Pedagogika postihnutých a znevýhodnených raného a predškolského veku - nový systémový prvok špeciálnej pedagogiky v rovine teoreticko-koncepčnej a v rovine aplikačnej (nové študijné programy pregraduálneho a celoživotného vzdelávania)

Základné informácie

TOP PROJEKT

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Pedagogika postihnutých a znevýhodnených raného a predškolského veku - nový systémový prvok špeciálnej pedagogiky v rovine teoreticko-koncepčnej a v rovine aplikačnej (nové študijné programy pregraduálneho a celoživotného vzdelávania)

Názov projektu (anglický): Special Pedagogy of early childhood and preeschool age - new element of system in theory, conception and practice of special education

Začiatok riešenia projektu: 2011

Koniec riešenia projektu: 2013

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 118UK-4/2011

Vedúci projektu: prof. PaedDr. Alica Vančová, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Projekt koncepčne, obsahovo i metodologicky predstavoval konkretizáciu zámerov na riešenie uceleného monotematického výskumného problému z oblasti špeciálnej pedagogiky. Projekt za riešené obdobie priniesol nové originálne poznatky reflektujúce paradigmatické zmeny vied o človeku a vied o výchove, významne rozvíjajúce vednú oblasť a študijný odbor špeciálna pedagogika. Prínos a dopady projektu majú už v súčasnosti dopad pre teoretickú aj aplikačnú rovinu riešenej problematiky v celoslovenskom i medzinárodnom rámci. Projekt svojimi originálnymi výstupmi  jednoznačne rozvíja vedný odbor špeciálna pedagogika. Projekt priniesol základný východiskový koncept študijného programu zameraného na špeciálnu pedagogiku raného a predškolského veku .

Projekt mal teoreticko–aplikačný charakter, jeho cieľom bolo rozpracovanie základov novej špecializácie špeciálnej pedagogiky – pedagogiky postihnutých a zdravotne znevýhodnených raného a predškolského veku. V rámci projektu bola realizovaná analýza, komparácia, syntéza a integrácia poznatkov v rámci teoretických základov v oblasti sledovanej problematiky v zdrojoch zahraničnej literatúry s užším zameraním na európske a hlavne české , maďarské , nemecké odborné pramene, kde pri realizácii vychádzali z podobných socio-kultúrnych, ekonomických, politických a špeciálno-pedagogických podmienok.

 Publikačné výstupy projektu sumárne :

Výsledky boli publikované vo vedeckých a konferenčných zborníkoch, v 1 zahraničnej monografii, v 11-tich domácich monografiách, v 4 vysokoškolských učebniciach a boli diseminované na konferenciách. Ako priame výstupy plánované v projekte boli vydané 1 vedecká monografia, 4 vysokoškolské učebnice, 3 konferenčné zborníky, 3 vedecké nekonferenčné zborníky. Celkovo sa za roky 2011 až 2013 odpublikovalo spolu 139 publikačných výstupov.

Zrejmý je transfer a aplikácia projektom získaných nových teoreticko-systémových poznatkov do oblasti praxologickej, transfer poznatkov do prípravy budúcich špeciálnych pedagógov. Všetky publikácie sa dajú využiť aj v celoživotnom vzdelávaní a pre disemináciu poznatkov. Nepochybne znamenajú  aj bázu pre kontinuitu a  aplikáciu výstupov projektu počas nasledujúcich rokov. Projekt splnil aj diseminačné zámery a prostredníctvom konferencií, zborníkov a seminárov sa zrealizovalo množstvo komunikačných interakcií a diseminačných aktivít. V rámci projektu sa reálne uskutočnili 3 medzinárodné konferencie a dva medzinárodné semináre, ktoré usporiadalo pracovisko, na ktoré bol projekt pridelený.

Projekt bol zameraný na problematiku, ktorá v podmienkach Slovenska nie je takmer vôbec rozpracovaná, napriek skutočnosti, že je zapracovaná vo viacerých nadnárodných aj národných materiáloch prijatých vládou alebo parlamentom. Je to problematika, ktorej sa venuje vo vyspelých krajinách sveta značná pozornosť v súvislosti s procesmi integrovania poznatkov, vytváraniami medziodborov a transodborov, stratégiami vyplývajúcimi z ekonomických a sociokultúrnych zmien spoločnosti a s ideou kvality života a sociálnej inklúzie osôb so zdravotným postihnutím do majoritnej spoločnosti.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

Conceptually, methodologically and contently, the project represented the concretization of plans aimed at solving the monothematic problems in the field of special education. During the research period the project has brought new and original information reflecting paradigm changes about humans, educational studies which develop the field of special education and its study program in very significant way.

