Internacionalizácia vzdelávania a realizácia študijného programu v cudzom jazyku, prostredníctvom európskej akreditácie EPAS

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): Internacionalizácia vzdelávania a realizácia študijného programu v cudzom jazyku, prostredníctvom európskej akreditácie EPAS

Project name (English): The internationalization of education and implementation of study program in a foreign language, through the European accreditation EPAS

Start of project: 2009

End of project: 2011

Condition of project: Ukončený

Project number: 3/7297/09

Project leader: prof. PhDr. Teodor Kollárik, DrSc.

University: Univerzita Komenského v Bratislave

Department: Fakulta sociálnych a ekonomických vied

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Hlavným cieľom projektu bola internacionalizácia študijného programu Sociálnej a pracovnej psychológie na Fakulte sociálnych a ekonomických vied, Univerzity Komenského v Bratislave. Internacionalizácia v tomto zmysle znamená splnenie podmienok medzinárodnej akreditácie EPAS (EFMD Programme Quality Award), formulované EFMD (European Foundation for Management Development) a zaplatiť poplatok za akreditačný proces a udelenie akreditácie. Na základe analýzy a osobnej konzultácie na seminári EPAS sa ukázalo, že isté podmienky akreditácie externou zahraničnou agentúrou program spĺňa (Informácie o inštitúcii a kontexte vyššieho vzdelávania na Slovensku:Širší kontext vzdelávania; Dostatočná odbornosť fakulty; Zdroje a vybavenie fakulty. Dizajn akreditovaného programu: Ciele študijného programu; Dizajn kurikula; Dizajn, metódy výkonu výučby. Výkon programu a postupy: Výberový proces; Pedagogika. Výsledky programu: Hodnotiaci výstup; Kvalita absolventov; Povesť programu v domácom prostredí. Procesy záruky kvality: Absolvovanie akreditačného konania v domácom prostredí). EPAS kritériá, ktoré boli nedostačujúce, sme určili ako priority grantovej úlohy KEGA (Dizajn akreditovaného programu: Marketingové a promo materiály; Medzinárodné a korporátne aspekty. Výkon programu a postupy: Medzinárodný aspekt (zahraniční študenti a medzinárodné styky); Korporátne vzťahy (praktická relevantnosť). Výsledky programu: Poskytovanie možností zamestnania absolventom; Alumni aktivity; Povesť programu v zahraničí). Priority v skratke formulujeme ako: I. rozšírenie medzinárodných aktivít a implementácia cudzích jazykov; II. nadviazanie spolupráce s absolventmi; III. podnikateľská aktivita a prepojenie výučby s požiadavkami praxe. V nadväznosti na formulované priority považujeme za originálne výsledky nasledujúce zistenia:
• poskytnutie jazykových kurzov zvyšuje ochotu učiteľov poskytovať vzdelávanie v cudzom jazyku;
• ponuka kurzov v zahraničnom jazyku zvyšuje pravdepodobnosť prihlášok zo strany zahraničných študentov;
• absolventi majú záujem o komunikáciu so školou aj po skončení štúdia, prednostne v podobe využívania výcvikových programov, vzdelávacích programov a expertných analýz sociálnych javov;
• odporúčaná aktivita spájajúca výučbu a prax v študijnom programe sociálna a pracovná psychológia je kariérové poradenstvo pre vysokoškolákov/absolventov, za využitia psychodiagnostiky a podpory sebapoznania študentov/absolventov;
o v rámci výsledkov kariérovej poradne sa zistilo, že vzdelávanie pôsobí ako preventívny prvok pri zvládaní záťaže;
• učitelia disponujú minimálnymi marketingovými a predajnými zručnosťami potrebnými pri ďalšom rozširovaní ponuky prípadných komerčných aktivít školy - vedia vypracovať odborne vysoko kvalitnú ponuku, ktorú však následne nevedia „predať";
• zapojenie študentov do procesov riešenia grantovej úlohy zvyšuje záujem študentov o mimo-vzdelávacie aktivity na pôde fakulty, pričom je kľúčový záujem o komunikáciu zo strany učiteľov;
• zapojenie študentov do procesov riešenia grantovej úlohy zvyšuje záujem o PhD. štúdium na fakulte a pravdepodobnosť publikovania odborných/vedeckých výstupov.

Description of original results of the project in English

The main objective of the project was to do the internationalization of the social and work psychology study programme. Internationalization in this context means that the conditions of international accreditation EPAS (EFMD Programme Quality Award), formulated EFMD (European Foundation for Management Development) are fulfilled and fee for accreditation process and granting accreditation is paid. The analysis and personal consultation at EPAS seminar shown that certain external conditions for the accreditation program meets foreign criterion (The institution in its National and International Context: the wider context; The institution; Faculty; Resources and facilities. Programme Design: Programme objectives and target markets; Curriculum design; Design of delivery modes and assessment methods. Programme delivery and operations: Student recruitment; Pedagogy; Personal Development of students. Programme outcomes: assessment output; graduate quality; programme reputation at home. Quality assurance processes: Institutional systems; programme design and approval process; monitoring teaching and assessment; periodic programme review. The EPAS criteria which were inadequate, we have identified as priorities of the KEGA grant (Programme design: Marketing and promotional materials, corporate and international aspects. Programme delivery and operations: International aspects; Corporate Interactions. Programme outcomes: Career placement; Alumni activities, programme reputation abroad). Priorities were formulated as: I. expansion of international activities; II. Start with alumni activities; III. Business activities and links with the requirements of teaching practice. Following the priorities the original results formulated:
• providing language courses increased willingness of teachers to provide education in a foreign language;
• offer courses in foreign language increases the likelihood of applications from foreign students;
• graduates are interested in communicating with the school and after graduation, preferably in the form of the use of training programs, educational programs and expert analysis of social phenomena;
• the recommended activity linking teaching and practice in social program of study and work psychology is a career counseling for college students / graduates, the use of psychological support in self-knowledge students / graduates;
o on the results of career counseling has been found that education acts as a preventing element in coping;
• Teachers have a minimum of marketing and sales skills needed for further expansion of commercial activities. They can develop professional high-quality offer, which are subsequently unable to "sell";
• involving students in the process of resolving the tasks of the grant increases students' interest in non-educational activities on the soil of the faculty;
• Involving students in the process of resolving the tasks of the grant increases interest in PhD. study at the faculty and the likelihood of publishing professional / scientific output.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2009 1 570,00 0,00
Drawn in year 2010 11 678,00 0,00
Drawn in year 2011 9 432,00 0,00
Pumped for the entire period of the project 22 680,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
FAI Letovancová, E., Vavráková, E.: Psychológia práce a organizácie 2010 (CD ROM) [elektornický dokument]. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2010. - 549 s. ISBN 978-80-223-2970-5
AFD Hennelová, K., Lisá, E. (2009). Možnosti kariérového poradenstva pre študentov VŠ. In I. Sarmány-Schuller, M. Bratská (Eds.), Premeny psychológie v európskom priestore (409- 413). Bratislava: Slovenská psychologická spoločnosť pri SAV.
AFD Hennelová, K., Zápražná, M.: Psychodiagnostika v procese kariérového poradenstva pre stredoškolákov [elektronický dokument]. In: Psychologica 40 (CD ROM). - Bratislava : Stimul, 2010. - S. 295-303. - ISBN 978-80-89236-93-0. [Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií. Medzinárodná konferencia. Bratislava, 26.-27.11.2009]
AFD Hennelová, K., Kanclířová, B. (2010). Rozdiely v postojoch k domácemu násiliu medzi tromi národnosťami. In Fedáková, D., Kentoš, M. (Eds.), Sociálne procesy a osobnosť 2010. Zborník príspevkov.Košice : Spoločenskovedný ústav SAV (131-137). ISBN 978-80-89524-01-3
AFD Hennelová, K., Lisá, E. (2010). Diagnostika schopností a osobnostných dimenzií v procese kariérového poradenstva. In: E. Letovancová, E. Vavráková (Eds.), Psychológia práce a organizácie 2010 (pp. 143-150). Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
AFD Lisá, E. Hennelová, K. (2010). Osobnostné a demografické súvislosti zvládania záťaže – efektívnosť a neefektívnosť stratégií zvládania záťaže. In E. Letovancová, E. Vavráková (Eds.), Psychológia práce a organizácie 2010 (pp. 302-315). Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Ponuka psychologických služieb pre absolventov a pre širokú verejnosť centrum psychologických expertíz a poradenských činností http://www.fses.uniba.sk/index.php?id=3156
medzinárodná konferencie "Psychológia práce a organizácie 2010" Organizácia konferencie s účasťou študentov a absolventov ÚAP, 26.-28.5.2010. výstupom z konferencie je zborník bez www stránky
Stretnutie absolventov 1. ročník stretnutia absolventov ÚAP, 26.2.2010, správa je priložená v časti prílohy bez www stránky
Stretnutie absolventov 2. ročník stretnutia absolventov ÚAP, 9.6.2011, správa je priložená v časti prílohy bez www stránky
Obhajoba PhD projektu Riešiteľka tímu realizovala 4.5.2011 úspešne obhajobu projektu na tému "Psychologické aspekty pohľadov študentov a absolventov na uplatnenie sa v práci", ktorý je súčasťou príloh bez www stránky
Študenti o programe - mimoškolské aktivity UAP Správa z workshopu so študentmi - je súčasťou príloh bez www stránky
Študenti o programe - logo Správa z workshopu so študentmi - je súčasťou príloh bez www stránky
Študenti o programe - alumni Správa z workshopu so študentmi - je súčasťou príloh bez www stránky
EPAS analýza a priority Zápis z akreditačného semináru EPAS - správa je súčasťou príloh bez www stránky
Marketingové materiály ÚAP Logo a tričká s logom, určené pre absolventov a študentov UAP bez www stránky

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele.

Filter

Filter