Integrácia metodiky vyučovania cudzích jazykov CA-CLIL a výskumu jej efektivity do ďalšieho vzdelávania učiteľov na stredných odborných školách
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Integrácia metodiky vyučovania cudzích jazykov CA-CLIL a výskumu jej efektivity do ďalšieho vzdelávania učiteľov na stredných odborných školách
Project name (English): Integration of the CA-CLIL methodology and the research of its productivity into the lifelong education of the secondary school teachers secon
Start of project: 2010
End of project: 2011
Condition of project: Ukončený
Project number: 094-024UKF-4/2010
Project leader: doc. PhDr. Katerina Gajdáčová Veselá, PhD.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Originalita projektu spočíva v spojení troch oblastí vyučovania cudzieho jazyka: cudzí jazyk pre odborné účely, počítačom podporované vyučovanie cudzích jazykov a integrované vyučovanie odborného predmetu a cudzieho jazyka. Vytvorený blended learningový kurz v LMS Moodle na portáli Amos je prácou učiteľov z praxe, ktorí na základe svojich konkrétnych potrieb vytvorili jednotlivé tematické celky, v ktorých integrujú odborný predmet (ekonomické predmety a v jednom prípade Informatika) s vyučovaním cudzích jazykov (anglický a nemecký jazyk). V kurze sú využité rôzne možnosti, ktoré ponúka počítačom podporované vyučovanie cudzích jazykov (interaktívna tabuľa, počítačové laboratórium, internet, on-line testy, videá a pod.). Učitelia sa naučili pracovať v tomto prostredí, využívať technológie, zvažovať ich účelnosť a kombinovať rôzne pomery využitia technológií s klasickým vyučovaním a rôzne pomery materinského a cudzieho jazyka v CLIL-e.
Description of original results of the project in English
The originality of the project lies in joining three fields of foreign language teaching/learning: Teaching/learning Foreign Languages for Specific Purposes, Computer Assisted Language Learning, and Content and Language Integrated Learning. The blended-learning course has been developed in the LMS Moodle on the Amos portal by the teachers involved in the project. They have developed the course, which reflects their needs according to particular thematic units integrating specific subjects (Economics and Computer Science) and teaching-learning a foreign language (English and German). In this course multiple possible possibilities offered by CALL are used (Interactive whiteboard, computer laboratory, Internet, on-line tests, videos, etc.). The teachers have learned how to work with an LMS, how to use teachnologies, how to use their advantages in language education, how to reach powerful combination of traditional and modern methods, as well as various shares of mother tongue and a foreign language in CLIL.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2010 | 2 552,00 | 0,00 |
Drawn in year 2011 | 2 187,00 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 4 739,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AAB | CA-CLIL. Blending the Unblendable?, ISBN 978-80-558-0006-6, 280 s. |
BED | Cudzie jazyky a kultúry v škole 8., ISBN 978-80-8094-944-0 |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
On-line kurz CA-CLIL | Blended learningový kurz integrovaného vyučovania odborného predmetu a cudzieho jazyka | http://amos.ukf.sk/enrol/index.php?id=164 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele.