Platforma pre integráciu študijných materiálov a nástrojov používaných v procese výučby
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Platforma pre integráciu študijných materiálov a nástrojov používaných v procese výučby
Project name (English): Platform for the integration of study materials and tools used in the learning process
Start of project: 2011
End of project: 2013
Condition of project: Ukončený
Project number: 021TUKE-4/2011
Project leader: prof. Ing. Ján Kollár, CSc.
University: Technická univerzita v Košiciach
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Integrovaná platforma vyvinutá v rámci riešenia umožňuje využívať zdroje a nástroje rôzneho charakteru v procese výučby. Integrácia rôznych nástrojov je zameraná na zlepšenie efektívnosti vzdelávacieho procesu na základe odstránenia duplicít a redundancií. Výsledky projektu ukazujú, že kombinácia komponentov do procesných jednotiek umožňuje učiteľom automatizovať množstvo administratívnych činností vyskytujúcich sa vo vzdelávacom procese. Výhodou je to, že systematická integrácia poznatkov pomáha študentom nájsť rýchlejšie riešenie a aj plynulý prechod na nové riešenie. Integrovaná platforma spája základné systémy používané vo výučbe, ako je riadenie a prezentácia obsahu, overovanie porozumenia, a vedenie kurzov v skupinách študentov prirodzeným spôsobom. Integrácia je založená na architektúre orientovanej na služby a zároveň zabezpečuje mezávislosť na platforme, ako aj adaptivitu a flexibilitu. Táto platforma bola overená na vybraných kurzoch vykonávaných v procese výučby.
Description of original results of the project in English
An integrated platform for resources and tools of different character used in the teaching process was developed. Integration of different tools is oriented to improve efficiency of educational process reducing duplications and redundancies. The results of the project show that combining components into process units allows teacher to automate many noncreative activities occurring in the educational process. The benefit is that systematic integration of knowledges helps students to find faster solutions and smooth transition to new solutions. Integrated platform combines basic systems used in teaching, such as management and presentation of content, verification of understanding, management of courses in students groups in a natural way. The integration is based on service-oriented architectures, ensuring at the same time platform independence, as well as the adaptivity and flexibility. The platform was verified on selected courses performed in educational process.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2011 | 3 762,00 | 0,00 |
Drawn in year 2012 | 9 502,00 | 0,00 |
Drawn in year 2013 | 9 502,00 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 22 766,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AAB | AAB Kollár, Ján (34%); Porubän, Jaroslav (33%); Chodarev, Sergej (33%) : Modelovanie a generovanie softvérových architektúr. 2012 |
AFD | AFD Kollár, Ján (100%): Computron VM: Identification of expert knowledge in virtual computer architecture development. 2012 Košice : FEI TU, 2012 : ISBN 978-80-8143-049-7 |
AFC | AFC Nosáľ, Milan (100%): Attribute-oriented Programming in Task-driven Case Study Design and Evolution. 2012 Prague : Czech Technical University in Prague, 2012 : ISBN 978-80-01-05043-9 |
AFD | AFD Livovský, Jakub (50%), Porubän, Jaroslav (50%):Learning Object-oriented Concepts by Playing Computer Games : INFORMATICS 2013: Proceedings of the Twelfth International Conference on Informatics : November 5. - 7., 2013, Spišská Nová Ves, Slovakia. - Košice, Slovakia : FEI TU, 2013 p. 139 - 144. - ISBN 978-80-8143-127-2 |
AFC | AFC Livovský, Jakub(34%), Biňas Miroslav (33%), Porubän, Jaroslav (33%) :Teaching Object-oriented Programming using Object Benches: Practical Experience In: Federated Conference on Software Development and Object Technologies 2013 (SDOT'13), 7 - 8 November 2013 Jihlava |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
e-learning | MOODLE FEI Predmety Objektové programovanie, Modelovanie a generovanie softvérových architektúr, Paralelné programovanie, Funkcionálne programovanie, Formálne jazyky a prekladače | https://moodle.fei.tuke.sk/ |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.