Elektronická učebnica metodológie pedagogického výskumu
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Elektronická učebnica metodológie pedagogického výskumu
Začiatok riešenia projektu: 2008
Koniec riešenia projektu: 2010
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 3/6093/08
Vedúci projektu: prof. PhDr. Peter Gavora, CSc.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Výsledkom projektu je elektronicky spracovaná učebnica metodológie pedagogického výskumu pre vysoké školy pedagogického, príp. spoločenskovedného zamerania. Učebnica obsahuje všetky bázové prvky metodológie kvantitatívneho výskumu od vysvetlenia funkcie vedy cez informačnú prípravu výsumníka po tvorbu výskumných otázok, hypotéz, výberu výskumnej vzorky, zber dát pomocou výskumných metód, ich spracovanie a interpretáciu. Venuje sa tiež etickým stránkam výskumu
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The final product of this project is an electronic research methodology textbook for university students (preferably, though not exclusively, for teacher training students). The textbook contains all important components of research methodology, e.g., explanantion what are the functions of science, how to do literature search, form research questions or hypotheses, sampling, data gathering and processing and interpretation of finidngs. Special attention is paid to ethical aspects of research.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2008 | 4 107,80 | 0,00 |
Čerpané v roku 2009 | 3 931,20 | 0,00 |
Čerpané v roku 2010 | 4 950,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 12 989,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ACA | Gavora, P.: Úvod do pedag. výskumu. 4. rozš. vydanie. Bratislava, Vydavateľstvo UK, 2008. ISBN 978-80-223-2391-8 |
ABD | KOldeová, L.: Interkultúrne kompetencie vo vyučovaní cudzích jazykov. In: Lingvistika lingvodidaktika na školách filologického zamerania. Bratislava, ZF LIngua, 2009. |
AFD | Moravčíik, M., Pekárová, J.: Od elektronickej učebnice k učeniu sa. Referát nq konf. Didinfo, Brusno 2009. |
ADF | Gavora, P.: Porozumenie textu zisťované cloze-testom vzhľadom na obťažnosť učebného textu. SJLŠ, 55, 2008/09, č. 7-8, s. 193-199. |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).