Možnosti motivačných a projektových aktivít v gymnaziálnom učive chémie

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Možnosti motivačných a projektových aktivít v gymnaziálnom učive chémie

Názov projektu (anglický): Posibilities of motivation and projekt activities in grammar school chemistry curriculum

Začiatok riešenia projektu: 2011

Koniec riešenia projektu: 2013

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 034KU-4/2011

Vedúci projektu: doc. PaedDr. Danica Melicherčíková, PhD.

Vysoká škola: Katolícka univerzita v Ružomberku

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Využívanie študijných materiálov na gymnáziách a učiteľských fakultách viedlo k podpore úrovne prírodovednej gramotnosti študentov, čo sa prejavilo pri riešení nami zadanej projektovej úlohy.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The use of learning materials for secondary schools and teachers' colleges has led to the promotion of scientific literacy levels of students, which led us to solve the desired project task.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2011 3 856,00 0,00
Čerpané v roku 2012 5 602,32 0,00
Čerpané v roku 2013 4 156,94 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 13 615,26 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ADE MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M., BELLOVÁ, R.: Pohľad na chemickú vzdelanosť šudentov učiteľstva prírodovedných predmetov. Bioogie, chemie, zeměpis, 20, 2011, č. 3x, S. 127-131. ISSN 1210-3349
AFD MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M.: Zamyslenie nad cieľmi v chemickom vzdelávaní. In: Zborník z medzinárodnej konferencie "Odborová didaktika - interdisciplinárny dialóg". Ružomberok : Verbum, 2011, s. 107-111. ISBN 978-80-8084-791-3
ACB MELICHERČÍKOVÁ, D. et al.: Problémové úlohy v chemickom vzdelávaní. Ružomberok : Verbum, 2011. 138 s. ISBN 978-80-8084-706-7
ACB BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Chemické experimenty vo vyučovaní. Ružomberok : Verbum, 2011. 115 s. ISBN 978-80-8084-699-2
ADF MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Výročia roku 2011 využiteľné pri výučbe chémie. Acta universitatis Matthiae Belii, Ser. Chem., No 13, 2011, s. 90-96. ISBN 978-80-557-0224-7
ACB BELLOVÁ, R.: Chémia potravín, výživa a zdravie. Ružomberok : Verbum, 2011. 159 s. ISBN 978-80-8084-796-8
ACB DURDIAK, J., GLONČÁK, P.: Hrozba nekonvenčného terorizmu v 21. storočí. Ružomberok : Verbum, 2011. 179 s. ISBN 978-80-8084-794-4
ACB MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M.: Účinky chemických látok na ľudský organizmus v domácom a prírodnom prostredí. 149 s. ISBN 978-80-8084-795-1
AAB MELICHERČÍKOVÁ, D., BELLOVÁ, R.: Drogy - život a smrť. Ružomberok : Verbum, 2012. 170 s. ISBN 978-80-8084-903-0
AFG BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Drug prevention in the education system and monitoring at universities. Krakow : Pedagigical University of Krakow, 2012. ISBN 978-83-7271-734-4
AFG BELLOVÁ, R., TOMČÍKOVÁ, I.: Use of multimedia for preparation of particular classes of natural sciences subjects. Krakow : Pedagogical University of Krakow, 2012. ISBN 978-83-7271-734-4
AFD BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Drogová problematika mládeže na Slovensku. In: Zborník z medzinárodnej konferencie "Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied". Trnava : PF TU v Trnave, 2012, s. 301-306. ISBN 978-80-8082-541-6
AFD MELICHERČÍKOVÁ, D., BELLOVÁ, R., MELICHERČÍK, M.: Pozitívny a negatívny vplyv kyselín na ľudské zdravie. In: Zborník z medzinárodnej konferencie "Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied". Trnava : PF TU v Trnave, 2012, s. 295-300. ISBN 978-80-8082-541-6
AED MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Vplyv kyselín na hodnoty pH v prostredí ľudského organizmu. Acta Universitatis Matthiae Belli, Ser. chem., 14, 2012, s. 106-114. ISBN 978-80-557-0387-9
ADF MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Významní chemici a výučba chémie. ChemZi, 9, 2013, č. 1, s. 120. ISSN 1336-7242
ADE MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D., ŠTETIAROVÁ, A.: Analýza obsahu učiva o ťažkých kovoch v slovenských gymnaziálnych učebniciach chémie. Biológie, chémie, zeměpis, 20, 2011, č. 3x, s. 311-315. ISSN 1210-3349
AFD MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M.: Látky v domácom prostredí a naše zdravie. In: Zborník z 1. národnej konferencie učiteľov chémie. Bratislava : Združenie učiteľov chémie, 2013, s. 66-80. ISBN 978-80-97127-0-0
AFD MELICHERČÍK, M., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Práca s taentovanými žiakmi - chemická olympiáda. In: Zborník z 1. národnej konferencie učiteľov chémie. Bratislava : Združenie učiteľov chémie, 2013, s. 81-97. ISBN 978-80-97127-0-0
BCI MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M.: Chemické vzdelávanie pre každého. Banská Bystrica : FPV UMB, 2013. 161 s. ISBN 978-80-557-0417-3

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Chemické experimenty vo vyučovaní. Ružomberok : Verbum, 2011. ISBN 978-80-8084-699-2
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch BELLOVÁ, R., MELICHERČÍKOVÁ, D.: Chemické experimenty vo vyučovaní. Ružomberok : Verbum, 2011. ISBN 978-80-8084-699-2

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Workshop pre učiteľov chémie Prezentovali sme možnosti využitia informácií z poskytnutých študijných textov pri výučbe chémie, pri motivačných a projektových aktivitách, pri uplatňovaní medzipredmetových vzťahov, pri práci s nadanými žiakmi, za účelom chápania potreby chemického vzdelávania v prospech kvality života každého jednotlivca nie je
Súťaž pre stredoškolských študentov Vyzvali sme študentov gymnázií k súťaži o najpútavejší plagát na tému Chémia a moje zdravie nie je
Konferencia pre stredoškolských študentov Účastníkmi boli 10 študenti najpútavejších plagátov. Vizuálny prejav prezentovanej projektovej úlohy bol doplnený verbálnym prejavom, ktorý sa zameral na vysvetlenie zvolenej kompozície, ale predovšetkým na zdôvodnenie prezentovaného výberu informácií nie je

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter