Elementy predprimárnej a primárnej edukácie

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Elementy predprimárnej a primárnej edukácie

Názov projektu (anglický): Elements of Pre-primary and Primary Education

Začiatok riešenia projektu: 2011

Koniec riešenia projektu: 2012

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 034PU-4/2011

Vedúci projektu: prof. PhDr. Milan Portik, PhD.

Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Projekt KEGA 034PU-4/2011 „Elementy predprimárnej a primárnej edukácie“ si kládol za cieľ vytvoriť súbor vysokoškolských učebníc v oblasti predprimárnej a primárnej edukácie a prispieť tým ku kvalitnej informačnej platforme predmetov študijných programov v odbore Predškolská a elementárna pedagogika. Obsahová analýza vedecko-odborných a výskumných domácich a zahraničných odborných textov viedla k vypracovaniu teoretickému spracovaniu vysokoškolských učebníc: Pedagogická komunikácia v súčasnej škole, Kolorit teórií výchovy a vzdelávacích koncepcií v zrkadlení edukačného procesu, Manažment materskej školy,  Tvorivosť detí predškolského a mladšieho školského veku, Pedagogická diagnostika v materskej škole, Kooperácia školy s inštitúciami,  Predškolská a elementárna didaktika. Sekundárnym cieľom tohto projektu bola aplikácia zhromaždených odborných informácii do praktickej roviny  prostredníctvom realizácií workshopov, odborných seminárov a účasti na domácich a zahraničných konferenciách s cieľom prezentovať výstupy projektu.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The project KEGA 034PU-4/2011 „Elements of Pre-primary and Primary Education” aimed to develop university textbooks in the field of pre-primary and primary education and to contribute to quality information platform of subjects of study programs in the field of Preschool and Elementary education. The content analysis of scientific and research, domestic and international expert texts has led to the theoretical elaboration of these university textbooks: Pedagogical Communication of Nowadays School, Variegation of Theories of Education and Educational Concepts Mirroring in Educational Process, Kindergarten  management, Creativity in Pre-primary and Primary children, Pedagogical Diagnostics in Kindergarten, School Cooperation with Institutions, Didactics of Preschool and Elementary Education. The secondary aim of this project was to apply the gathered information into practice  through workshops, expert seminars and participation in domestic and international conferences with the aim to present the outcomes of project.

 

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2011 749,00 0,00
Čerpané v roku 2012 10 532,99 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 11 281,99 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AAB PORTIK, M. - MIŇOVÁ, M. 2011. Rómske dieťa v rodine a v materskej škole. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2011. S. 192. ISBN 978-80-555-0479-7.
AAB MIHOKOVÁ, S. – PORTIK, M. 2011. Metódy vstupnej diagnostiky ako možnosť úspešnej adaptácie dieťaťa na materskú školu. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2011. s. 170. ISBN 978-80-555-0384-4.
ABA NOVOTNÁ, E. – PORTIK, M. 2012. Teaching Styles in Teachers Educating Romany Pupils. In The New Educational Review. 2012. Vol.27. No.1.Toruń: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2012. s. 256 – 269. ISSN 1732-6729.
ADE MIŇOVÁ, M. 2012. Exkurz problematikou predprimárnej edukácie na Slovensku v kontexte vysokoškolskej prípravy. In Wczesna edukacja dziecka - Skoré vzdelávanie dieťaťa. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im.KEN w Krakowie,Instytut Pedagogiki Przsedszkolnej i Szkolnej, 2012, rok 1, NR 1. S. 70 – 73. ISSN 2299-0402.
ADE KOVALČÍKOVÁ, I. - KRESILA, J. - MIŇOVÁ. M. 2012. Selected Aspects of Early Childhood Education and primary Education in the Slovak Republic during the Period of Trasformation of the Slovak Education Systém. In Journal of Preschool and Elementary School Education. Krakow: Institute of Educational Sciences of the Faculty of Education at Jesuit University Ignatianum in Krakow in Poland. 2012, rok 1, NR 1. S. 81 – 106. ISSN 2084-7998.
AEC MIŇOVÁ, M. 2011. Kooperácia rodiny a školy z pohľadu rodičov a učiteliek materských škôl. In Annales Paedagogicae Nova Sandes - presoves IV. Nowy Sacz: Panstwowa Wyzsza szkola zawodowa w Nowym Saczu, 2011. ISBN 978-83-63196-09-7.
AEC NOVOTNÁ, E. – PORTIK, M. 2012. Príprava učiteľa v kontexte zmien počiatočnej edukácie. In Z zagadnien profesjonalizacji nauczycieli wczesnej edukacji w dobie zmian. Kraków: Wydawnictwo Libron-Filip, Lohner, 2012. s. 27-33. ISBN:978-83-62196-45-6
AED MIŇOVÁ, M. 2011. Hra v materskej škole. In Zborník z vedecko-odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Hra v predprimárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2011. s. 338 - 346. ISBN 978-80-555-0467-4.
AED MIŇOVÁ, M. 2011. Trvalo udržateľný rozvoj z pohľadu detí a učiteliek materských škôl. In Zborník z vedecko-odbornej konferencie Manažment a marketing trvalo udržateľného rozvoja z pohľadu predprimárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2011. S. 41 – 49. ISBN 978-80-555-0468-1.
AED KAŠČÁKOVÁ, P. - MIŇOVÁ, M. 2011. Zážitkové učenie detí predškolského veku v prírode. In Zborník z vedecko-odbornej konferencie Manažment a marketing trvalo udržateľného rozvoja z pohľadu predprimárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2011. S. 95 – 107. ISBN 978-80-555-0468-1.
AED MIŇOVÁ, M. – VAĽKOVÁ, M. 2011. Využitie environmentálnej výchova v socio - emocionálnej oblasti prostredníctvom projektových metód. In Zborník z vedecko-odbornej konferencie Manažment a marketing trvalo udržateľného rozvoja z pohľadu predprimárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2011.s. 115 – 129. ISBN 978-80-555-0468-1.
AEE NOVOTNÁ, E. 2011. Diagnostika klímy v skupine a jej vplyv na diagnostiku kritického myslenia u študentov učiteľstva prostredníctvom Rozvojatvorného programu. In Evropské pedagogické fórum 2011. Současná společnosť a profese učitele. Sborník príspevků medzinárodní vědecké konference. Hradec Králové: Magnanimitas, 2011, ČR. ISBN 978-80-904877-6-5. s. 224 - 230. ETTN 085-11-11011-12-4
AFB PORTIK, M. 2012. Kvalita prípravy učiteľa v kontexte ISCED 1. In Zborník z vedecko – odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Výchova detí v rozvoji spoločnosti. 9. – 10. 10. 2012 Kyjev (v tlači)
AFB PORTIK, M. 2012. Učiteľ v kontextoch kvality edukácie. In Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 20.-21.9.2012 Prešov ( v tlači)
AFC LIBA, J. – PORTIK, M. Education to health in the primary school education programe. School and health 21, 2011 : health education: initiatives for educational areas. Brno : Masarykova univerzita, 2011. s. 79-87. ISBN:978-80-210-5524-7.
AFC ŠEPEĽÁKOVÁ, L. 2011. Primárna škola optikou detí predškolského veku. In Aktuální problémy pedagogiky ve výskumech studentů doktorských studijních programů. Zborník príspevkov zo VIII. ročníka konferencie Olomouc 1. decembra 2010. s 115-126. ISBN 978-80-244-2815-4.
AFC ŠEPEĽÁKOVÁ, L. 2012. Rola učiteľa v kontexte detských interpretácií o primárnej škole. In Aktuální problémy pedagogiky ve výskumech studentů doktorských studijních programů. Zborník príspevkov zo IX. ročníka konferencie Olomouc 1. decembra 2011. s 499-507. ISBN 978-80-87533-03-1.
AFC ŠIMČIKOVÁ, E. – KRAJČOVIČOVÁ, M. 2012. Profesijné kompetencie pedagogických asistentov v kontexte zvyšovania kvality elementárnej edukácie rómskych žiakov. In Sapere Aude 2012. Book of proceedings of the international scientific conference „Education and Current Society” [online source]. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 26.-30. marca 2012, vol II, s. 44-52. ISBN 978-80-904877-9-6.
AFD ŠEPEĽÁKOVÁ, L. 2012. Konštrukcia poznania z pohľadu J. A. Komenského. In Ján Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. 28.03.2012 Prešov (v tlači)
AFD MIŇOVÁ, M. 2012. Kurikulum materskej školy optikou optikou Informatória školy materskej. In Ján Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. 28.03.2012 Prešov (v tlači)
AFD PORTIK,M. 2012. Kvalita vzdelávania na univerzite – nová výzva? In Univerzita v kontexte zmien. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie 28.-30.11.2012 Prešov (v tlači)
AFD NOVOTNÁ, E. 2012. Komplexnosť a integrácia procesu rozvíjania kompetencií dieťaťa v školách a školských zariadeniach. In Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 20.-21.9.2012 Prešov (v tlači)
AFD MIŇOVÁ, M. 2012. Kompetencie učiteľov predprimárneho vzdelávania. In Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 20.-21.9.2012 Prešov (v tlači)
AFD KRAJČOVIČOVÁ, M. 2012. Slovenskí Rómovia a austrálski aborigénovia: Pdrazy kultúrnej diverzity vo vzdelávaní. In Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 20.-21.9.2012 Prešov ( v tlači)
AFD PORTIK, M. 2012. Od zmien na primárnom stupni k zmenám v príprave učiteľov. In Ján Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. 28.03.2012 Prešov (v tlači)
AFD NOVOTNÁ, E. 2012. Tézy výchovy mimo vyučovania v diele Jána Amosa Komenského. In Ján Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. 28.03.2012 Prešov (v tlači)
AFD ŠEPEĽÁKOVÁ, L. 2012. Environmentálna výchova z pohľadu konštruktivizmu. In Trvalo udržateľný rozvoj ako možný liek na environmentálne problémy ľudstva optikou detí predškolského veku, zborník príspevkov z vedecko-odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou, 14.09.2012 Žilina (v tlači)
AFD MIŇOVÁ, M. - GOČOVÁ-BENKOVÁ, B. 2012. Edukácia detí v materskej škole. In Zborník z vedecko - odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárna edukácia v súčasnosti. 5. - 6. 10. 2012 Hlohovec (v tlači)
AFD MIŇOVÁ, M. - VOLČKOVÁ, N. 2012. Pedagogické diagnostikovanie v materskej škole. In Zborník z vedecko - odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárna edukácia v súčasnosti. 5. - 6. 10. 2012 Hlohovec (v tlači)
AFD MIŇOVÁ, M. - VOLČKOVÁ, N. 2012. Diagnostikovanie kompetencií u detí v materskej škole. In Zborník z vedecko - odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárna edukácia v súčasnosti. 5. - 6. 10. 2012 Hlohovec (v tlači)
BDE KRAJČOVIČOVÁ, M. 2011. Curriculum of primary education in the Slovak Republic. In Problemy wczesnej edukacji. vol 7, issue 1(13) 2011, s. 138-142. ISSN 1734-1582.
BDF NOVOTNÁ, E. 2011. Názory učiteľov na edukáciu rómskych žiakov a pregraduálnu prípravu učiteľov. In NOTES- Združenie Orava pre demokraciu vo vzdelávaní. 2011, roč. XII., jeseň 2011. s. 8 - 11. ISSN/ 13361651
BEC NOVOTNÁ, E. 2011. Výchova mimo vyučovania v kontexte kurikulárnej reformy v Slovenskej republike. In Sapere Aude 2011. Evropské a české vzdělávaní. Hradec Králové, Česká republika, 2011. s. 81 - 88. ISBN 978-80-904877-2-7
BED MIŇOVÁ, M. 2011. Informačné kompetencie učiteľa a dieťaťa In Zborník príspevkov z celoslovenskej odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou. Didaktické možnosti rozvíjania osobnosti dieťaťa v materskej škole. Martin: Spoločnosť pre predškolskú výchovu, 2011. s. 94 - 99. ISBN 978-80-969298-7-0.
BED MIŇOVÁ, M. 2011 O súčasnej materskej škole. In Zborník z odborno - pedagogickej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárne vzdelávanie v metamorfózach času. Prešov: SV OMEP, 2011. s. 96 - 101. ISBN 978-80-555-0385-1.
BED NOVOTNÁ, E. 2011. Rodina ako významný výchovný činiteľ v predškolskom veku. In Zborník z odborno - pedagogickej konferencie s medzinárodnou účasťou Predprimárne vzdelávanie v metamorfózach času. Prešov: SV OMEP, 2011. s. 269 - 275. ISBN 978-80-555-0385-1
BED NOVOTNÁ, E. 2011. Rozvoj hudobnosti prostredníctvom hrových činností v hudobno-výchovných programoch v rannom detstve a predškolskom veku. In Hra v predprimárnej edukácii. Prešov: PF PU v Prešove, OMEP, Rokus, 2011. s. 347 - 355. ISBN 978-80-555-0467-4.
FAI BELÁSOVÁ, Ľ. – PORTIK, M. 2012. Jan Amos Komenský a súčasná predškolská a elementárna edukácia: zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej konferencie organizovanej pri príležitosti 420. výročia narodenia Jana Amosa Komenského Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. s. 109. ISBN:978-80-555-0528-2.

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter