravotným postihnutím |
AFD | AFD19 Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (100%) : Špecifiká emocionálnych a sociálnych determinantov vývinu u detí so sluchovým postihnutím |
AFD | AFD22 Štefanovičová, Andrea [UKOPDSPP] (100%) : Individuálne plánovanie ako jedna z možností predchádzania problémovému správaniu klientov v domove sociálnych služieb |
AFD | AFD27 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (80%) - Nálepová, Zuzana (20%): Názory dospelých osôb so sluchovým postihnutím na integráciu/inklúziu detí a žiakov so sluchovým postihnutím : (prezentácia vybraných výsledkov výskumu) |
AFD | AFD29 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (100%) : Učenie sa cudzieho jazyka a žiaci so sluchovým postihnutím |
AFD | AFD31 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (100%) : K problematike interakcie špeciálny pedagóg / žiak zo sociálne znevýhodneného prostredia s poruchami správania v edukačnej realite regiónov východného a západného Slovenska |
AFD | AFD32 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (100%) : K problematike špeciálnopedagogických intervenčných možností zameraných na deti s mentálnym postihnutím a autizmom predškolského veku |
AFG | AFG01 Jancurová, Alena [UKOPDSPP] (100%) : Využívanie informačno-komunikačných technológií (IKT) v procese edukácie u jednotlivcov s viacnásobným postihnutím |
BAA | BAA01 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100%) : Individuálna integrácia detí a žiakov so zrakovým postihnutím [[elektronický zdroj]]. - 1. vyd. - Bratislava : Štátny pedagogický ústav, 2012. - CD-ROM, 757 s. |
BCI | BCI01 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (100 %) : Prstové znaky a pedagogika sluchovo postihnutých [elektronický zdroj]. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. - 104 s. [CD-ROM] |
BDF | BDF01 Jancurová, Alena [UKOPDSPP] (100%) : Možnosti ovplyvňovania komunikácie ľudí s viacnásobným postihnutím |
FAI | FAI01 - Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (50 %) - Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (50 %): Paedagogica specialis 26. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2012. - 441 s. - (Zborník Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského) |
BEF | BED01 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (50%) - Liptáková, Eleonóra (50%): Konkrétne možnosti využitia hier v diagnostike a korekcii dyskalkúlie |
AAB | AAB08 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika chorých a zdravotne oslabených. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 146 s. |
AAB | AAB09 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika telesne postihnutých. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 187 s. |
AAB | AAB10 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených : teoretické základy. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 368 s. |
AAB | AAB19 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100 %) : Základy pedagogiky zrakovo postihnutých. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 245 s. |
AAB | AAB24 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100 %) : Stručná história špeciálnopedagogického poradenstva na Slovensku. - 1. vyd. - Bratislava : Štátny pedagogický ústav, 2011. - 226 s. + 13 príl. |
BEE | BEC 1 – Odborné práce v zahraničných recenzovaných zborníkoch (konferenčných aj nekonferenčných) |
BEF | BED 1 – Odborné práce v domácich recenzovaných zborníkoch (konferenčných aj nekonferenčných) |
AAB | AAB Vančová, Alica a kol. (2012) : Špeciálna pedagogika raného a predškolského veku. 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2012. - 462 s. ISBN 978-80-89238-68-2 |
ACB | ACB Tatiana Gogová, Alexandra Kastelová, Andrea Prečuchová Štefanovičová, Monika Šulovská, Alica Vančová,: Pedagogika mentálne a viacnásobne postihnutých raného a predškolského veku , Bratislava, IRIS 2013, 245 s. ISBN 978-80-89238-90-3 |
ACB | ACB PaedDr. Tatiana Gogová, PhD., doc. PaedDr. Terézia Harčaríková, PhD., Mgr. Peter Krajčí, PhDr. Ondrej Németh, PhD. : Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených raného a predškolského veku. Bratislava, IRIS 2013, 190 s. ISBN 978-80-89238-82-8 |
ACB | ACB doc. PaedDr. Terézia Harčaríková, PaedDr. Andrea Prečuchová Štefanovičová, PhD., PaedDr. Tatiana Gogová, PhD., Mgr.Veronika Šušorová: Pedagogika detí s poruchami učenia, správania a autizmom raného a predškolského veku. Bratislava, IRIS 2013, 147 s. ISBN 978-80-89238-89-7 |
ACB | ACB PhDr. Alexandra Kastelová, PhD., doc. PaedDr. Jana Lopúchová, PhD., doc. Mgr. Margita Schmidtová, PhD., prof. PaedDr. Darina Tarcsiová, PhD. : Pedagogika zmyslovo postihnutých raného a predškolského veku. Bratislava, IRIS 2013, 326 s. ISBN 978-80-89238-83-5 |
AFB | ŠPECIÁLNA PEDAGOGIKA NA SLOVENSKU V KONTEXTE ROKOV 1967 – 2012 |
AFB | PORUCHY SPRÁVANIA AKO SOCIÁLNY A EDUKAČNÝ FENOMÉN |
AFB | OSOBY SO ZDRAVOTNÝM ZNEVÝHODNENÍM V KONTEXTE SÚČASNEJ ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKY A SÚVZŤAŽNÝCH VIED |
AED | Výchovná a komplexná rehabilitácia postihnutých v ponímaní špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS, 2013. S.219-233. ISBN 978-80-89256-93-8. Zostavili: Mgr. Peter Krajčí, Mgr. Tomáš Slovák, recenzenti doc. PhDr. Emma Kollárová, CSc., prof. PhDr. Štefa Pikálek, CSc. |
ACB | ACB - Kastelová, A., Németh, O.: 2013. Základy špeciálnopedagogickej diagnostiky a základy špeciálnopedagogického poradenstva. Bratislava : Iris, 2013. 1. vyd. 184 s. ISBN 978-80-89238-86-6. |
AFD | AFD Németh, Ondrej. 2013.Výtvarné nadanie a jednotlivci s ťažkým zrakovým postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied [elektronický zdroj]. - Bratislava : Iris, 2013. - ISBN 978-80-89238-87-3. - S. 197-205 [CD-ROM]. Podujatie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied : medzinárodná vedecká konferencia , Bratislava , 20.11.2013. |
AEC | Németh, O. 2013. Conceptual and legislative enviroment for development of creative talents of individuals with disabilities in inclusive sttings. In: Paedagogica Specialis XXVII. Praha : Knihy nejen pro botahé, s.r.o. ISBN 978-80-86499-09-3. 100-109 s. |
AEC | AEC LOPÚCHOVÁ, J. 100% Based of Research on the effectiveness of re-educational Visual Arts Techniques in Children with Binocular Vision Disorders. In: Paedagogicca specialis XXVII. Praha: Knihy nejen pro bohaté, 2013. ISBN 978-80-86499-09-3. S.81-99. |
AED | AED LOPÚCHOVÁ, J. Tvorba multimediálnych PC programov pre deti so zrakovým postihnutím. In: Výchovná a komplexná rehabilitácia postihnutých v ponímaní špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS, 2013. S.219-233. ISBN 978-80-89256-93-8. |
AFB | AFD LOPÚCHOVÁ, J. 100% Stimulačné programy ako súčasť intervenčných prístupov v oblasti ranej starostlivosti o deti so zrakovým postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied. Bratislava: IRIS, 2013. ISBN 978-80-89238-87-3. S. 679-696. |
AED | AED LOPÚCHOVÁ, J. Starostlivosť o jednotlivcov v produktívnom veku s progresívnou stratou zraku. In: Výchovná a komplexná rehabilitácia postihnutých v ponímaní špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS, 2013. S.204-218. ISBN 978-80-89256-93-8. |
BBA | BBA LOPÚCHOVÁ, J. 50% – MRÁZEK,P. 50% Peer mediácia v školskom prostredí u jednotlivcov so zrakovým postihnutím. In: Poruchy chování jako edukační a sociální fenomén. Praha: Knihy nejen pro bohaté, 2013. S.273-312. ISBN 978-80-86499-08-6. |
AED | Slezáková, J., Záni, M. 2013. Procesuálne súvislosti medicínskej diagnostiky v príprave pedagógov/špeciálnych pedagógov a v pedagogickej praxi. In: Zborník Výchovná a komplexná rehabilitácia postihnutých v ponímaní špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS, Vydavateľstvo a tlač,s.r.o., 2013. S. 308-318 ISBN 978-80-89256-93-8 |
AFB | Slezáková, J., Gogová, T. 2013. Prenatálna, perinatálna a neonatálna diagnostika ako skríning, počiatok a modifikátor ranej starostlivosti o postihnuté deti. In: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied ( UK BA, PdF 20.11.2013). Bratislava: IRIS, Vydavateľstvo a tlač,s.r.o., 2013. S. 737-750 ISBN 978-80-89238-87-3 |
AEC | Harčaríková, T. , Slezáková, J. 2013. Readness of the teachers in pre-primary education to work with the ill and chronicaly ill child in the conditions of inclusion. In: Paedagogica specialis XXVII, Comenius University in Bratislava (FEDU CU). Praha, Knihy nejen pro bohaté, s.r.o., Česká republika, 2013. S. 57-62. ISBN 978-80-86499-09-3 |
ADF | Slezáková, J. 2013. Medicínsko-biologický komponent inkluzívnej pedagogiky. In: Viktor Lechta (ed.) Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2013. S. 141 – 158 ISBN 978-80-8082-704-5 |
AFB | AFD Lenka Lukáčová 50%, Tatiana Gogová 50%: Možnosti a limity využitia programu Portage v ranej intervencii na Slovensku |
AEC | AEC Gogová, Tatiana 100%: Evaluation of motor development in children with cerebral palsy at an early age through the GMFM 66 test. In: Paedagogica specialis 27. - Praha : Knihy nejen pro bohaté, 2013. - ISBN 978-80-86499-09-3. - S. 164-181 |
AEC | Kastelová, A. 2013. Special-educational diagnostics tools for early and preschool age of a child. In: Paedagogica Specialis XXVII. Praha : Knihy nejen pro botahé, s.r.o. ISBN 978-80-86499-09-3. 138-163 s. |
ADE | ADE - Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch |
AFD | AFD - Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách |
AEC | Názov Comparison of some of the auditory verbal programs in the education of hearing-impaired children / Margita Schmidtová Zdroj. dokument Paedagogica specialis 27, Praha : Knihy nejen pro bohaté, 2013 S. 72-80 |
AEC | Current status of cochlear implant provision in Slovakia and Germany / Annette Leonhardt, Margita Schmidtová.Zdroj. dokument Chosen topics of supporting persons with a disability, Kraków : Impuls, 2013 . 167-172 |
BEF | Názov Inkluzívna škola - ako na to? : možnosti transformácie škôl smerom k inklúzii / Margita Schmidtová Zdroj. dokument O krok bližšie k inklúzii, Bratislava : Člověk v tísni-pobočka Slovensko, Centrum pre výskum etnicity a kultúry, 2013 S. 83-98 |
AFB | Vančová, Alica 100% : Význam reflexie nových poznatkov súvzťažných medicínskych, psychologických a medziodborových vied pre rozvoj špeciálnej pedagogiky. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied [elektronický zdroj]. - Bratislava : Iris, 2013. - ISBN 978-80-89238-87-3. - [CD-ROM]. Podujatie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied : medzinárodná vedecká konferencia , Bratislava , 20.11.2013. |
AEC | Vančová, Alica 50%, Prečuchová Štefanovičová Andrea 50% : Sexuality and sexual education of mentally disabled people – part of quality of life in reflecting special education and special andragogy, In: Paedagogica Specialis XXVII. Praha : Knihy nejen pro botahé, s.r.o. ISBN 978-80-86499-09-3. 06-36 s. |
AFB | Vančová, Alica 50%, Prečuchová Štefanovičová Andrea 50% : Poruchy správania u mentálne postihnutých. In: Poruchy chování jako edukační a sociální fenomén. Praha: Knihy nejen pro bohaté, 2013. S.243-272. ISBN 978-80-86499-08-6. |
AFA | Harčaríková, Terézia: Školské sebahodnotenie – inovácia v edukácii žiakov s telesným postihnutím. In: Inkluzivní trendy ve speciální pedagogice. Sborník příspěvkú z mezinárodního semináře. Liberec, TOBIÁŠ 2013, s. 24-43, ISBN 978-80-7311-142-7 |
AFA | Vančová, Alica 100%: Neuropsychoedukačná intervencia a neuropsychofyzická korekcia – nové intervenčné metódy špeciálnej pedagogiky. In: Inkluzivní trendy ve speciální pedagogice. Sborník příspěvkú z mezinárodního semináře. Liberec, TOBIÁŠ 2013, s. 44-72, ISBN 978-80-7311-142-7 |
AEC | Harčaríková, Terézia: Academic Self – esteem – Innovation in the Education of Students with Physical Disabilities. In: New perspective in Special education. Liberec, TOBIÁŠ 2013, s. 28-51. ISBN 978-80-7331-141-0. |
AEC | Vančová, Alica: New perspectives of special education: transfer of knowledge in neurosciences to development and innovation in rehabilitation, corrective and therapeutic methods based on interdisciplinary intervention with a focus on children with CNS damage . In: New perspective in Special education. Liberec, TOBIÁŠ 2013, s. 52-88. ISBN 978-80-7331-141-0. |
Replications
Category Name | Specific name |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AAB08 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika chorých a zdravotne oslabených. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 146 s. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AAB09 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika telesne postihnutých. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 187 s. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AAB10 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených : teoretické základy. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 368 s. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AAB19 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100 %) : Základy pedagogiky zrakovo postihnutých. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 245 s. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AAB24 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100 %) : Stručná história špeciálnopedagogického poradenstva na Slovensku. - 1. vyd. - Bratislava : Štátny pedagogický ústav, 2011. - 226 s. + 13 príl. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AED15 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (34%) - Morochovičová, Tatiana [UKOPDSPP] (33%) - Smoľjaninov, G. Anatolij (33%): Nové a inovatívne intervenčné postupy v špeciálnej pedagogike detí so zdravotným postihnutím raného a predškolského veku s organickýmpoškodením CNS. - (Zborník Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského) |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Vančová, Alica: Pedagogika znevýhodnených detí raného a predškolského veku ako nový systémový prvok špeciálnej pedagogiky. Príspevok na medzinárodnej vedeckej konferencii „Korektívna pedagogika vo svetle nových trendov – výskum, teória, | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Vančová, Alica: Raná intervencia postihnutých ako výzva pre teóriu a prax špeciálnej pedagogiky. Príspevok na medzinárodnej vedeckej konferencii „Nové výzvy korektívnej pedagogiky v 21. storočí“. Kyjev, Národná pedagogická univerzita Dragomanova, 1.-2. 4.2011 | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Vančová, Alica: Zmeny v prístupe špeciálnej pedagogiky k deťom so zdravotným postihnutím raného a predškolského veku. Príspevok na medzinárodnej vedeckej konferencii „Aktuálne otázky korektívnej (špeciálnej) pedagogiky v kontexte interdisciplinárnych prístupov“. Moskva, Moskovská štátna pedagogická univerzita, 10.-12. 10.2011 | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Vančová, Alica: Neurokineziterapia ako špecifická metóda neinvazívnej Neuropsychofyzickej korekcie a terapie porúch motoriky v komunikačnej oblasti u detí s organickým poškodením CNS. Príspevok na medzinárodnej vedeckej konferenci „Komunikace a handicap“. Hradec Králové, Univerzita Hradec Králové 5. - 6.9.2011 | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Harčaríková, T. : Niektoré aspekty školského sebahodnotenia žiakov s telesným postihnutím | príspevok na konferencii | nie je |
Harčaríková, T.: Aktuálne otázky edukácie jednotlivcov s telesným postihnutím, chorobou a zdravotným oslabením . Príspevok – Somatopedický seminár konaný dňa 2.6.2011 s názvom Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených v teórii a praxi, Bratislava, UK PedF | príspevok na konferencii | nie je |
Slezáková J., Záni M.: Procesuálne súvislosti medicínskej diagnostiky v príprave pedagógov/špeciálnych pedagógov a v pedagogickej praxi. Príspevok – Somatopedický seminár konaný dňa 2.6.2011 s názvom Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených v teórii a praxi, Bratislava, UK PedF | príspevok na konferencii | nie je |
LOPÚCHOVÁ, J. Počítačový program ako inovatívna alternatíva na podporu zraku | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
LOPÚCHOVÁ, J.: Senzorická a senzomotorická integrácia u jednotlivcov so zrakovým postihnutím. Odborný tyflopedický seminář na tému Orientácia a mobilita jednotlivcov so zrakovým postihnutím zo dňa 8.6.2011 v Bratislave | príspevok na odbornom seminári | nie je |
AFD Németh, Ondrej. 2013.Výtvarné nadanie a jednotlivci s ťažkým zrakovým postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied [elektronický zdroj]. - Bratislava : Iris, 2013. - ISBN 978-80-89238-87-3. - S. 197-205 [CD-ROM]. Podujatie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied : medzinárodná vedecká konferencia , Bratislava , 20.11.2013. | príspevok na vedeckej konferencii | nie je |
LOPÚCHOVÁ, J. : Stimulačné programy ako súčasť intervenčných prístupov v oblasti ranej starostlivosti o deti so zrakovým postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied. Bratislava: IRIS, 2013. ISBN 978-80-89238-87-3. S. 679-696. | príspevok na vedeckej konferencii | nie je |
Slezáková, J., Gogová, T. 2013. Prenatálna, perinatálna a neonatálna diagnostika ako skríning, počiatok a modifikátor ranej starostlivosti o postihnuté deti. In: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied ( UK BA, PdF 20.11.2013). Bratislava: IRIS, Vydavateľstvo a tlač,s.r.o., 2013. S. 737-750 ISBN 978-80-89238-87-3 | príspevok na vedeckej konferencii | nie je |
Komunikace a handicap II. 19.9.2013 Hradec Králové Názov príspevku: Schmidtová, Margita.:Komunikácia detí s kochleárnym implantátom. | príspevok na zahraničnej vedeckej konferencii | nie je |
Medzinárodná vedecká konferencia s názvom :6.Syxmpozium liečebnej a špeciálnej pedagogiky.Univerzita Maximuiána .Mníchov 3.-5.10.2013 Názov príspevku: Türkische Familien in Bayern und Hörgeschädigtenpädagogik und Romafamilien in der Slowakei und Hörgeschädigtenpädagogik | príspevok na zahraničnej vedeckej konferencii | nie je |
Medzinárodná vedecká konferencia s názvom | príspevok na konferencii | nie je |
Medzinárodná vedecká konferencia s názvom | príspevok na konferencii | nie je |
Dni slovenské speciání pedagogiky na Katedre speciální pedagogiky PdF UHK 3.a4.12.2013 Názov príspevku: Schmidtová, Margita.: Inkluzívne vzdelávanie –Ako na to? | pozvaná prednáška v zahraničí | nie je |
AFD Lenka Lukáčová 50%, Tatiana Gogová 50%: Možnosti a limity využitia programu Portage v ranej intervencii na Slovensku | príspevok na konferencii | nie je |
Judita Slezáková 50%, Tatiana Gogová 50%: Prenatálna, perinatálna a neonatálna diagnostika ako skríning, počiatok a modifikátor ranej starostlivosti o postihnuté deti. | príspevok na konferencii | nie je |
Morochovičová, Tatiana 50 %, Andrea Prečuchová Štefanovičová 50%: Komparácia niektorých diagnostických nástrojov u jednotlivcov s mentálnym a viacnásobným postihnutím | príspevok na konferencii | nie je |
Vančová, Alica: Význam reflexie nových poznatkov súvzťažných medicínskych, psychologických a medziodborových vied pre rozvoj špeciálnej pedagogiky. Podujatie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied : medzinárodná vedecká konferencia , Bratislava , 20.11.2013. | príspevok na konferencii | nie je |
Harčaríková, Terézia: Školské sebahodnotenie – inovácia v edukácii žiakov s telesným postihnutím. In: Inkluzivní trendy ve speciální pedagogice. Příspěvek z mezinárodního semináře. Liberec, Technická univerzita, 18.5.2013 | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Vančová, Alica 100%: Neuropsychoedukačná intervencia a neuropsychofyzická korekcia – nové intervenčné metódy špeciálnej pedagogiky. In: Inkluzivní trendy ve speciální pedagogice. . Příspěvek z mezinárodního semináře. Liberec, Technická univerzita, 18.5.2013 | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Vančová, Alica 100%: NOVÉ INTERVENČNÉ POSTUPY V ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKE DETÍ SO ZDRAVOTNÝM POSTIHNUTÍM RANÉHO A PREDŠKOLSKÉHO VEKU V KONTEXTE INKLUZÍVNEJ EDUKÁCIE | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Terézia Harčaríková: MATERSKÁ ŠKOLA AKO FORMA VÝCHOVNEJ REHABILITÁCIE U DIEŤAŤA S TELESNÝM POSTIHNUTÍM V OBDOBÍ PREDPRIMÁRNEJ EDUKÁCIE. Univerzita Palackého v Olomouci , Pedagogická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií XIV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, Olomouc 8. Marec 2013. | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Vančová, Alica: Neurodynamická korekcia porúch rečovej motoriky u detí s poškodením CNS. Katedra speciální pedagogiky PdF UHK , vědecká konference s mezinárodní účastí KOMUNIKACE A HANDICAP 19.9. 2013 Hradec Králové. | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Vančová, Alica: NOVÉ INTERVENČNÉ POSTUPY V ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKE DETÍ SO ZDRAVOTNÝM POSTIHNUTÍM RANÉHO A PREDŠKOLSKÉHO VEKU V KONTEXTE INKLUZÍVNEJ EDUKÁCIE . NEW INTERVENTION PROCEDURES IN SPECIAL EDUCATION OF CHILDREN WITH DISABILITIES OF EARLY CHILDHOOD AND PRE-SCHOOL AGE IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION. Univerzita Palackého v Olomouci , Pedagogická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a I. Tyflopedická konference 14. března 2012. Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Vančová, Alica: Interdisciplinarita a inovácie v rehabilitačných, korekčných a terapeutických postupoch špeciálneho pedagóga so zameraním na deti raného a predškolského veku s poškodením CNS. Univerzita Palackého v Olomouci , Pedagogická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií XIV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, Olomouc 8. Marec 2013. | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Alica Vančová: Możliwości transferu wiedzy między neuro-naukami, a pedagogiką specjalną w celu rozwoju nowych i innowacyjnych metod stymulacji i rehabilitacji przy szczególnym uwzględnieniu osób z uszkodzonym OUN. The possibilities of transfer of knowledge in neurosciences to theory and practice in special education for development and innovation in rehabilitation, stimulation, corrective and therapeutic methods based on interdisciplinary intervention with a focus on children with CNS damage. Medzinárodná vedecká konferencia, Krakow, Vysoká škola pedagogická, 19-21..9.2013 | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Alica Vančová: Seksualność i wychowanie seksualne niepełnosprawnych intelektualnie jako problem pedagogiki specjalnej i andragogiki specjalnej. Medzinárodná vedecká konferencia, Krakow, Vysoká škola pedagogická, 15.9.2012. | príspevok na zahraničnej konferencii | nie je |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).