Integrácia metodiky vyučovania cudzích jazykov CA-CLIL a výskumu jej efektivity do ďalšieho vzdelávania učiteľov na stredných odborných školách
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Integrácia metodiky vyučovania cudzích jazykov CA-CLIL a výskumu jej efektivity do ďalšieho vzdelávania učiteľov na stredných odborných školách
Názov projektu (anglický): Integration of the CA-CLIL methodology and the research of its productivity into the lifelong education of the secondary school teachers secon
Začiatok riešenia projektu: 2010
Koniec riešenia projektu: 2011
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 094-024UKF-4/2010
Vedúci projektu: doc. PhDr. Katerina Gajdáčová Veselá, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Originalita projektu spočíva v spojení troch oblastí vyučovania cudzieho jazyka: cudzí jazyk pre odborné účely, počítačom podporované vyučovanie cudzích jazykov a integrované vyučovanie odborného predmetu a cudzieho jazyka. Vytvorený blended learningový kurz v LMS Moodle na portáli Amos je prácou učiteľov z praxe, ktorí na základe svojich konkrétnych potrieb vytvorili jednotlivé tematické celky, v ktorých integrujú odborný predmet (ekonomické predmety a v jednom prípade Informatika) s vyučovaním cudzích jazykov (anglický a nemecký jazyk). V kurze sú využité rôzne možnosti, ktoré ponúka počítačom podporované vyučovanie cudzích jazykov (interaktívna tabuľa, počítačové laboratórium, internet, on-line testy, videá a pod.). Učitelia sa naučili pracovať v tomto prostredí, využívať technológie, zvažovať ich účelnosť a kombinovať rôzne pomery využitia technológií s klasickým vyučovaním a rôzne pomery materinského a cudzieho jazyka v CLIL-e.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The originality of the project lies in joining three fields of foreign language teaching/learning: Teaching/learning Foreign Languages for Specific Purposes, Computer Assisted Language Learning, and Content and Language Integrated Learning. The blended-learning course has been developed in the LMS Moodle on the Amos portal by the teachers involved in the project. They have developed the course, which reflects their needs according to particular thematic units integrating specific subjects (Economics and Computer Science) and teaching-learning a foreign language (English and German). In this course multiple possible possibilities offered by CALL are used (Interactive whiteboard, computer laboratory, Internet, on-line tests, videos, etc.). The teachers have learned how to work with an LMS, how to use teachnologies, how to use their advantages in language education, how to reach powerful combination of traditional and modern methods, as well as various shares of mother tongue and a foreign language in CLIL.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2010 | 2 552,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2011 | 2 187,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 4 739,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AAB | CA-CLIL. Blending the Unblendable?, ISBN 978-80-558-0006-6, 280 s. |
BED | Cudzie jazyky a kultúry v škole 8., ISBN 978-80-8094-944-0 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
On-line kurz CA-CLIL | Blended learningový kurz integrovaného vyučovania odborného predmetu a cudzieho jazyka | http://amos.ukf.sk/enrol/index.php?id=164 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele.