Platforma pre integráciu študijných materiálov a nástrojov používaných v procese výučby
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Platforma pre integráciu študijných materiálov a nástrojov používaných v procese výučby
Názov projektu (anglický): Platform for the integration of study materials and tools used in the learning process
Začiatok riešenia projektu: 2011
Koniec riešenia projektu: 2013
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 021TUKE-4/2011
Vedúci projektu: prof. Ing. Ján Kollár, CSc.
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Integrovaná platforma vyvinutá v rámci riešenia umožňuje využívať zdroje a nástroje rôzneho charakteru v procese výučby. Integrácia rôznych nástrojov je zameraná na zlepšenie efektívnosti vzdelávacieho procesu na základe odstránenia duplicít a redundancií. Výsledky projektu ukazujú, že kombinácia komponentov do procesných jednotiek umožňuje učiteľom automatizovať množstvo administratívnych činností vyskytujúcich sa vo vzdelávacom procese. Výhodou je to, že systematická integrácia poznatkov pomáha študentom nájsť rýchlejšie riešenie a aj plynulý prechod na nové riešenie. Integrovaná platforma spája základné systémy používané vo výučbe, ako je riadenie a prezentácia obsahu, overovanie porozumenia, a vedenie kurzov v skupinách študentov prirodzeným spôsobom. Integrácia je založená na architektúre orientovanej na služby a zároveň zabezpečuje mezávislosť na platforme, ako aj adaptivitu a flexibilitu. Táto platforma bola overená na vybraných kurzoch vykonávaných v procese výučby.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
An integrated platform for resources and tools of different character used in the teaching process was developed. Integration of different tools is oriented to improve efficiency of educational process reducing duplications and redundancies. The results of the project show that combining components into process units allows teacher to automate many noncreative activities occurring in the educational process. The benefit is that systematic integration of knowledges helps students to find faster solutions and smooth transition to new solutions. Integrated platform combines basic systems used in teaching, such as management and presentation of content, verification of understanding, management of courses in students groups in a natural way. The integration is based on service-oriented architectures, ensuring at the same time platform independence, as well as the adaptivity and flexibility. The platform was verified on selected courses performed in educational process.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2011 | 3 762,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2012 | 9 502,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2013 | 9 502,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 22 766,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AAB | AAB Kollár, Ján (34%); Porubän, Jaroslav (33%); Chodarev, Sergej (33%) : Modelovanie a generovanie softvérových architektúr. 2012 |
AFD | AFD Kollár, Ján (100%): Computron VM: Identification of expert knowledge in virtual computer architecture development. 2012 Košice : FEI TU, 2012 : ISBN 978-80-8143-049-7 |
AFC | AFC Nosáľ, Milan (100%): Attribute-oriented Programming in Task-driven Case Study Design and Evolution. 2012 Prague : Czech Technical University in Prague, 2012 : ISBN 978-80-01-05043-9 |
AFD | AFD Livovský, Jakub (50%), Porubän, Jaroslav (50%):Learning Object-oriented Concepts by Playing Computer Games : INFORMATICS 2013: Proceedings of the Twelfth International Conference on Informatics : November 5. - 7., 2013, Spišská Nová Ves, Slovakia. - Košice, Slovakia : FEI TU, 2013 p. 139 - 144. - ISBN 978-80-8143-127-2 |
AFC | AFC Livovský, Jakub(34%), Biňas Miroslav (33%), Porubän, Jaroslav (33%) :Teaching Object-oriented Programming using Object Benches: Practical Experience In: Federated Conference on Software Development and Object Technologies 2013 (SDOT'13), 7 - 8 November 2013 Jihlava |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
e-learning | MOODLE FEI Predmety Objektové programovanie, Modelovanie a generovanie softvérových architektúr, Paralelné programovanie, Funkcionálne programovanie, Formálne jazyky a prekladače | https://moodle.fei.tuke.sk/ |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.