Tvorba elektronických kurzov z matematiky pre žiakov základných škôl a prvých 4 ročníkov osemročných gymnázií

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Tvorba elektronických kurzov z matematiky pre žiakov základných škôl a prvých 4 ročníkov osemročných gymnázií

Názov projektu (anglický): Creation of E-learning Courses from Mathematics for Students of Secondary Schools

Začiatok riešenia projektu: 2011

Koniec riešenia projektu: 2013

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 010UMB-4/2011

Vedúci projektu: doc. RNDr. Pavel Klenovčan, CSc.

Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Pracovisko: Fakulta prírodných vied

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Najdôležitejším výsledkom riešenia projektu je vytvorenie desiatich elektronických kurzov (vrátane elektronických testov) pre počítačom podporované vyučovanie matematiky na druhom stupni základných škôl a v prvých štyroch ročníkoch osemročných gymnázií, ktoré pokrýva oblasti Prirodzené čísla a operácie s nimi; Desatinné čísla a operácie s nimi; Celé čísla a operácie s nimi; Zlomky a operácie s nimi; Percentá; Výrazy a ich úpravy; Lineárne rovnice a ich sústavy; Trojuholník a jeho vlastnosti; Objem a povrch geometrických telies; Kombinatorika. Tieto kurzy sú prostredníctvom Internetu voľne prístupné širokej verejnosti.

Dôležitým výsledkom riešenia projektu je aj výskum zameraný na efektívnosť vyučovania matematiky prostredníctvom elektronických kurzov, elektronických testov a interaktívnych prvkov. Výsledky výskumu boli prezentované na medzinárodných vedeckých podujatiach a niektoré z nich možno nájsť aj na Web of Science.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

Ten electronic courses, that can be effectively used in computer supported teaching of mathematics for students from 10 to 14 years, is the most important result of the project. The courses cover natural numbers and operations with them, decimal numbers and operations with them, whole numbers and operations with them, rational numbers and operations with them, percentage, algebraic expressions, linear equations and their systems, triangles and their properties, volume and surface of solids, and combinatorics.  Moreover, the courses contain electronic tests and interacrive elements that can make teaching process more effective. The courses are free for all users via Internet.

The research focused on efficiency of electronic courses, electronic tests and interactive elements at mathematics teaching is another important result of the project. The results of the research were presented at international scientific conferences and some of them are indexed on Web of Science.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2011 4 461,09 0,00
Čerpané v roku 2012 7 725,16 0,00
Čerpané v roku 2013 6 768,07 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 18 954,32 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFC Híc, Pavel (50%); Pokorný, Milan (50%): Interaktívne prvky v e-learningovom kurze Aritmetika. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5 ISSN 0862-9765
AFD Híc, Pavel (100%): Blended learning in arithmetic teaching. 2012 Košice : Technická univerzita v Košiciach, 2012. ISBN 978-1-4673-5123-2
AFD Pokorný, Milan (100%): Efficiency of blended learning in teaching logic, sets, and binary relations. 2012 Košice : Technická univerzita v Košiciach, 2012. ISBN 978-1-4673-5123-2
AFC Pokorný, M.: Blended Learning as an Efficient Method for Discrete Mathematics Teaching. Advances in Education Sciences (ISSN 2339-5141) (in print, malo by byť registrované na WoS)
AFC Pokorný, M.: Interactive Elements Can Increase the Efficiency of e-learning Course. Advances in Education Research (ISSN:2160-1070) (in print, malo by byť registrované na WoS)
AFC AFC Hanzel, Pavol (100%): Výučbový SCORM balíček pre LMS Moodle. 2011 Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2011. ISBN 978-80-7043-992-0
AFC AFC Hanzel, Pavol (100%): Didaktické aspekty e-lekcie v systéme Moodle. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5 ISSN 0862-9765
AFC AFC Horváthová, Dana (25%); Škrinárová, Jarmila (25%); Hanzel, Pavol (25%); Gubalová, Jolana (25%): Modern Technology in Education. 2011 Wien : International Associaton of Online Engineering, 2011. ISBN 978-1-4577-1746-8
AFC AFC Sebínová, Katarína (100%): Informačná a matematická gramotnosť v príprave budúcich učiteľov na ZŠ. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5 ISSN 0862-9765
AFD AFD Sebínová, Katarína (100%): Možnosti spätnej väzby v prostredí LCMS Moodle. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity, 2011. ISBN 978-80-8082-509-6
AFG AFG Klenovčan, Pavel (100%): Elektronické edukačné testy. 2013 Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2013. ISBN 978-80-7414-601-5
AFD AFD Klenovčan, Pavel (100%): Tvorba elektronických edukačných testov. 2013 Prešov : Prešovská univerzita, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0765-1
AED AED Klenovčan, Pavel (100%): Elektronické matematické testy. 2013 Žilina : Žilinská univerzita v Žiline v EDIS-vydavateľstve, 2013. ISBN 978-80-554-0704-3
AFC AFC Klenovčan, Pavel (100%): Edukačné matematické testy. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5 ISSN 0862-9765
AFB AFB Klenovčan, Pavel (100%): Edukačné testy. 2012 Prešov : Prešovská univerzita, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-555-0664-7
AFD AFD Klenovčan, Pavel (100%): Test ako edukačný nástroj. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity, 2011. ISBN 978-80-8082-509-6
AFH AFH Klenovčan, Pavel (100%): Test ako edukačný nástroj. 2011 Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity, 2011. ISBN 978-80-8082-478-5
ADE ADE Híc. P. – Pokorný, M.: Efficiency of Blended Learning in Basics of Statistics Teaching. Didactica Slovenica Pedagoška Obzorja, Volume 28, 3-4, 2013, s. 184-192. ISSN 0353-1392
AFD AFD Pokorný, M. – Malatinská, S.: Interaktívne prvky vo vyučovaní pozičných číselných sústav. In: Matematika v primárnej škole, rôzne cesty, rovnaké ciele. Prešovská univerzita, Prešov, 2013, s. 276-280. ISBN 978-80-555-0765-1

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: Blended Learning as an Efficient Tool in Mathematics Teaching. In: XXIV Didmattech 2011 Problems in Teachers Education, Instytut Techniki UP, Kraków 2011, s. 188-193. ISBN 978-83-7271-679-8
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Hanzel, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, pp. 107–112.
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Klenovčan, P.: Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, pp. 139–141.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS P. Hanzel: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ, Zborník Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, UP Olomouc, pp. 107–112, 2004.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS P. Klenovčan, Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, UP Olomouc, pp. 139–141, 2004.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS P. Hanzel, Dynamika a interaktívnosť e-študijných materiálov, In Matematika v primárnej škole, Rôzne cesty, Rovnaké ciele, pp. 78-81, 2013. ISBN 978-80-555-0765-1
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS P. Klenovčan, Edukačné matematické testy. In Matematika 5, pp. 108-112, 2012. ISBN 978-80-244-3048-5
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS P. Híc, Blended Learning in Arithmetic Teaching. In ICETA 2012, 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, pp. 127-130, 2012. ISBN 978-1-4673-5123-2
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS S. Malatinská, Interaktivita výučbového programu. Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov. In print.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch HANZEL, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 107 – 112. ISBN 80-244-0818-X
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch KLENOVČAN, P.: Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 139 – 141. ISBN 80-244-0818-X
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Híc, P. - Pokorný, M.: Statistical Hypothesis Testing in Excel. Aplimat - Journal of Applied Mathematics, volume II (2009), no. 1, pp. 241-244. ISSN 1337-6365
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Test ako edukačný nástroj / Pavel Klenovčan. In Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania : zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou, Trnava 22. - 23. september 2011 / ed. Mária Lucká ; rec. Jana Bérešová ... [et al.]. - Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity, 2011. - ISBN 978-80-8082-509-6. - S. 95-99.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Edukačné matematické testy = Educational Mathematical Tests / Pavel Klenovčan. In Matematika 5 : sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí "Elementary Mathematics Education 2012", která se pod názvem "Specifika matematické edukace v prostředí primární školy" konala ve dnech 25.-27. 4. 2012 na Pedagogické fakultě v Olomouci / vedec. red. Martina Uhlířová. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. - ISBN 978-80-244-3048-5. - ISSN 0862-9765. - S. 108-112.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Edukačné matematické testy = Educational Mathematical Tests / Pavel Klenovčan. In Matematika 5 : sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí "Elementary Mathematics Education 2012", která se pod názvem "Specifika matematické edukace v prostředí primární školy" konala ve dnech 25.-27. 4. 2012 na Pedagogické fakultě v Olomouci / vedec. red. Martina Uhlířová. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. - ISBN 978-80-244-3048-5. - ISSN 0862-9765. - S. 108-112.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch E-kurz a matematická gramotnosť / Ľubica Gerová, Pavel Klenovčan. In eLearn 2008. - Žilina : Žilinská univerzita / EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2008. - ISBN 978-80-8070-838-2. - S. 61-65.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch HANZEL, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 107 – 112. ISBN 80-244-0818-X
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch KLENOVČAN, P.: Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 139 – 141. ISBN 80-244-0818-X

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Prirodzené čísla a operácie s nimi E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=9
Desatinné čísla a operácie s nimi E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=5
Celé čísla a operácie s nimi E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=8
Zlomky a operácie s nimi E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=6
Výrazy a ich úpravy E-learningový kurz v prostredí LMS Moodle https://lms2.umb.sk/projekty/course/view.php?id=7
Kombinatorika E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity http://elearning.truni.sk/
Percentá E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity http://elearning.truni.sk/
Lineárne rovnice a ich sústavy E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity http://elearning.truni.sk/
Trojuholník a jeho vlastnosti E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity http://elearning.truni.sk/
Objem a povrch geometrických telies E-learningový kurz v prostredí LMS Trnavskej univerzity http://elearning.truni.sk/

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter