Internacionalizácia vzdelávania a realizácia študijného programu v cudzom jazyku, prostredníctvom európskej akreditácie EPAS
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Internacionalizácia vzdelávania a realizácia študijného programu v cudzom jazyku, prostredníctvom európskej akreditácie EPAS
Názov projektu (anglický): The internationalization of education and implementation of study program in a foreign language, through the European accreditation EPAS
Začiatok riešenia projektu: 2009
Koniec riešenia projektu: 2011
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 3/7297/09
Vedúci projektu: prof. PhDr. Teodor Kollárik, DrSc.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Fakulta sociálnych a ekonomických vied
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Hlavným cieľom projektu bola internacionalizácia študijného programu Sociálnej a pracovnej psychológie na Fakulte sociálnych a ekonomických vied, Univerzity Komenského v Bratislave. Internacionalizácia v tomto zmysle znamená splnenie podmienok medzinárodnej akreditácie EPAS (EFMD Programme Quality Award), formulované EFMD (European Foundation for Management Development) a zaplatiť poplatok za akreditačný proces a udelenie akreditácie. Na základe analýzy a osobnej konzultácie na seminári EPAS sa ukázalo, že isté podmienky akreditácie externou zahraničnou agentúrou program spĺňa (Informácie o inštitúcii a kontexte vyššieho vzdelávania na Slovensku:Širší kontext vzdelávania; Dostatočná odbornosť fakulty; Zdroje a vybavenie fakulty. Dizajn akreditovaného programu: Ciele študijného programu; Dizajn kurikula; Dizajn, metódy výkonu výučby. Výkon programu a postupy: Výberový proces; Pedagogika. Výsledky programu: Hodnotiaci výstup; Kvalita absolventov; Povesť programu v domácom prostredí. Procesy záruky kvality: Absolvovanie akreditačného konania v domácom prostredí). EPAS kritériá, ktoré boli nedostačujúce, sme určili ako priority grantovej úlohy KEGA (Dizajn akreditovaného programu: Marketingové a promo materiály; Medzinárodné a korporátne aspekty. Výkon programu a postupy: Medzinárodný aspekt (zahraniční študenti a medzinárodné styky); Korporátne vzťahy (praktická relevantnosť). Výsledky programu: Poskytovanie možností zamestnania absolventom; Alumni aktivity; Povesť programu v zahraničí). Priority v skratke formulujeme ako: I. rozšírenie medzinárodných aktivít a implementácia cudzích jazykov; II. nadviazanie spolupráce s absolventmi; III. podnikateľská aktivita a prepojenie výučby s požiadavkami praxe. V nadväznosti na formulované priority považujeme za originálne výsledky nasledujúce zistenia:
• poskytnutie jazykových kurzov zvyšuje ochotu učiteľov poskytovať vzdelávanie v cudzom jazyku;
• ponuka kurzov v zahraničnom jazyku zvyšuje pravdepodobnosť prihlášok zo strany zahraničných študentov;
• absolventi majú záujem o komunikáciu so školou aj po skončení štúdia, prednostne v podobe využívania výcvikových programov, vzdelávacích programov a expertných analýz sociálnych javov;
• odporúčaná aktivita spájajúca výučbu a prax v študijnom programe sociálna a pracovná psychológia je kariérové poradenstvo pre vysokoškolákov/absolventov, za využitia psychodiagnostiky a podpory sebapoznania študentov/absolventov;
o v rámci výsledkov kariérovej poradne sa zistilo, že vzdelávanie pôsobí ako preventívny prvok pri zvládaní záťaže;
• učitelia disponujú minimálnymi marketingovými a predajnými zručnosťami potrebnými pri ďalšom rozširovaní ponuky prípadných komerčných aktivít školy - vedia vypracovať odborne vysoko kvalitnú ponuku, ktorú však následne nevedia „predať";
• zapojenie študentov do procesov riešenia grantovej úlohy zvyšuje záujem študentov o mimo-vzdelávacie aktivity na pôde fakulty, pričom je kľúčový záujem o komunikáciu zo strany učiteľov;
• zapojenie študentov do procesov riešenia grantovej úlohy zvyšuje záujem o PhD. štúdium na fakulte a pravdepodobnosť publikovania odborných/vedeckých výstupov.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The main objective of the project was to do the internationalization of the social and work psychology study programme. Internationalization in this context means that the conditions of international accreditation EPAS (EFMD Programme Quality Award), formulated EFMD (European Foundation for Management Development) are fulfilled and fee for accreditation process and granting accreditation is paid. The analysis and personal consultation at EPAS seminar shown that certain external conditions for the accreditation program meets foreign criterion (The institution in its National and International Context: the wider context; The institution; Faculty; Resources and facilities. Programme Design: Programme objectives and target markets; Curriculum design; Design of delivery modes and assessment methods. Programme delivery and operations: Student recruitment; Pedagogy; Personal Development of students. Programme outcomes: assessment output; graduate quality; programme reputation at home. Quality assurance processes: Institutional systems; programme design and approval process; monitoring teaching and assessment; periodic programme review. The EPAS criteria which were inadequate, we have identified as priorities of the KEGA grant (Programme design: Marketing and promotional materials, corporate and international aspects. Programme delivery and operations: International aspects; Corporate Interactions. Programme outcomes: Career placement; Alumni activities, programme reputation abroad). Priorities were formulated as: I. expansion of international activities; II. Start with alumni activities; III. Business activities and links with the requirements of teaching practice. Following the priorities the original results formulated:
• providing language courses increased willingness of teachers to provide education in a foreign language;
• offer courses in foreign language increases the likelihood of applications from foreign students;
• graduates are interested in communicating with the school and after graduation, preferably in the form of the use of training programs, educational programs and expert analysis of social phenomena;
• the recommended activity linking teaching and practice in social program of study and work psychology is a career counseling for college students / graduates, the use of psychological support in self-knowledge students / graduates;
o on the results of career counseling has been found that education acts as a preventing element in coping;
• Teachers have a minimum of marketing and sales skills needed for further expansion of commercial activities. They can develop professional high-quality offer, which are subsequently unable to "sell";
• involving students in the process of resolving the tasks of the grant increases students' interest in non-educational activities on the soil of the faculty;
• Involving students in the process of resolving the tasks of the grant increases interest in PhD. study at the faculty and the likelihood of publishing professional / scientific output.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2009 | 1 570,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2010 | 11 678,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2011 | 9 432,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 22 680,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
FAI | Letovancová, E., Vavráková, E.: Psychológia práce a organizácie 2010 (CD ROM) [elektornický dokument]. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2010. - 549 s. ISBN 978-80-223-2970-5 |
AFD | Hennelová, K., Lisá, E. (2009). Možnosti kariérového poradenstva pre študentov VŠ. In I. Sarmány-Schuller, M. Bratská (Eds.), Premeny psychológie v európskom priestore (409- 413). Bratislava: Slovenská psychologická spoločnosť pri SAV. |
AFD | Hennelová, K., Zápražná, M.: Psychodiagnostika v procese kariérového poradenstva pre stredoškolákov [elektronický dokument]. In: Psychologica 40 (CD ROM). - Bratislava : Stimul, 2010. - S. 295-303. - ISBN 978-80-89236-93-0. [Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií. Medzinárodná konferencia. Bratislava, 26.-27.11.2009] |
AFD | Hennelová, K., Kanclířová, B. (2010). Rozdiely v postojoch k domácemu násiliu medzi tromi národnosťami. In Fedáková, D., Kentoš, M. (Eds.), Sociálne procesy a osobnosť 2010. Zborník príspevkov.Košice : Spoločenskovedný ústav SAV (131-137). ISBN 978-80-89524-01-3 |
AFD | Hennelová, K., Lisá, E. (2010). Diagnostika schopností a osobnostných dimenzií v procese kariérového poradenstva. In: E. Letovancová, E. Vavráková (Eds.), Psychológia práce a organizácie 2010 (pp. 143-150). Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. |
AFD | Lisá, E. Hennelová, K. (2010). Osobnostné a demografické súvislosti zvládania záťaže – efektívnosť a neefektívnosť stratégií zvládania záťaže. In E. Letovancová, E. Vavráková (Eds.), Psychológia práce a organizácie 2010 (pp. 302-315). Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Ponuka psychologických služieb pre absolventov a pre širokú verejnosť | centrum psychologických expertíz a poradenských činností | http://www.fses.uniba.sk/index.php?id=3156 |
medzinárodná konferencie "Psychológia práce a organizácie 2010" | Organizácia konferencie s účasťou študentov a absolventov ÚAP, 26.-28.5.2010. výstupom z konferencie je zborník | bez www stránky |
Stretnutie absolventov | 1. ročník stretnutia absolventov ÚAP, 26.2.2010, správa je priložená v časti prílohy | bez www stránky |
Stretnutie absolventov | 2. ročník stretnutia absolventov ÚAP, 9.6.2011, správa je priložená v časti prílohy | bez www stránky |
Obhajoba PhD projektu | Riešiteľka tímu realizovala 4.5.2011 úspešne obhajobu projektu na tému "Psychologické aspekty pohľadov študentov a absolventov na uplatnenie sa v práci", ktorý je súčasťou príloh | bez www stránky |
Študenti o programe - mimoškolské aktivity UAP | Správa z workshopu so študentmi - je súčasťou príloh | bez www stránky |
Študenti o programe - logo | Správa z workshopu so študentmi - je súčasťou príloh | bez www stránky |
Študenti o programe - alumni | Správa z workshopu so študentmi - je súčasťou príloh | bez www stránky |
EPAS analýza a priority | Zápis z akreditačného semináru EPAS - správa je súčasťou príloh | bez www stránky |
Marketingové materiály ÚAP | Logo a tričká s logom, určené pre absolventov a študentov UAP | bez www stránky |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele.