Tvorba elektronických kurzov z matematiky pre žiakov základných škôl a prvých 4 ročníkov osemročných gymnázií
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Tvorba elektronických kurzov z matematiky pre žiakov základných škôl a prvých 4 ročníkov osemročných gymnázií
Project name (English): Creation of E-learning Courses from Mathematics for Students of Secondary Schools
Start of project: 2011
End of project: 2013
Condition of project: Ukončený
Project number: 010UMB-4/2011
Project leader: doc. RNDr. Pavel Klenovčan, CSc.
University: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Department: Fakulta prírodných vied
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Najdôležitejším výsledkom riešenia projektu je vytvorenie desiatich elektronických kurzov (vrátane elektronických testov) pre počítačom podporované vyučovanie matematiky na druhom stupni základných škôl a v prvých štyroch ročníkoch osemročných gymnázií, ktoré pokrýva oblasti Prirodzené čísla a operácie s nimi; Desatinné čísla a operácie s nimi; Celé čísla a operácie s nimi; Zlomky a operácie s nimi; Percentá; Výrazy a ich úpravy; Lineárne rovnice a ich sústavy; Trojuholník a jeho vlastnosti; Objem a povrch geometrických telies; Kombinatorika. Tieto kurzy sú prostredníctvom Internetu voľne prístupné širokej verejnosti.
Dôležitým výsledkom riešenia projektu je aj výskum zameraný na efektívnosť vyučovania matematiky prostredníctvom elektronických kurzov, elektronických testov a interaktívnych prvkov. Výsledky výskumu boli prezentované na medzinárodných vedeckých podujatiach a niektoré z nich možno nájsť aj na Web of Science.
Description of original results of the project in English
Ten electronic courses, that can be effectively used in computer supported teaching of mathematics for students from 10 to 14 years, is the most important result of the project. The courses cover natural numbers and operations with them, decimal numbers and operations with them, whole numbers and operations with them, rational numbers and operations with them, percentage, algebraic expressions, linear equations and their systems, triangles and their properties, volume and surface of solids, and combinatorics. Moreover, the courses contain electronic tests and interacrive elements that can make teaching process more effective. The courses are free for all users via Internet.
The research focused on efficiency of electronic courses, electronic tests and interactive elements at mathematics teaching is another important result of the project. The results of the research were presented at international scientific conferences and some of them are indexed on Web of Science.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2011 | 4 461,09 | 0,00 |
Drawn in year 2012 | 7 725,16 | 0,00 |
Drawn in year 2013 | 6 768,07 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 18 954,32 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFC | Híc, Pavel (50%); Pokorný, Milan (50%): Interaktívne prvky v e-learningovom kurze Aritmetika. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5 ISSN 0862-9765 |
AFD | Híc, Pavel (100%): Blended learning in arithmetic teaching. 2012 Košice : Technická univerzita v Košiciach, 2012. ISBN 978-1-4673-5123-2 |
AFD | Pokorný, Milan (100%): Efficiency of blended learning in teaching logic, sets, and binary relations. 2012 Košice : Technická univerzita v Košiciach, 2012. ISBN 978-1-4673-5123-2 |
AFC | Pokorný, M.: Blended Learning as an Efficient Method for Discrete Mathematics Teaching. Advances in Education Sciences (ISSN 2339-5141) (in print, malo by byť registrované na WoS) |
AFC | Pokorný, M.: Interactive Elements Can Increase the Efficiency of e-learning Course. Advances in Education Research (ISSN:2160-1070) (in print, malo by byť registrované na WoS) |
AFC | AFC Hanzel, Pavol (100%): Výučbový SCORM balíček pre LMS Moodle. 2011 Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2011. ISBN 978-80-7043-992-0 |
AFC | AFC Hanzel, Pavol (100%): Didaktické aspekty e-lekcie v systéme Moodle. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5 ISSN 0862-9765 |
AFC | AFC Horváthová, Dana (25%); Škrinárová, Jarmila (25%); Hanzel, Pavol (25%); Gubalová, Jolana (25%): Modern Technology in Education. 2011 Wien : International Associaton of Online Engineering, 2011. ISBN 978-1-4577-1746-8 |
AFC | AFC Sebínová, Katarína (100%): Informačná a matematická gramotnosť v príprave budúcich učiteľov na ZŠ. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5 ISSN 0862-9765 |
AFD | AFD Sebínová, Katarína (100%): Možnosti spätnej väzby v prostredí LCMS Moodle. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity, 2011. ISBN 978-80-8082-509-6 |
AFG | AFG Klenovčan, Pavel (100%): Elektronické edukačné testy. 2013 Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2013. ISBN 978-80-7414-601-5 |
AFD | AFD Klenovčan, Pavel (100%): Tvorba elektronických edukačných testov. 2013 Prešov : Prešovská univerzita, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0765-1 |
AED | AED Klenovčan, Pavel (100%): Elektronické matematické testy. 2013 Žilina : Žilinská univerzita v Žiline v EDIS-vydavateľstve, 2013. ISBN 978-80-554-0704-3 |
AFC | AFC Klenovčan, Pavel (100%): Edukačné matematické testy. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5 ISSN 0862-9765 |
AFB | AFB Klenovčan, Pavel (100%): Edukačné testy. 2012 Prešov : Prešovská univerzita, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-555-0664-7 |
AFD | AFD Klenovčan, Pavel (100%): Test ako edukačný nástroj. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity, 2011. ISBN 978-80-8082-509-6 |
AFH | AFH Klenovčan, Pavel (100%): Test ako edukačný nástroj. 2011 Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity, 2011. ISBN 978-80-8082-478-5 |
ADE | ADE Híc. P. – Pokorný, M.: Efficiency of Blended Learning in Basics of Statistics Teaching. Didactica Slovenica Pedagoška Obzorja, Volume 28, 3-4, 2013, s. 184-192. ISSN 0353-1392 |
AFD | AFD Pokorný, M. – Malatinská, S.: Interaktívne prvky vo vyučovaní pozičných číselných sústav. In: Matematika v primárnej škole, rôzne cesty, rovnaké ciele. Prešovská univerzita, Prešov, 2013, s. 276-280. ISBN 978-80-555-0765-1 |
Replications
Category Name | Specific name |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Híc, P. – Pokorný, M.: Blended Learning as an Efficient Tool in Mathematics Teaching. In: XXIV Didmattech 2011 Problems in Teachers Education, Instytut Techniki UP, Kraków 2011, s. 188-193. ISBN 978-83-7271-679-8 |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Hanzel, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, pp. 107–112. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Klenovčan, P.: Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, pp. 139–141. |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | P. Hanzel: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ, Zborník Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, UP Olomouc, pp. 107–112, 2004. |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | P. Klenovčan, Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, UP Olomouc, pp. 139–141, 2004. |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | P. Hanzel, Dynamika a interaktívnosť e-študijných materiálov, In Matematika v primárnej škole, Rôzne cesty, Rovnaké ciele, pp. 78-81, 2013. ISBN 978-80-555-0765-1 |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | P. Klenovčan, Edukačné matematické testy. In Matematika 5, pp. 108-112, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2 |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | P. Híc, Blended Learning in Arithmetic Teaching. In ICETA 2012, 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, pp. 127-130, 2012. ISBN 978-1-4673-5123-2 |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | S. Malatinská, Interaktivita výučbového programu. Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov. In print. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | HANZEL, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 107 – 112. ISBN 80-244-0818-X |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | KLENOVČAN, P.: Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 139 – 141. ISBN 80-244-0818-X |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2 |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2 |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Híc, P. - Pokorný, M.: Statistical Hypothesis Testing in Excel. Aplimat - Journal of Applied Mathematics, volume II (2009), no. 1, pp. 241-244. ISSN 1337-6365 |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Test ako edukačný nástroj / Pavel Klenovčan. In Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania : zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou, Trnava 22. - 23. september 2011 / ed. Mária Lucká ; rec. Jana Bérešová ... [et al.]. - Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity, 2011. - ISBN 978-80-8082-509-6. - S. 95-99. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Edukačné matematické testy = Educational Mathematical Tests / Pavel Klenovčan. In Matematika 5 : sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí "Elementary Mathematics Education 2012", která se pod názvem "Specifika matematické edukace v prostředí primární školy" konala ve dnech 25.-27. 4. 2012 na Pedagogické fakultě v Olomouci / vedec. red. Martina Uhlířová. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. - ISBN 978-80-244-3048-5. - ISSN 0862-9765. - S. 108-112. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Edukačné matematické testy = Educational Mathematical Tests / Pavel Klenovčan. In Matematika 5 : sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí "Elementary Mathematics Education 2012", která se pod názvem "Specifika matematické edukace v prostředí primární školy" konala ve dnech 25.-27. 4. 2012 na Pedagogické fakultě v Olomouci / vedec. red. Martina Uhlířová. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. - ISBN 978-80-244-3048-5. - ISSN 0862-9765. - S. 108-112. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | E-kurz a matematická gramotnosť / Ľubica Gerová, Pavel Klenovčan. In eLearn 2008. - Žilina : Žilinská univerzita / EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2008. - ISBN 978-80-8070-838-2. - S. 61-65. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2 |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | HANZEL, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 107 – 112. ISBN 80-244-0818-X |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | KLENOVČAN, P.: Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 139 – 141. ISBN 80-244-0818-X |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Prirodzené čísla a operácie s nimi | E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle | https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=9 |
Desatinné čísla a operácie s nimi | E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle | https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=5 |
Celé čísla a operácie s nimi | E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle | https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=8 |
Zlomky a operácie s nimi | E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle | https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=6 |
Výrazy a ich úpravy | E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle | https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=7 |
Kombinatorika | E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity | http://elearning.truni.sk/ |
Percentá | E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity | http://elearning.truni.sk/ |
Lineárne rovnice a ich sústavy | E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity | http://elearning.truni.sk/ |
Trojuholník a jeho vlastnosti | E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity | http://elearning.truni.sk/ |
Objem a povrch geometrických telies | E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity | http://elearning.truni.sk/ |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).