Možnosti motivačných a projektových aktivít v gymnaziálnom učive chémie

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Možnosti motivačných a projektových aktivít v gymnaziálnom učive chémie

Project name (English): Posibilities of motivation and projekt activities in grammar school chemistry curriculum

Start of project: 2011

End of project: 2013

Condition of project: Ukončený

Project number: 034KU-4/2011

Project leader: doc. PaedDr. Danica Melicherčíková, PhD.

University: Katolícka univerzita v Ružomberku

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Využívanie študijných materiálov na gymnáziách a učiteľských fakultách viedlo k podpore úrovne prírodovednej gramotnosti študentov, čo sa prejavilo pri riešení nami zadanej projektovej úlohy.

Description of original results of the project in English

The use of learning materials for secondary schools and teachers' colleges has led to the promotion of scientific literacy levels of students, which led us to solve the desired project task.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2011 3 856,00 0,00
Drawn in year 2012 5 602,32 0,00
Drawn in year 2013 4 156,94 0,00
Pumped for the entire period of the project 13 615,26 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ADE MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M., BELLOVÁ, R.: Pohľad na chemickú vzdelanosť šudentov učiteľstva prírodovedných predmetov. Bioogie, chemie, zeměpis, 20, 2011, č. 3x, S. 127-131. ISSN 1210-3349
AFD MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M.: Zamyslenie nad cieľmi v chemickom vzdelávaní. In: Zborník z medzinárodnej konferencie "Odborová didaktika - interdisciplinárny dialóg". Ružomberok : Verbum, 2011, s. 107-111. ISBN 978-80-8084-791-3
ACB MELICHERČÍKOVÁ, D. et al.: Problémové úlohy v chemickom vzdelávaní. Ružomberok : Verbum, 2011. 138 s. ISBN 978-80-8084-706-7
ACB BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Chemické experimenty vo vyučovaní. Ružomberok : Verbum, 2011. 115 s. ISBN 978-80-8084-699-2
ADF MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Výročia roku 2011 využiteľné pri výučbe chémie. Acta universitatis Matthiae Belii, Ser. Chem., No 13, 2011, s. 90-96. ISBN 978-80-557-0224-7
ACB BELLOVÁ, R.: Chémia potravín, výživa a zdravie. Ružomberok : Verbum, 2011. 159 s. ISBN 978-80-8084-796-8
ACB DURDIAK, J., GLONČÁK, P.: Hrozba nekonvenčného terorizmu v 21. storočí. Ružomberok : Verbum, 2011. 179 s. ISBN 978-80-8084-794-4
ACB MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M.: Účinky chemických látok na ľudský organizmus v domácom a prírodnom prostredí. 149 s. ISBN 978-80-8084-795-1
AAB MELICHERČÍKOVÁ, D., BELLOVÁ, R.: Drogy - život a smrť. Ružomberok : Verbum, 2012. 170 s. ISBN 978-80-8084-903-0
AFG BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Drug prevention in the education system and monitoring at universities. Krakow : Pedagigical University of Krakow, 2012. ISBN 978-83-7271-734-4
AFG BELLOVÁ, R., TOMČÍKOVÁ, I.: Use of multimedia for preparation of particular classes of natural sciences subjects. Krakow : Pedagogical University of Krakow, 2012. ISBN 978-83-7271-734-4
AFD BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Drogová problematika mládeže na Slovensku. In: Zborník z medzinárodnej konferencie "Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied". Trnava : PF TU v Trnave, 2012, s. 301-306. ISBN 978-80-8082-541-6
AFD MELICHERČÍKOVÁ, D., BELLOVÁ, R., MELICHERČÍK, M.: Pozitívny a negatívny vplyv kyselín na ľudské zdravie. In: Zborník z medzinárodnej konferencie "Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied". Trnava : PF TU v Trnave, 2012, s. 295-300. ISBN 978-80-8082-541-6
AED MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Vplyv kyselín na hodnoty pH v prostredí ľudského organizmu. Acta Universitatis Matthiae Belli, Ser. chem., 14, 2012, s. 106-114. ISBN 978-80-557-0387-9
ADF MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Významní chemici a výučba chémie. ChemZi, 9, 2013, č. 1, s. 120. ISSN 1336-7242
ADE MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D., ŠTETIAROVÁ, A.: Analýza obsahu učiva o ťažkých kovoch v slovenských gymnaziálnych učebniciach chémie. Biológie, chémie, zeměpis, 20, 2011, č. 3x, s. 311-315. ISSN 1210-3349
AFD MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M.: Látky v domácom prostredí a naše zdravie. In: Zborník z 1. národnej konferencie učiteľov chémie. Bratislava : Združenie učiteľov chémie, 2013, s. 66-80. ISBN 978-80-97127-0-0
AFD MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Práca s taentovanými žiakmi - chemická olympiáda. In: Zborník z 1. národnej konferencie učiteľov chémie. Bratislava : Združenie učiteľov chémie, 2013, s. 81-97. ISBN 978-80-97127-0-0
BCI MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M.: Chemické vzdelávanie pre každého. Banská Bystrica : FPV UMB, 2013. 161 s. ISBN 978-80-557-0417-3

Replications

Category Name Specific name
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Chemické experimenty vo vyučovaní. Ružomberok : Verbum, 2011. ISBN 978-80-8084-699-2
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Chemické experimenty vo vyučovaní. Ružomberok : Verbum, 2011. ISBN 978-80-8084-699-2

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Workshop pre učiteľov chémie Prezentovali sme možnosti využitia informácií z poskytnutých študijných textov pri výučbe chémie, pri motivačných a projektových aktivitách, pri uplatňovaní medzipredmetových vzťahov, pri práci s nadanými žiakmi, za účelom chápania potreby chemického vzdelávania v prospech kvality života každého jednotlivca nie je
Súťaž pre stredoškolských študentov Vyzvali sme študentov gymnázií k súťaži o najpútavejší plagát na tému Chémia a moje zdravie nie je
Konferencia pre stredoškolských študentov Účastníkmi boli 10 študenti najpútavejších plagátov. Vizuálny prejav prezentovanej projektovej úlohy bol doplnený verbálnym prejavom, ktorý sa zameral na vysvetlenie zvolenej kompozície, ale predovšetkým na zdôvodnenie prezentovaného výberu informácií nie je

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter