Laboratórium pre výučbu a vývoj OpenSource projektov

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Laboratórium pre výučbu a vývoj OpenSource projektov

Project name (English): OpenSource teaching and developement lab

Start of project: 2011

End of project: 2013

Condition of project: Ukončený

Project number: 032STU-4/2011

Project leader: prof. Milan Žalman, PhD.

University: Slovenská technická univerzita v Bratislave

Department: Fakulta elektrotechniky a informatiky

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

V priestoroch FEI STU v Bratislave bolo vybudované laboratórium so zameraním na vývoj open source projektov. Pracovisko dovoľuje vyvíjať vlastné projekty, ale aj zapájať sa do už existujúcich. Práve počas riešenia sme sa do niekoľkých zapojili. Zdokumentovali sme postupy ako sa danej problematike venovať, ako takéto špecifické projekty riadiť a akým chybám sa vyvarovať. To že sa jedná o atraktívnu tému dokladá aj skutočnosť, že sme získali viac ako 10 citácií v renomovaných zahraničných časopisoch a zborníkoch. Značný význam má aj zisk certifikátu AATCE od spoločnosti Apple. Tento certifikát nám umožňuje školiť a vyvíjať nové produkty pre túto spoločnosť. Certifikát sme získali ako prvý vo východnej Európe. V rámci riešenia projektu vzniklo aj pracovisko pre tvorbu moderných prednášok (web, video). 

Description of original results of the project in English

In the Faculty of Electrical Engineering and Information Technology in Bratislava (Slovak University of Technology) was built a new laboratory focusing on the development of open source projects. This workplace permits to develop own projects, but it is possible to participate in existing one, as well. Accordingly, during our project we participated in other existing projects. We have documented procedures how to behave in the given problematic, how these specific projects should be managed and what mistakes to avoid.

That it is an attractive theme is indicated by the fact that we received more than 10 citations in prestigious international journals and proceedings. Considerable relevance has the profit of AATCE certificate from Apple. This certificate allows us to train and develop new products for this company. We obtained this certificate as the first in Eastern Europe. As part of the project a workplace for creating modern lectures (web, video) was created, as well.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2011 9 761,71 0,00
Drawn in year 2012 22 678,29 0,00
Drawn in year 2013 14 530,00 0,00
Pumped for the entire period of the project 46 970,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AFC Blaho, Michal - Foltin, Martin - Fodrek, Peter - Murgaš, Ján: Student's Diversity Problem in Programming Courses. In: Recent Researches in Educational Technologies : Proceedings of the 8th WSEAS International Conference on Engineering Education (EDUCATION'11) and 2nd International Conference on Education and Educational Technologies (WORLD-EDU'11). Corfu Island, Greece, July 14-16,2011. - : WSEAS Press, 2011. - ISBN 978-1-61804-021-3. - S. 127-130
AFC Foltin, Martin - Fodrek, Peter - Blaho, Michal - Murgaš, Ján: Open Source Technologies in Education. In: Recent Researches in Educational Technologies : Proceedings of the 8th WSEAS International Conference on Engineering Education (EDUCATION'11) and 2nd International Conference on Education and Educational Technologies (WORLD-EDU'11). Corfu Island, Greece, July 14-16,2011. - : WSEAS Press, 2011. - ISBN 978-1-61804-021-3. - S. 131-135
AFC Martin Gažo, Milan Žalman, Martin Foltin, RIADENIE MAGNETICKÉHO LOŽISKA, Technical Computing Prague 2011, Praha 8.11.2011
AED Foltin, Martin – Blaho, Michal – Fodrek, Peter – Otvorený formát v textových dokumentoch v kancelárii, Otvorený softvér vo vzdelávaní, výskume a v IT riešeniach Žilina 6.-9. júl 2011
ABC Michal Blaho, Martin Foltin, Peter Fodrek and Ján Murgas (2012). Education of Future Advanced Matlab Users, MATLAB - A Fundamental Tool for Scientific Computing and Engineering Applications - Volume 3, Vasilios N. Katsikis (Ed.), ISBN: 978-953-51-0752-1, InTech, Available from: http://www.intechopen.com/books/matlab-a-fundamental-tool-for-scientific-computing-and-engineering-applications-volume-3/education-of-future-advanced-matlab-users
AFD M. Blaho, J. Ozimy, M. Kusenda, M. Foltin, NEW LEARNING MODELS USING MATLAB AND ZIGBEE, In: Technical Computing Bratislava 2012 : 20th Annual Conference Proceedings. Bratislava, Slovak Republic, 07.11.2012. - Bratislava : RT Systems, 2012. - ISBN 978-80-970519-4-5
AFC Peter Linhardt, Martin Foltin, Ivan Čonka, Národné centrum archetypov NCA STU v procese lokalizácie archetypov pre eHealth na Slovensku, DATAKON 2012, Mikulov, Česká republika
ADE Alexandra Šlezárová, Igor Hantuch, Adam Váš, Ľubomír Čapuchauch and Martin Foltin, Communication of LEGO Mindstorms robots, Global Science and Technology Forum - Journal on Computing (JoC) Vol.2 No.2 June 2012
ADE Alexandra Šlezárová, Igor Hantuch, Ľubomír Čapucha, Martin Foltin, Airbots Team Control, International Review of Automatic Control (Theory and Applications) - July 2012 (Vol. 5 N. 4), Praise Worthy Prize
ADE Michal Blaho, Martin Foltin, Peter Fodrek, Ján Murgaš : Students perspective on improving programming courses, INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES Issue 1, Volume 6, 2012
AFC Blaho, Michal - Fodrek, Peter - Farkas, Ľudovít - Foltin, Martin : Grant Program to Support Gifted Students Focused on ZigBee Technology. In: Recent Advances in Educational Methods : 10th International Conference on Engineering Education (EDUCATION´13); 1st International Conference on Early Childhood Education (ECED´13). Cambridge, UK, 20.-22. 2. 2013. - : WSEAS Press, 2013. - ISBN 978-1-61804-163-0. - S. 73-76
AFC Blaho, Michal - Fodrek, Peter - Farkas, Ľudovít - Foltin, Martin : Preferred Information Sources and the Quality of online Sources for Programming Courses. In: Recent Advances in Educational Methods : 10th International Conference on Engineering Education (EDUCATION´13); 1st International Conference on Early Childhood Education (ECED´13). Cambridge, UK, 20.-22. 2. 2013. - : WSEAS Press, 2013. - ISBN 978-1-61804-163-0. - S. 77-80

Replications

Category Name Specific name
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Image Processing Tools Package in Medical Imaging in MATLAB
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Artificial intelligence in Supervised learning DANIMIR MANDIC Recent Researches in Artificial Intelligence and Database Management
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Educational WEB portals and Data Bases in Physical Education
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Computer-based information system in education
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Artificial intelligence in Programmed teaching and learning
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch WEB portals for supporting relations between physical condition and learning abilities
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Decision Support system in modern education
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Utilization of Journal Publications by Undergraduate Students of Babcock University, Nigeria
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Navigation of Robot Using VFH+ Algorithm
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch iRobot Create Used in Education
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Non-Computer Science Majored Women Students Perspective on a Pictorial Programming Environment,
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch A Case Study on Students’ Perception of Satisfaction, Perception of Interaction and Perceptions of Individual Features of Online Learning
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Educational software and visualization arithmetic's concepts

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Unix/Linux systémy reálneho času Modernizácia predmetu po obsahovej aj formálnej stránke v oboch formách štúdia (prezenčná a dištančná) Študijné materiály dostupné AIS FEI STU Bratislava
Java – grafické rozhranie RS Modernizácia predmetu po obsahovej aj formálnej stránke v oboch formách štúdia (prezenčná a dištančná) Študijné materiály dostupné AIS FEI STU Bratislava
Sieťové technológie Modernizácia predmetu po obsahovej aj formálnej stránke v oboch formách štúdia (prezenčná a dištančná). Pridané prvky interaktivity do prednášok. Študijné materiály dostupné AIS FEI STU Bratislava
Modelovanie a simulácia v prostredí MATLAB Modernizácia predmetu po obsahovej aj formálnej stránke v oboch formách štúdia (prezenčná a dištančná). Pridané prvky interaktivity do prednášok. Študijné materiály dostupné AIS FEI STU Bratislava
Vznik nového predmetu – Sieťové technológie 2 Predmet zameraný na výučbu moderných komunikačných štandardov vychádzajúcich z open source technológií Študijné materiály dostupné AIS FEI STU Bratislava
Modifikovanie predmetu Architektúra počítačov Rozšírenie o kapitolu Operačné systémy s prízvukom na unixové systémy Študijné materiály dostupné AIS FEI STU Bratislava

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter