Elementy predprimárnej a primárnej edukácie
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Elementy predprimárnej a primárnej edukácie
Project name (English): Elements of Pre-primary and Primary Education
Start of project: 2011
End of project: 2012
Condition of project: Ukončený
Project number: 034PU-4/2011
Project leader: prof. PhDr. Milan Portik, PhD.
University: Prešovská univerzita v Prešove
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt KEGA 034PU-4/2011 „Elementy predprimárnej a primárnej edukácie“ si kládol za cieľ vytvoriť súbor vysokoškolských učebníc v oblasti predprimárnej a primárnej edukácie a prispieť tým ku kvalitnej informačnej platforme predmetov študijných programov v odbore Predškolská a elementárna pedagogika. Obsahová analýza vedecko-odborných a výskumných domácich a zahraničných odborných textov viedla k vypracovaniu teoretickému spracovaniu vysokoškolských učebníc: Pedagogická komunikácia v súčasnej škole, Kolorit teórií výchovy a vzdelávacích koncepcií v zrkadlení edukačného procesu, Manažment materskej školy, Tvorivosť detí predškolského a mladšieho školského veku, Pedagogická diagnostika v materskej škole, Kooperácia školy s inštitúciami, Predškolská a elementárna didaktika. Sekundárnym cieľom tohto projektu bola aplikácia zhromaždených odborných informácii do praktickej roviny prostredníctvom realizácií workshopov, odborných seminárov a účasti na domácich a zahraničných konferenciách s cieľom prezentovať výstupy projektu.
Description of original results of the project in English
The project KEGA 034PU-4/2011 „Elements of Pre-primary and Primary Education” aimed to develop university textbooks in the field of pre-primary and primary education and to contribute to quality information platform of subjects of study programs in the field of Preschool and Elementary education. The content analysis of scientific and research, domestic and international expert texts has led to the theoretical elaboration of these university textbooks: Pedagogical Communication of Nowadays School, Variegation of Theories of Education and Educational Concepts Mirroring in Educational Process, Kindergarten management, Creativity in Pre-primary and Primary children, Pedagogical Diagnostics in Kindergarten, School Cooperation with Institutions, Didactics of Preschool and Elementary Education. The secondary aim of this project was to apply the gathered information into practice through workshops, expert seminars and participation in domestic and international conferences with the aim to present the outcomes of project.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2011 | 749,00 | 0,00 |
Drawn in year 2012 | 10 532,99 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 11 281,99 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AAB | PORTIK, M. - MIŇOVÁ, M. 2011. Rómske dieťa v rodine a v materskej škole. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2011. S. 192. ISBN 978-80-555-0479-7. |
AAB | MIHOKOVÁ, S. – PORTIK, M. 2011. Metódy vstupnej diagnostiky ako možnosť úspešnej adaptácie dieťaťa na materskú školu. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2011. s. 170. ISBN 978-80-555-0384-4. |
ABA | NOVOTNÁ, E. – PORTIK, M. 2012. Teaching Styles in Teachers Educating Romany Pupils. In The New Educational Review. 2012. Vol.27. No.1.Toruń: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2012. s. 256 – 269. ISSN 1732-6729. |
ADE | MIŇOVÁ, M. 2012. Exkurz problematikou predprimárnej edukácie na Slovensku v kontexte vysokoškolskej prípravy. In Wczesna edukacja dziecka - Skoré vzdelávanie dieťaťa. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im.KEN w Krakowie,Instytut Pedagogiki Przsedszkolnej i Szkolnej, 2012, rok 1, NR 1. S. 70 – 73. ISSN 2299-0402. |
ADE | KOVALČÍKOVÁ, I. - KRESILA, J. - MIŇOVÁ. M. 2012. Selected Aspects of Early Childhood Education and primary Education in the Slovak Republic during the Period of Trasformation of the Slovak Education Systém. In Journal of Preschool and Elementary School Education. Krakow: Institute of Educational Sciences of the Faculty of Education at Jesuit University Ignatianum in Krakow in Poland. 2012, rok 1, NR 1. S. 81 – 106. ISSN 2084-7998. |
AEC | MIŇOVÁ, M. 2011. Kooperácia rodiny a školy z pohľadu rodičov a učiteliek materských škôl. In Annales Paedagogicae Nova Sandes - presoves IV. Nowy Sacz: Panstwowa Wyzsza szkola zawodowa w Nowym Saczu, 2011. ISBN 978-83-63196-09-7. |
AEC | NOVOTNÁ, E. – PORTIK, M. 2012. Príprava učiteľa v kontexte zmien počiatočnej edukácie. In Z zagadnien profesjonalizacji nauczycieli wczesnej edukacji w dobie zmian. Kraków: Wydawnictwo Libron-Filip, Lohner, 2012. s. 27-33. ISBN:978-83-62196-45-6 |
AED | MIŇOVÁ, M. 2011. Hra v materskej škole. In Zborník z vedecko-odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Hra v predprimárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2011. s. 338 - 346. ISBN 978-80-555-0467-4. |
AED | MIŇOVÁ, M. 2011. Trvalo udržateľný rozvoj z pohľadu detí a učiteliek materských škôl. In Zborník z vedecko-odbornej konferencie Manažment a marketing trvalo udržateľného rozvoja z pohľadu predprimárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2011. S. 41 – 49. ISBN 978-80-555-0468-1. |
AED | KAŠČÁKOVÁ, P. - MIŇOVÁ, M. 2011. Zážitkové učenie detí predškolského veku v prírode. In Zborník z vedecko-odbornej konferencie Manažment a marketing trvalo udržateľného rozvoja z pohľadu predprimárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2011. S. 95 – 107. ISBN 978-80-555-0468-1. |
AED | MIŇOVÁ, M. – VAĽKOVÁ, M. 2011. Využitie environmentálnej výchova v socio - emocionálnej oblasti prostredníctvom projektových metód. In Zborník z vedecko-odbornej konferencie Manažment a marketing trvalo udržateľného rozvoja z pohľadu predprimárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2011.s. 115 – 129. ISBN 978-80-555-0468-1. |
AEE | NOVOTNÁ, E. 2011. Diagnostika klímy v skupine a jej vplyv na diagnostiku kritického myslenia u študentov učiteľstva prostredníctvom Rozvojatvorného programu. In Evropské pedagogické fórum 2011. Současná společnosť a profese učitele. Sborník príspevků medzinárodní vědecké konference. Hradec Králové: Magnanimitas, 2011, ČR. ISBN 978-80-904877-6-5. s. 224 - 230. ETTN 085-11-11011-12-4 |
AFB | PORTIK, M. 2012. Kvalita prípravy učiteľa v kontexte ISCED 1. In Zborník z vedecko – odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Výchova detí v rozvoji spoločnosti. 9. – 10. 10. 2012 Kyjev (v tlači) |
AFB | PORTIK, M. 2012. Učiteľ v kontextoch kvality edukácie. In Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 20.-21.9.2012 Prešov ( v tlači) |
AFC | LIBA, J. – PORTIK, M. Education to health in the primary school education programe. School and health 21, 2011 : health education: initiatives for educational areas. Brno : Masarykova univerzita, 2011. s. 79-87. ISBN:978-80-210-5524-7. |
AFC | ŠEPEĽÁKOVÁ, L. 2011. Primárna škola optikou detí predškolského veku. In Aktuální problémy pedagogiky ve výskumech studentů doktorských studijních programů. Zborník príspevkov zo VIII. ročníka konferencie Olomouc 1. decembra 2010. s 115-126. ISBN 978-80-244-2815-4. |
AFC | ŠEPEĽÁKOVÁ, L. 2012. Rola učiteľa v kontexte detských interpretácií o primárnej škole. In Aktuální problémy pedagogiky ve výskumech studentů doktorských studijních programů. Zborník príspevkov zo IX. ročníka konferencie Olomouc 1. decembra 2011. s 499-507. ISBN 978-80-87533-03-1. |
AFC | ŠIMČIKOVÁ, E. – KRAJČOVIČOVÁ, M. 2012. Profesijné kompetencie pedagogických asistentov v kontexte zvyšovania kvality elementárnej edukácie rómskych žiakov. In Sapere Aude 2012. Book of proceedings of the international scientific conference „Education and Current Society” [online source]. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 26.-30. marca 2012, vol II, s. 44-52. ISBN 978-80-904877-9-6. |
AFD | ŠEPEĽÁKOVÁ, L. 2012. Konštrukcia poznania z pohľadu J. A. Komenského. In Ján Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. 28.03.2012 Prešov (v tlači) |
AFD | MIŇOVÁ, M. 2012. Kurikulum materskej školy optikou optikou Informatória školy materskej. In Ján Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. 28.03.2012 Prešov (v tlači) |
AFD | PORTIK,M. 2012. Kvalita vzdelávania na univerzite – nová výzva? In Univerzita v kontexte zmien. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie 28.-30.11.2012 Prešov (v tlači) |
AFD | NOVOTNÁ, E. 2012. Komplexnosť a integrácia procesu rozvíjania kompetencií dieťaťa v školách a školských zariadeniach. In Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 20.-21.9.2012 Prešov (v tlači) |
AFD | MIŇOVÁ, M. 2012. Kompetencie učiteľov predprimárneho vzdelávania. In Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 20.-21.9.2012 Prešov (v tlači) |
AFD | KRAJČOVIČOVÁ, M. 2012. Slovenskí Rómovia a austrálski aborigénovia: Pdrazy kultúrnej diverzity vo vzdelávaní. In Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 20.-21.9.2012 Prešov ( v tlači) |
AFD | PORTIK, M. 2012. Od zmien na primárnom stupni k zmenám v príprave učiteľov. In Ján Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. 28.03.2012 Prešov (v tlači) |
AFD | NOVOTNÁ, E. 2012. Tézy výchovy mimo vyučovania v diele Jána Amosa Komenského. In Ján Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. 28.03.2012 Prešov (v tlači) |
AFD | ŠEPEĽÁKOVÁ, L. 2012. Environmentálna výchova z pohľadu konštruktivizmu. In Trvalo udržateľný rozvoj ako možný liek na environmentálne problémy ľudstva optikou detí predškolského veku, zborník príspevkov z vedecko-odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou, 14.09.2012 Žilina (v tlači) |
AFD | MIŇOVÁ, M. - GOČOVÁ-BENKOVÁ, B. 2012. Edukácia detí v materskej škole. In Zborník z vedecko - odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárna edukácia v súčasnosti. 5. - 6. 10. 2012 Hlohovec (v tlači) |
AFD | MIŇOVÁ, M. - VOLČKOVÁ, N. 2012. Pedagogické diagnostikovanie v materskej škole. In Zborník z vedecko - odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárna edukácia v súčasnosti. 5. - 6. 10. 2012 Hlohovec (v tlači) |
AFD | MIŇOVÁ, M. - VOLČKOVÁ, N. 2012. Diagnostikovanie kompetencií u detí v materskej škole. In Zborník z vedecko - odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárna edukácia v súčasnosti. 5. - 6. 10. 2012 Hlohovec (v tlači) |
BDE | KRAJČOVIČOVÁ, M. 2011. Curriculum of primary education in the Slovak Republic. In Problemy wczesnej edukacji. vol 7, issue 1(13) 2011, s. 138-142. ISSN 1734-1582. |
BDF | NOVOTNÁ, E. 2011. Názory učiteľov na edukáciu rómskych žiakov a pregraduálnu prípravu učiteľov. In NOTES- Združenie Orava pre demokraciu vo vzdelávaní. 2011, roč. XII., jeseň 2011. s. 8 - 11. ISSN/ 13361651 |
BEC | NOVOTNÁ, E. 2011. Výchova mimo vyučovania v kontexte kurikulárnej reformy v Slovenskej republike. In Sapere Aude 2011. Evropské a české vzdělávaní. Hradec Králové, Česká republika, 2011. s. 81 - 88. ISBN 978-80-904877-2-7 |
BED | MIŇOVÁ, M. 2011. Informačné kompetencie učiteľa a dieťaťa In Zborník príspevkov z celoslovenskej odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou. Didaktické možnosti rozvíjania osobnosti dieťaťa v materskej škole. Martin: Spoločnosť pre predškolskú výchovu, 2011. s. 94 - 99. ISBN 978-80-969298-7-0. |
BED | MIŇOVÁ, M. 2011 O súčasnej materskej škole. In Zborník z odborno - pedagogickej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárne vzdelávanie v metamorfózach času. Prešov: SV OMEP, 2011. s. 96 - 101. ISBN 978-80-555-0385-1. |
BED | NOVOTNÁ, E. 2011. Rodina ako významný výchovný činiteľ v predškolskom veku. In Zborník z odborno - pedagogickej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárne vzdelávanie v metamorfózach času. Prešov: SV OMEP, 2011. s. 269 - 275. ISBN 978-80-555-0385-1 |
BED | NOVOTNÁ, E. 2011. Rozvoj hudobnosti prostredníctvom hrových činností v hudobno-výchovných programoch v rannom detstve a predškolskom veku. In Hra v predprimárnej edukácii. Prešov: PF PU v Prešove, OMEP, Rokus, 2011. s. 347 - 355. ISBN 978-80-555-0467-4. |
FAI | BELÁSOVÁ, Ľ. – PORTIK, M. 2012. Jan Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia: zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej konferencie organizovanej pri príležitosti 420. výročia narodenia Jana Amosa Komenského Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. s. 109. ISBN:978-80-555-0528-2. |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.