Currently, benefits and impacts of the project have already been a great importance value for theory and application of solved problematic issue in the national and international context. There can be no doubt that thanks to its master outputs, the project clearly develops the field of special pedagogy. This project has brought fundamental essential concept of special education study program directed to early childhood and preschool age.

The project had the character of theory and application form. Its aim was to elaborate the basics of new special education specialization – Education of Handicapped and Disabled in Early Childhood and Preschool Age.

Within the project and within the theoretical basis of monitored problems there was carried out also the analysis, comparison, synthesis and integration of gained knowledge. We focused on European expert sources, especially Czech, Hungarian and German, because those were based on very similar socio-cultural, economic, political a special education conditions as are implanted in our country.

Publication outputs of the project (summary):

The project results were published in scientific and conference proceedings, than in one foreign monograph, at 11 domestic monographs, in four academic textbooks and has been also presented at different conferences. As direct outputs of the project there were issued one scientific monograph, than 4 academic textbooks, 3 conference proceedings, 3 scientific non-conference proceedings. Overall, during the years 2011-2013 there were brought out 139 publication outputs.

It is very clear that gained knowledge we can transfer and apply in the field of practice as well as in the training of new special education teachers. All the publications we can use also in lifelong education and for the future information spreading. There can be no doubt these publications mean also the basis for the project outputs application in the long term.

The project met also the dissemination aims and through different conferences, proceedings and workshops there were realized many communication meetings and dissemination activities. Within the project there were held three international conferences and two international workshops organized by workplace where the project was assigned.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2011 3 294,20 0,00
Čerpané v roku 2012 10 251,00 0,00
Čerpané v roku 2013 22 645,80 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 36 191,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AED AED VANČOVÁ, A. MOROCHOVIČOVÁ, T.,SMOLIANINOV, A.; Nové a inovatívne intervenčné prístupy v špeciálnej pedagogike detí so zdravotným postihnutím raného a predškolského veku s organickým poškodením CNS. In: Paedagogica specialis XXV. Bratislava: UK, 2011. ISBN 978-80-223-2862-3.
AED AED SCHMIDTOVÁ, M.: Nová terminológia v oblasti
AED AED AED NÉMETH, O.: Komparácia opatrení koncepcií
AED AED AED PREČUCHOVÁ- ŠTEFANOVIČOVÁ, A.: Pojmový
AED AED AED KASTELOVÁ, A.: Komparácia terminologického
AED AED AED KASTELOVÁ, A.: Komparácia terminologického
AED AED AED TARCSIOVÁ, D., KANDRÍKOVÁ, B.: Inovácie v
AED AED AED MOROCHOVIČOVÁ, T.: Potreba ďalšieho a
AED AED LOPÚCHOVÁ, J. Špecifiká procesu diagnostiky u detí
AED AED AED LOPÚCHOVÁ, J. Komparácia terminologického
AFD AFD AFD LOPÚCHOVÁ, J. Z výskumu účinnosti reedukačných
AFD AFD AFD LOPÚCHOVÁ, J. Využitie detských slepeckých časopisov
BEF BED BED LOPÚCHOVÁ, J. Rozvíjanie sociálnych zručností u detí
AED AED AED SLEZÁKOVÁ, J., HARČARÍKOVÁ, T.: Algoritmizácia
ADE ADE Harčaríková , T. SEBAHODNOTENIE – ZÁKLADNÝ
AAB AAB Vančová, Alica a kol. (2012) : Špeciálna pedagogika raného a predškolského veku. 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2012. - 460 s. ISBN 978-80-89238-68-2 vedecká monografia
AAB AAB01 Beňo, Pavol (34 %) - Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (33 %) - Capíková, Silvia [UKOLFUSOL] (33 %): Komunikácia so sluchovo postihnutými v zdravotníctve a sociálnej práci. - 1. vyd. - Trnava : Trnavská univerzita, 2012. - 182 s.
AAB AAB02 Kastelová, Alexandra [UKOPDSPP] (88%) - Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (12%): Diagnostika v špeciálnej pedagogike. - 1. vyd. - Bratislava : Sapientia, 2012. - 220 s.
AEC AEC02 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (80 %) - Magdošková, Pavlína (20 %): Jakość życia rodzeństwa dzieci z niepełnosprawnością słuchową
AEC AEC03 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (70%) - Smoľjaninov, G. Anatolij (30%): Ręka - Mózg : Metodologija i Program - kompleksowy program rozwoju i wsparcia dla dzieci i młodziežy z głęboką niepełnosprawnością
AED AED01 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100%) : Možnosti edukácie chorých a zdravotne oslabených detí v školách pri zdravotníckych zariadeniach
AED AED03 Kastelová, Alexandra [UKOPDSPP] (100%) : Charakteristika vybraných diagnostických nástrojov pre jednotlivcov so špecifickými poruchami učenia. - (Zborník Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského)
AED AED04 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100%) : Moderné informačno-komunikačné technológie a ich používanie z pohľadu pedagógov žiakov so zrakovým postihnutím
AED AED05 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100%) : Uplatnenie počítačových programov a pomôcok na jednoduchšie ovládanie počítača v špeciálno-pedagogickom poradenskom procese
AED AED06 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100%) : Špeciálnopedagogické poradenstvo pre jednotlivcov so zrakovým postihnutím v intenciách komprehenzívnej špeciálnej pedagogiky
AED AED07 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (100%) : Aktuálne úlohy špeciálnej pedagogiky pri podpore inkluzívnej edukácie
AED AED08 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (50%) - Štefanovičová, Andrea [UKOPDSPP] (50%): Humanizácia a transformačné procesy v komplexno-rehabilitačnej inštitucionálnej starostlivosti o dospelých ťažšie mentálne postihnutých jednotlivcov ako aktuálny výskumný ipraxologický problém špeciálnej pedagogiky. - (Zborník Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského)
AED AED09 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (100%) : Identifikácia a analýza niektorých faktorov determinujúcich plnenie, resp.zanedbávanie povinnej školskej dochádzky žiakov so sociálne znevýhodneného prostredia. - (Zborník Pedagogickej fakulty UniverzityKomenského)
ADE AEE01 Leonhardt, Annette (25 %) - Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (27 %) - Lechta, Viktor (27 %) - Lindner, Brigitte (7 %) - Ludwig, Kirsten (7 %) - Fiocchetta, Stefanie (7 %): Kinder, Jugendliche und Erwachsene mit Cochlea Implantat (CI) in Deutschlandund der Slowakei - ein Vergleich der CI-Versorgung und der Rehabilitation
AFC AFC02 Gajdošíková, Adriana [UKOPDSPP] (100%) : Identifikácia, analýza a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre učiteľov špeciálnych základných škôl vo vybraných krajoch na Slovensku
AFC AFC04 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100%) : Niektoré aspekty školského sebahodnotenia žiakov s telesným postihnutím
AFC AFC05 Kastelová, Alexandra [UKOPDSPP] (100%) : Analýza kurikula študijných programov špeciálnej pedagogiky na slovenských univerzitách
AFC AFC06 Kučerová, Júlia [UKOMFKAID] (50 %) - Polec, Jaroslav [UKOEXFM] (30 %) - Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (20 %): Video quality assessment using visual attention approach for sign language
AFC AFC07 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100%) : Počítačový program ako inovatívna alternatíva na podporu zraku k tradičným reedukačným metódam
AFC AFC08 Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (100%) : Vplyv multikulturalizmu a interkulturalizmu na rodiny a vzdelávanie sluchove postižených z rozličného etnika a národnosti na Slovensku
AFD AFD06 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100%) : Aspekty ovplyvňujúce proces výchovnej rehabilitácie u dieťaťa s telesným postihnutím v období predprimárnej edukácie
AFD AFD07 Jancurová, Alena [UKOPDSPP] (90%) - Dlhošová, Zuzana (10%): Rozvíjanie matematických predstáv u detí predškolského veku v špeciálnej materskej škole
AFD AFD08 Kastelová, Alexandra [UKOPDSPP] (50%) - Potúčková, Viera (50%): Diagnostické špecifiká raného vývinu dieťaťa s autizmom
AFD AFD13 Morochovičová, Tatiana [UKOPDSPP] (100%) : Hodnotenie vývinu motoriky u detí s detskou mozgovou obrnou v ranom veku prostredníctvom testu GMFM 66
AFD AFD14 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100%) : Teória a prax špeciálnopedagogického poradenstva na Slovensku
AFD AFD18 Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (100%) : Faktory ovplyvňujúce kvalitu integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zdravotným postihnutím
AFD AFD19 Schmidtová, Margita [UKOPDSPP] (100%) : Špecifiká emocionálnych a sociálnych determinantov vývinu u detí so sluchovým postihnutím
AFD AFD22 Štefanovičová, Andrea [UKOPDSPP] (100%) : Individuálne plánovanie ako jedna z možností predchádzania problémovému správaniu klientov v domove sociálnych služieb
AFD AFD27 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (80%) - Nálepová, Zuzana (20%): Názory dospelých osôb so sluchovým postihnutím na integráciu/inklúziu detí a žiakov so sluchovým postihnutím : (prezentácia vybraných výsledkov výskumu)
AFD AFD29 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (100%) : Učenie sa cudzieho jazyka a žiaci so sluchovým postihnutím
AFD AFD31 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (100%) : K problematike interakcie špeciálny pedagóg / žiak zo sociálne znevýhodneného prostredia s poruchami správania v edukačnej realite regiónov východného a západného Slovenska
AFD AFD32 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (100%) : K problematike špeciálnopedagogických intervenčných možností zameraných na deti s mentálnym postihnutím a autizmom predškolského veku
AFG AFG01 Jancurová, Alena [UKOPDSPP] (100%) : Využívanie informačno-komunikačných technológií (IKT) v procese edukácie u jednotlivcov s viacnásobným postihnutím
BAA BAA01 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100%) : Individuálna integrácia detí a žiakov so zrakovým postihnutím [[elektronický zdroj]]. - 1. vyd. - Bratislava : Štátny pedagogický ústav, 2012. - CD-ROM, 757 s.
BCI BCI01 Tarcsiová, Darina [UKOPDSPP] (100 %) : Prstové znaky a pedagogika sluchovo postihnutých [elektronický zdroj]. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. - 104 s. [CD-ROM]
BDF BDF01 Jancurová, Alena [UKOPDSPP] (100%) : Možnosti ovplyvňovania komunikácie ľudí s viacnásobným postihnutím
FAI FAI01 - Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (50 %) - Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (50 %): Paedagogica specialis 26. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2012. - 441 s. - (Zborník Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského)
BEF BED01 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (50%) - Liptáková, Eleonóra (50%): Konkrétne možnosti využitia hier v diagnostike a korekcii dyskalkúlie
AAB AAB08 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika chorých a zdravotne oslabených. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 146 s.
AAB AAB09 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika telesne postihnutých. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 187 s.
AAB AAB10 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených : teoretické základy. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 368 s.
AAB AAB19 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100 %) : Základy pedagogiky zrakovo postihnutých. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 245 s.
AAB AAB24 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100 %) : Stručná história špeciálnopedagogického poradenstva na Slovensku. - 1. vyd. - Bratislava : Štátny pedagogický ústav, 2011. - 226 s. + 13 príl.
BEE BEC 1 – Odborné práce v zahraničných recenzovaných zborníkoch (konferenčných aj nekonferenčných)
BEF BED 1 – Odborné práce v domácich recenzovaných zborníkoch (konferenčných aj nekonferenčných)
AAB AAB Vančová, Alica a kol. (2012) : Špeciálna pedagogika raného a predškolského veku. 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2012. - 462 s. ISBN 978-80-89238-68-2
ACB ACB Tatiana Gogová, Alexandra Kastelová, Andrea Prečuchová Štefanovičová, Monika Šulovská, Alica Vančová,: Pedagogika mentálne a viacnásobne postihnutých raného a predškolského veku , Bratislava, IRIS 2013, 245 s. ISBN 978-80-89238-90-3
ACB ACB PaedDr. Tatiana Gogová, PhD., doc. PaedDr. Terézia Harčaríková, PhD., Mgr. Peter Krajčí, PhDr. Ondrej Németh, PhD. : Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených raného a predškolského veku. Bratislava, IRIS 2013, 190 s. ISBN 978-80-89238-82-8
ACB ACB doc. PaedDr. Terézia Harčaríková, PaedDr. Andrea Prečuchová Štefanovičová, PhD., PaedDr. Tatiana Gogová, PhD., Mgr.Veronika Šušorová: Pedagogika detí s poruchami učenia, správania a autizmom raného a predškolského veku. Bratislava, IRIS 2013, 147 s. ISBN 978-80-89238-89-7
ACB ACB PhDr. Alexandra Kastelová, PhD., doc. PaedDr. Jana Lopúchová, PhD., doc. Mgr. Margita Schmidtová, PhD., prof. PaedDr. Darina Tarcsiová, PhD. : Pedagogika zmyslovo postihnutých raného a predškolského veku. Bratislava, IRIS 2013, 326 s. ISBN 978-80-89238-83-5
AFB ŠPECIÁLNA PEDAGOGIKA NA SLOVENSKU V KONTEXTE ROKOV 1967 – 2012
AFB PORUCHY SPRÁVANIA AKO SOCIÁLNY A EDUKAČNÝ FENOMÉN
AFB OSOBY SO ZDRAVOTNÝM ZNEVÝHODNENÍM V KONTEXTE SÚČASNEJ ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKY A SÚVZŤAŽNÝCH VIED
AED Výchovná a komplexná rehabilitácia postihnutých v ponímaní špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS, 2013. S.219-233. ISBN 978-80-89256-93-8. Zostavili: Mgr. Peter Krajčí, Mgr. Tomáš Slovák, recenzenti doc. PhDr. Emma Kollárová, CSc., prof. PhDr. Štefa Pikálek, CSc.
ACB ACB - Kastelová, A., Németh, O.: 2013. Základy špeciálnopedagogickej diagnostiky a základy špeciálnopedagogického poradenstva. Bratislava : Iris, 2013. 1. vyd. 184 s. ISBN 978-80-89238-86-6.
AFD AFD Németh, Ondrej. 2013.Výtvarné nadanie a jednotlivci s ťažkým zrakovým postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied [elektronický zdroj]. - Bratislava : Iris, 2013. - ISBN 978-80-89238-87-3. - S. 197-205 [CD-ROM]. Podujatie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied : medzinárodná vedecká konferencia , Bratislava , 20.11.2013.
AEC Németh, O. 2013. Conceptual and legislative enviroment for development of creative talents of individuals with disabilities in inclusive sttings. In: Paedagogica Specialis XXVII. Praha : Knihy nejen pro botahé, s.r.o. ISBN 978-80-86499-09-3. 100-109 s.
AEC AEC LOPÚCHOVÁ, J. 100% Based of Research on the effectiveness of re-educational Visual Arts Techniques in Children with Binocular Vision Disorders. In: Paedagogicca specialis XXVII. Praha: Knihy nejen pro bohaté, 2013. ISBN 978-80-86499-09-3. S.81-99.
AED AED LOPÚCHOVÁ, J. Tvorba multimediálnych PC programov pre deti so zrakovým postihnutím. In: Výchovná a komplexná rehabilitácia postihnutých v ponímaní špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS, 2013. S.219-233. ISBN 978-80-89256-93-8.
AFB AFD LOPÚCHOVÁ, J. 100% Stimulačné programy ako súčasť intervenčných prístupov v oblasti ranej starostlivosti o deti so zrakovým postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied. Bratislava: IRIS, 2013. ISBN 978-80-89238-87-3. S. 679-696.
AED AED LOPÚCHOVÁ, J. Starostlivosť o jednotlivcov v produktívnom veku s progresívnou stratou zraku. In: Výchovná a komplexná rehabilitácia postihnutých v ponímaní špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS, 2013. S.204-218. ISBN 978-80-89256-93-8.
BBA BBA LOPÚCHOVÁ, J. 50% – MRÁZEK,P. 50% Peer mediácia v školskom prostredí u jednotlivcov so zrakovým postihnutím. In: Poruchy chování jako edukační a sociální fenomén. Praha: Knihy nejen pro bohaté, 2013. S.273-312. ISBN 978-80-86499-08-6.
AED Slezáková, J., Záni, M. 2013. Procesuálne súvislosti medicínskej diagnostiky v príprave pedagógov/špeciálnych pedagógov a v pedagogickej praxi. In: Zborník Výchovná a komplexná rehabilitácia postihnutých v ponímaní špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS, Vydavateľstvo a tlač,s.r.o., 2013. S. 308-318 ISBN 978-80-89256-93-8
AFB Slezáková, J., Gogová, T. 2013. Prenatálna, perinatálna a neonatálna diagnostika ako skríning, počiatok a modifikátor ranej starostlivosti o postihnuté deti. In: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied ( UK BA, PdF 20.11.2013). Bratislava: IRIS, Vydavateľstvo a tlač,s.r.o., 2013. S. 737-750 ISBN 978-80-89238-87-3
AEC Harčaríková, T. , Slezáková, J. 2013. Readness of the teachers in pre-primary education to work with the ill and chronicaly ill child in the conditions of inclusion. In: Paedagogica specialis XXVII, Comenius University in Bratislava (FEDU CU). Praha, Knihy nejen pro bohaté, s.r.o., Česká republika, 2013. S. 57-62. ISBN 978-80-86499-09-3
ADF Slezáková, J. 2013. Medicínsko-biologický komponent inkluzívnej pedagogiky. In: Viktor Lechta (ed.) Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2013. S. 141 – 158 ISBN 978-80-8082-704-5
AFB AFD Lenka Lukáčová 50%, Tatiana Gogová 50%: Možnosti a limity využitia programu Portage v ranej intervencii na Slovensku
AEC AEC Gogová, Tatiana 100%: Evaluation of motor development in children with cerebral palsy at an early age through the GMFM 66 test. In: Paedagogica specialis 27. - Praha : Knihy nejen pro bohaté, 2013. - ISBN 978-80-86499-09-3. - S. 164-181
AEC Kastelová, A. 2013. Special-educational diagnostics tools for early and preschool age of a child. In: Paedagogica Specialis XXVII. Praha : Knihy nejen pro botahé, s.r.o. ISBN 978-80-86499-09-3. 138-163 s.
ADE ADE - Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch
AFD AFD - Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
AEC Názov Comparison of some of the auditory verbal programs in the education of hearing-impaired children / Margita Schmidtová Zdroj. dokument Paedagogica specialis 27, Praha : Knihy nejen pro bohaté, 2013 S. 72-80
AEC Current status of cochlear implant provision in Slovakia and Germany / Annette Leonhardt, Margita Schmidtová.Zdroj. dokument Chosen topics of supporting persons with a disability, Kraków : Impuls, 2013 . 167-172
BEF Názov Inkluzívna škola - ako na to? : možnosti transformácie škôl smerom k inklúzii / Margita Schmidtová Zdroj. dokument O krok bližšie k inklúzii, Bratislava : Člověk v tísni-pobočka Slovensko, Centrum pre výskum etnicity a kultúry, 2013 S. 83-98
AFB Vančová, Alica 100% : Význam reflexie nových poznatkov súvzťažných medicínskych, psychologických a medziodborových vied pre rozvoj špeciálnej pedagogiky. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied [elektronický zdroj]. - Bratislava : Iris, 2013. - ISBN 978-80-89238-87-3. - [CD-ROM]. Podujatie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied : medzinárodná vedecká konferencia , Bratislava , 20.11.2013.
AEC Vančová, Alica 50%, Prečuchová Štefanovičová Andrea 50% : Sexuality and sexual education of mentally disabled people – part of quality of life in reflecting special education and special andragogy, In: Paedagogica Specialis XXVII. Praha : Knihy nejen pro botahé, s.r.o. ISBN 978-80-86499-09-3. 06-36 s.
AFB Vančová, Alica 50%, Prečuchová Štefanovičová Andrea 50% : Poruchy správania u mentálne postihnutých. In: Poruchy chování jako edukační a sociální fenomén. Praha: Knihy nejen pro bohaté, 2013. S.243-272. ISBN 978-80-86499-08-6.
AFA Harčaríková, Terézia: Školské sebahodnotenie – inovácia v edukácii žiakov s telesným postihnutím. In: Inkluzivní trendy ve speciální pedagogice. Sborník příspěvkú z mezinárodního semináře. Liberec, TOBIÁŠ 2013, s. 24-43, ISBN 978-80-7311-142-7
AFA Vančová, Alica 100%: Neuropsychoedukačná intervencia a neuropsychofyzická korekcia – nové intervenčné metódy špeciálnej pedagogiky. In: Inkluzivní trendy ve speciální pedagogice. Sborník příspěvkú z mezinárodního semináře. Liberec, TOBIÁŠ 2013, s. 44-72, ISBN 978-80-7311-142-7
AEC Harčaríková, Terézia: Academic Self – esteem – Innovation in the Education of Students with Physical Disabilities. In: New perspective in Special education. Liberec, TOBIÁŠ 2013, s. 28-51. ISBN 978-80-7331-141-0.
AEC Vančová, Alica: New perspectives of special education: transfer of knowledge in neurosciences to development and innovation in rehabilitation, corrective and therapeutic methods based on interdisciplinary intervention with a focus on children with CNS damage . In: New perspective in Special education. Liberec, TOBIÁŠ 2013, s. 52-88. ISBN 978-80-7331-141-0.

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch AAB08 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika chorých a zdravotne oslabených. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 146 s.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch AAB09 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika telesne postihnutých. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 187 s.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch AAB10 Harčaríková, Terézia [UKOPDSPP] (100 %) : Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených : teoretické základy. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 368 s.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch AAB19 Lopúchová, Jana [UKOPDSPP] (100 %) : Základy pedagogiky zrakovo postihnutých. - 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2011. - 245 s.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch AAB24 Németh, Ondrej [UKOPDSPP] (100 %) : Stručná história špeciálnopedagogického poradenstva na Slovensku. - 1. vyd. - Bratislava : Štátny pedagogický ústav, 2011. - 226 s. + 13 príl.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch AED15 Vančová, Alica [UKOPDSPP] (34%) - Morochovičová, Tatiana [UKOPDSPP] (33%) - Smoľjaninov, G. Anatolij (33%): Nové a inovatívne intervenčné postupy v špeciálnej pedagogike detí so zdravotným postihnutím raného a predškolského veku s organickýmpoškodením CNS. - (Zborník Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského)

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Vančová, Alica: Pedagogika znevýhodnených detí raného a predškolského veku ako nový systémový prvok špeciálnej pedagogiky. Príspevok na medzinárodnej vedeckej konferencii „Korektívna pedagogika vo svetle nových trendov – výskum, teória, príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Vančová, Alica: Raná intervencia postihnutých ako výzva pre teóriu a prax špeciálnej pedagogiky. Príspevok na medzinárodnej vedeckej konferencii „Nové výzvy korektívnej pedagogiky v 21. storočí“. Kyjev, Národná pedagogická univerzita Dragomanova, 1.-2. 4.2011 príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Vančová, Alica: Zmeny v prístupe špeciálnej pedagogiky k deťom so zdravotným postihnutím raného a predškolského veku. Príspevok na medzinárodnej vedeckej konferencii „Aktuálne otázky korektívnej (špeciálnej) pedagogiky v kontexte interdisciplinárnych prístupov“. Moskva, Moskovská štátna pedagogická univerzita, 10.-12. 10.2011 príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Vančová, Alica: Neurokineziterapia ako špecifická metóda neinvazívnej Neuropsychofyzickej korekcie a terapie porúch motoriky v komunikačnej oblasti u detí s organickým poškodením CNS. Príspevok na medzinárodnej vedeckej konferenci „Komunikace a handicap“. Hradec Králové, Univerzita Hradec Králové 5. - 6.9.2011 príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Harčaríková, T. : Niektoré aspekty školského sebahodnotenia žiakov s telesným postihnutím príspevok na konferencii nie je
Harčaríková, T.: Aktuálne otázky edukácie jednotlivcov s telesným postihnutím, chorobou a zdravotným oslabením . Príspevok – Somatopedický seminár konaný dňa 2.6.2011 s názvom Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených v teórii a praxi, Bratislava, UK PedF príspevok na konferencii nie je
Slezáková J., Záni M.: Procesuálne súvislosti medicínskej diagnostiky v príprave pedagógov/špeciálnych pedagógov a v pedagogickej praxi. Príspevok – Somatopedický seminár konaný dňa 2.6.2011 s názvom Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených v teórii a praxi, Bratislava, UK PedF príspevok na konferencii nie je
LOPÚCHOVÁ, J. Počítačový program ako inovatívna alternatíva na podporu zraku príspevok na zahraničnej konferencii nie je
LOPÚCHOVÁ, J.: Senzorická a senzomotorická integrácia u jednotlivcov so zrakovým postihnutím. Odborný tyflopedický seminář na tému Orientácia a mobilita jednotlivcov so zrakovým postihnutím zo dňa 8.6.2011 v Bratislave príspevok na odbornom seminári nie je
AFD Németh, Ondrej. 2013.Výtvarné nadanie a jednotlivci s ťažkým zrakovým postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied [elektronický zdroj]. - Bratislava : Iris, 2013. - ISBN 978-80-89238-87-3. - S. 197-205 [CD-ROM]. Podujatie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied : medzinárodná vedecká konferencia , Bratislava , 20.11.2013. príspevok na vedeckej konferencii nie je
LOPÚCHOVÁ, J. : Stimulačné programy ako súčasť intervenčných prístupov v oblasti ranej starostlivosti o deti so zrakovým postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied. Bratislava: IRIS, 2013. ISBN 978-80-89238-87-3. S. 679-696. príspevok na vedeckej konferencii nie je
Slezáková, J., Gogová, T. 2013. Prenatálna, perinatálna a neonatálna diagnostika ako skríning, počiatok a modifikátor ranej starostlivosti o postihnuté deti. In: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied ( UK BA, PdF 20.11.2013). Bratislava: IRIS, Vydavateľstvo a tlač,s.r.o., 2013. S. 737-750 ISBN 978-80-89238-87-3 príspevok na vedeckej konferencii nie je
Komunikace a handicap II. 19.9.2013 Hradec Králové Názov príspevku: Schmidtová, Margita.:Komunikácia detí s kochleárnym implantátom. príspevok na zahraničnej vedeckej konferencii nie je
Medzinárodná vedecká konferencia s názvom :6.Syxmpozium liečebnej a špeciálnej pedagogiky.Univerzita Maximuiána .Mníchov 3.-5.10.2013 Názov príspevku: Türkische Familien in Bayern und Hörgeschädigtenpädagogik und Romafamilien in der Slowakei und Hörgeschädigtenpädagogik príspevok na zahraničnej vedeckej konferencii nie je
Medzinárodná vedecká konferencia s názvom príspevok na konferencii nie je
Medzinárodná vedecká konferencia s názvom príspevok na konferencii nie je
Dni slovenské speciání pedagogiky na Katedre speciální pedagogiky PdF UHK 3.a4.12.2013 Názov príspevku: Schmidtová, Margita.: Inkluzívne vzdelávanie –Ako na to? pozvaná prednáška v zahraničí nie je
AFD Lenka Lukáčová 50%, Tatiana Gogová 50%: Možnosti a limity využitia programu Portage v ranej intervencii na Slovensku príspevok na konferencii nie je
Judita Slezáková 50%, Tatiana Gogová 50%: Prenatálna, perinatálna a neonatálna diagnostika ako skríning, počiatok a modifikátor ranej starostlivosti o postihnuté deti. príspevok na konferencii nie je
Morochovičová, Tatiana 50 %, Andrea Prečuchová Štefanovičová 50%: Komparácia niektorých diagnostických nástrojov u jednotlivcov s mentálnym a viacnásobným postihnutím príspevok na konferencii nie je
Vančová, Alica: Význam reflexie nových poznatkov súvzťažných medicínskych, psychologických a medziodborových vied pre rozvoj špeciálnej pedagogiky. Podujatie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied : medzinárodná vedecká konferencia , Bratislava , 20.11.2013. príspevok na konferencii nie je
Harčaríková, Terézia: Školské sebahodnotenie – inovácia v edukácii žiakov s telesným postihnutím. In: Inkluzivní trendy ve speciální pedagogice. Příspěvek z mezinárodního semináře. Liberec, Technická univerzita, 18.5.2013 príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Vančová, Alica 100%: Neuropsychoedukačná intervencia a neuropsychofyzická korekcia – nové intervenčné metódy špeciálnej pedagogiky. In: Inkluzivní trendy ve speciální pedagogice. . Příspěvek z mezinárodního semináře. Liberec, Technická univerzita, 18.5.2013 príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Vančová, Alica 100%: NOVÉ INTERVENČNÉ POSTUPY V ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKE DETÍ SO ZDRAVOTNÝM POSTIHNUTÍM RANÉHO A PREDŠKOLSKÉHO VEKU V KONTEXTE INKLUZÍVNEJ EDUKÁCIE príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Terézia Harčaríková: MATERSKÁ ŠKOLA AKO FORMA VÝCHOVNEJ REHABILITÁCIE U DIEŤAŤA S TELESNÝM POSTIHNUTÍM V OBDOBÍ PREDPRIMÁRNEJ EDUKÁCIE. Univerzita Palackého v Olomouci , Pedagogická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií XIV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, Olomouc 8. Marec 2013. príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Vančová, Alica: Neurodynamická korekcia porúch rečovej motoriky u detí s poškodením CNS. Katedra speciální pedagogiky PdF UHK , vědecká konference s mezinárodní účastí KOMUNIKACE A HANDICAP 19.9. 2013 Hradec Králové. príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Vančová, Alica: NOVÉ INTERVENČNÉ POSTUPY V ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKE DETÍ SO ZDRAVOTNÝM POSTIHNUTÍM RANÉHO A PREDŠKOLSKÉHO VEKU V KONTEXTE INKLUZÍVNEJ EDUKÁCIE . NEW INTERVENTION PROCEDURES IN SPECIAL EDUCATION OF CHILDREN WITH DISABILITIES OF EARLY CHILDHOOD AND PRE-SCHOOL AGE IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION. Univerzita Palackého v Olomouci , Pedagogická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a I. Tyflopedická konference 14. března 2012. Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Vančová, Alica: Interdisciplinarita a inovácie v rehabilitačných, korekčných a terapeutických postupoch špeciálneho pedagóga so zameraním na deti raného a predškolského veku s poškodením CNS. Univerzita Palackého v Olomouci , Pedagogická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií XIV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, Olomouc 8. Marec 2013. príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Alica Vančová: Możliwości transferu wiedzy między neuro-naukami, a pedagogiką specjalną w celu rozwoju nowych i innowacyjnych metod stymulacji i rehabilitacji przy szczególnym uwzględnieniu osób z uszkodzonym OUN. The possibilities of transfer of knowledge in neurosciences to theory and practice in special education for development and innovation in rehabilitation, stimulation, corrective and therapeutic methods based on interdisciplinary intervention with a focus on children with CNS damage. Medzinárodná vedecká konferencia, Krakow, Vysoká škola pedagogická, 19-21..9.2013 príspevok na zahraničnej konferencii nie je
Alica Vančová: Seksualność i wychowanie seksualne niepełnosprawnych intelektualnie jako problem pedagogiki specjalnej i andragogiki specjalnej. Medzinárodná vedecká konferencia, Krakow, Vysoká škola pedagogická, 15.9.2012. príspevok na zahraničnej konferencii nie je

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter