Elektronická učebnica metodológie pedagogického výskumu

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Elektronická učebnica metodológie pedagogického výskumu

Začiatok riešenia projektu: 2008

Koniec riešenia projektu: 2010

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 3/6093/08

Vedúci projektu: prof. PhDr. Peter Gavora, CSc.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Výsledkom projektu je elektronicky spracovaná učebnica metodológie pedagogického výskumu pre vysoké školy pedagogického, príp. spoločenskovedného zamerania. Učebnica obsahuje všetky bázové prvky metodológie kvantitatívneho výskumu od vysvetlenia funkcie vedy cez informačnú prípravu výsumníka po tvorbu výskumných otázok, hypotéz, výberu výskumnej vzorky, zber dát pomocou výskumných metód, ich spracovanie a interpretáciu. Venuje sa tiež etickým stránkam výskumu

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The final product of this project is an electronic research methodology textbook for university students (preferably, though not exclusively, for teacher training students). The textbook contains all important components of research methodology, e.g., explanantion what are the functions of science, how to do literature search, form research questions or hypotheses, sampling, data gathering and processing and interpretation of finidngs. Special attention is paid to ethical aspects of research.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2008 4 107,80 0,00
Čerpané v roku 2009 3 931,20 0,00
Čerpané v roku 2010 4 950,00 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 12 989,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ACA Gavora, P.: Úvod do pedag. výskumu. 4. rozš. vydanie. Bratislava, Vydavateľstvo UK, 2008. ISBN 978-80-223-2391-8
ABD KOldeová, L.: Interkultúrne kompetencie vo vyučovaní cudzích jazykov. In: Lingvistika lingvodidaktika na školách filologického zamerania. Bratislava, ZF LIngua, 2009.
AFD Moravčíik, M., Pekárová, J.: Od elektronickej učebnice k učeniu sa. Referát nq konf. Didinfo, Brusno 2009.
ADF Gavora, P.: Porozumenie textu zisťované cloze-testom vzhľadom na obťažnosť učebného textu. SJLŠ, 55, 2008/09, č. 7-8, s. 193-199.

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter