Mnohovrstevný hybridný kurz elementárnej geometrie zameraný na učiteľov matematiky
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Mnohovrstevný hybridný kurz elementárnej geometrie zameraný na učiteľov matematiky
Project name (English): Multylayered hybrid course of elementary geometry focused on math teachers
Start of project: 2024
End of project: 2026
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 038UK-4/2024
Project leader: doc. RNDr. Pavel Chalmovianský, PhD.
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Department: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
Project annotation in Slovak language
Geometria je disciplína, ktorá premosťuje vizuálne vnímanie človeka, približné metrické a incidenčné vzťahy v reálnom svete a presný opis korešpondujúcich ideálnych geometrických objektov a ich vlastností v matematicky formulovanom priestore. Je vhodným prostriedkom na formulovanie, precizovanie a rozvoj myšlienok spojených s metricko-pozičným vnímaním sveta. Zámerom tohoto projektu je priblížiť poznatky v oblasti elementárnej geometrie viacerými spôsobmi z hľadiska vnímania aj z hľadiska prístupu a sprostredkovať prirodzenú myšlienkovú obratnosť učiteľa v tejto oblasti. Získanie nadhľadu učiteľa nad svojim predmetom predpokladá zvládnutie látky na vyššej úrovni, aká je poskytovaná žiakom na stredných školách. To poskytuje učiteľovi ľahkosť a slobodu pri vysvetľovaní učiva na úrovni stredoškolského kurikula. Ruka v ruke sa pri vzdelávaní zdokonaľuje intuitívna zložka práce a zoznam symbolických/verbálnych/obrazových nástrojov na uchopenie intuitívnych predstáv o objektoch v geometrii ako aj opis niektorých pojmov reálneho sveta pomocou pojmov geometrie. Našim plánom je poskytnúť textovú formu doplnenú obrázkami, animáciami, video-prezentáciami, riešenými príkladmi a cvičeniami s návodom i bez návodu v klasickej aj modernejšej podobe (napr. GeoGebra). Plánujeme štrukturovať výstup podľa úrovne používateľov na začiatočnícku a pokročilejšiu úroveň, uviesť niektoré špeciálne príklady a oblasti slúžiace na zaujatie čitateľa. Materiál by mal byť dostupný v tlačenej aj elektronickej podobe ako web. Vzniknutý komplexný systém výučby bude použiteľný v prezenčnej aj dištančnej výučbe, prípadne pre samoukov.
Project annotation in English language
Geometry is a discipline that bridges the gap between human visual perception, approximate metric and incidence relationships in the real world, and the precise description of corresponding ideal geometric objects and their properties in mathematically formulated space. It is a suitable means for formulating, refining, and developing ideas related to metric-positional perception of the world. The aim of this project is to present knowledge in the field of elementary geometry in various ways, both from the perspective of perception and approach, and to facilitate the natural intellectual agility of the teacher in this area. The teacher's acquisition of an overview of their subject presupposes mastery of the material at a higher level than that provided to students in secondary schools. This provides the teacher with ease and freedom in explaining the curriculum at the secondary school level. Alongside this, the intuitive component of work is developed in tandem with a list of symbolic/verbal/visual tools for grasping intuitive ideas about objects in geometry, as well as the description of some concepts from the real world using concepts from geometry. Our plan is to provide a textual form complemented by images, animations, video presentations, solved examples, and exercises with instructions and without instructions in both classic and modern forms (e.g. GeoGebra). We plan to structure the output according to the level of users, including beginner and advanced levels, and to present some special examples and areas to captivate the reader. The material should be available in both printed and electronic form, such as a website. The resulting comprehensive teaching system will be applicable in both face-to-face and distance learning, or for self-learners.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 4 771,00 | 0,00 |