ANIME: Rozvoj vzdelávacích metód vo všeobecnej živočíšnej produkcii prostredníctvom inovatívnych edukačných prvkov.

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): ANIME: Rozvoj vzdelávacích metód vo všeobecnej živočíšnej produkcii prostredníctvom inovatívnych edukačných prvkov.

Project name (English): ANIME: Advancing Educational Methods in Animal Science through Innovative Educational Elements.

Start of project: 2025

End of project: 2027

Condition of project: Financovaný/riešený

Project number: 027SPU-4/2025

Project leader: prof. Ing. Radovan Kasarda, PhD.

University: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre

Department: Fakulta agrobiológie a potravinových zdrojov

Project annotation in Slovak language

Zvýšenie udržateľnosti poľnohospodárskych systémov je jednou z priorít stratégií Green deal a Farm to fork. Vzhľadom na celoeurópsky dosah je nevyhnutné vytvoriť nové resp. inovovať existujúce učebné plány v kontexte plnenia priorít dlhodobej udržateľnosti do roku 2030 v oblasti života na zemi (SDG 15). Všeobecná živočíšna produkcia významným spôsobom zasahuje do stability realizácie potravinových zdrojov živočíšneho pôvodu a tvorby vstupov pre produkciu funkčných potravín, pri zachovaní základných požiadaviek ich bezpečnosti. Táto problematika je súčasťou vzdelávania v študijných programoch realizovaných na FAPZ, SPU Nitra na všetkých stupňoch VŠ vzdelania. Tento projekt je zameraný na zefektívnenie VŠ vzdelávania a osvojenia si kompetencií prostredníctvom prípravy praktických škôl pre študentov všetkých stupňov štúdia zameraných na ochranu biodiverzity živočíšnych genetických zdrojov, utváranie a hodnotenie zovňajšku, ošetrovanie končatín a reprodukčné zdravie. Praktické školy majú nezastupiteľné postavenie v systéme vysokého školstva, na jednej strane možnosť aplikovaného výskumu a získavania poznatkov mimo procesu formálneho vzdelávania prostredníctvom modelových úloh a prípadových štúdií a zapojenie sa do riešenia praktických chovateľských otázok v reálnych podmienkach fariem. Pripravované praktické školy budú kombináciu teoretických vedomostí (prednášky, semináre) na špecifickú tému a budú ponúkať možnosť diskusie s poprednými odborníkmi v odbore v spojení s realizáciou praktických úloh v podmienkach farmy. Realizácia projektových aktivít bude rozpracovaná na konkrétne čiastkové úlohy, vrátane ich časového rozpätia, obsahovej náplne a určenia zodpovednej osoby za aktivitu. Súčasťou riešenia je modernizácia a dobudovanie laboratória výpočtovej techniky na ústave výživy a genomiky. Predkladaný projekt vychádza z realizovanej analýzy potrieb študentov a požiadaviek z prvovýroby s cieľom umožniť realizovať časť praktického vzdelávania formou praktickej (letnej/ zimnej) školy a zvýšiť kompetencie a mieru uplatnenia absolventov v praxi. Z tohto pohľadu je prínos projektu veľmi dôležitý z hľadiska zlepšenia uplatnenia absolventov, zlepšením ich praktických zručností a následného ocenenia na trhu práce, ako aj vyššou mierou uznania a adekvátneho spoločenského postavenia.

Project annotation in English language

Increasing the sustainability of farming systems is one of the priorities of the Green deal and Farm to fork strategies. Given the pan-European impact, it is essential to develop new or innovate existing curricula in the context of meeting the 2030 long-term sustainability priorities for life on land (SDG 15). General livestock production significantly affects the stability of the realization of food resources of animal origin and the generation of inputs for the production of functional foods, while maintaining the basic requirements of their safety. This issue is part of the education in the study programs implemented at FAPZ. SUA in Nitra at all levels of higher education. This project is aimed at streamlining HE education and competence acquisition through the preparation of practical schools for students at all levels of study focused on the conservation of biodiversity of animal genetic resources, formation and evaluation of appearance, limb care and reproductive health. Practical schools have an irreplaceable position in the higher education system, on the one hand, the applied research through the possibility of acquiring knowledge outside the formal education process through model tasks and case studies, and involvement in solving practical breeding issues in real farm conditions. The prepared practical schools will be a combination of theoretical knowledge (lectures, seminars) on a specific topic and will offer the opportunity to discuss with leading experts in the field in conjunction with the implementation of practical tasks in farm conditions. Part of the solution is the modernization and upgrade of the computing laboratory at the Institute of Nutrition and Genomics. The implementation of the project activities will be elaborated into specific sub-tasks, including their time span, content and identification of the person responsible for the activity. The present project is based on the analysis of students' needs and requirements from primary production in order to enable the implementation of part of the practical training in the form of a practical (summer/winter) school and to increase the competences and the rate of graduates' application in practice. From this point of view, the contribution of the project is very important in terms of improving the employability of graduates, improving their practical skills and subsequent appreciation on the labor market, as well as a higher rate of recognition and adequate social status.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2025 14 182,00 0,00

Filter

Filter