Elektronická učebnica metodológie pedagogického výskumu

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Elektronická učebnica metodológie pedagogického výskumu

Start of project: 2008

End of project: 2010

Condition of project: Ukončený

Project number: 3/6093/08

Project leader: prof. PhDr. Peter Gavora, CSc.

University: Univerzita Komenského v Bratislave

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Výsledkom projektu je elektronicky spracovaná učebnica metodológie pedagogického výskumu pre vysoké školy pedagogického, príp. spoločenskovedného zamerania. Učebnica obsahuje všetky bázové prvky metodológie kvantitatívneho výskumu od vysvetlenia funkcie vedy cez informačnú prípravu výsumníka po tvorbu výskumných otázok, hypotéz, výberu výskumnej vzorky, zber dát pomocou výskumných metód, ich spracovanie a interpretáciu. Venuje sa tiež etickým stránkam výskumu

Description of original results of the project in English

The final product of this project is an electronic research methodology textbook for university students (preferably, though not exclusively, for teacher training students). The textbook contains all important components of research methodology, e.g., explanantion what are the functions of science, how to do literature search, form research questions or hypotheses, sampling, data gathering and processing and interpretation of finidngs. Special attention is paid to ethical aspects of research.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2008 4 107,80 0,00
Drawn in year 2009 3 931,20 0,00
Drawn in year 2010 4 950,00 0,00
Pumped for the entire period of the project 12 989,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ACA Gavora, P.: Úvod do pedag. výskumu. 4. rozš. vydanie. Bratislava, Vydavateľstvo UK, 2008. ISBN 978-80-223-2391-8
ABD KOldeová, L.: Interkultúrne kompetencie vo vyučovaní cudzích jazykov. In: Lingvistika lingvodidaktika na školách filologického zamerania. Bratislava, ZF LIngua, 2009.
AFD Moravčíik, M., Pekárová, J.: Od elektronickej učebnice k učeniu sa. Referát nq konf. Didinfo, Brusno 2009.
ADF Gavora, P.: Porozumenie textu zisťované cloze-testom vzhľadom na obťažnosť učebného textu. SJLŠ, 55, 2008/09, č. 7-8, s. 193-199.

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter