Inovácia vzdelávania v príprave učiteľov matematiky v oblasti tvorby úloh s dôrazom na kriteriálne testovanie
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Inovácia vzdelávania v príprave učiteľov matematiky v oblasti tvorby úloh s dôrazom na kriteriálne testovanie
Project name (English): Innovation of Education in the Training of Mathematics Teachers in the Field of Task Creation with Emphasis on Criteria Testing
Start of project: 2023
End of project: 2025
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 014UKF-4/2023
Project leader: doc. PaedDr. PhDr. Valéria Švecová, PhD.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Department: Fakulta prírodných vied a informatiky
Project annotation in Slovak language
Projekt reaguje na potrebu profesijnej prípravy budúcich učiteľov na vysokých školách. Zameriava sa na problem posing a rozvoj kritického myslenia u vysokoškolských študentov - budúcich učiteľov matematiky na 1. a 2.stupni základných škôl prostredníctvom tvorby úloh na základe Bloomovej taxonómie a požiadaviek kriteriálneho testovania. Cieľom projektu je pripraviť budúcich učiteľov na komplexnú pedagogickú činnosť v oblasti testovania, t.j. tvorba úloh, zostavenie testu na základe rôznych kritérií, vyhodnotenie testu, diagnostika žiakov na základe výsledkov a návrh ďalšej práce so žiakmi. Pri tvorbe úloh sa budú používať inovatívne metódy, ako sú napríklad Problem solving a Problem posing v príprave učiteľov matematiky, ako aj rozvoj kritického myslenia u budúcich učiteľov.
Project annotation in English language
The project responds to the need for professional training of future teachers at universities. It focuses on problem posing and the development of critical thinking in university students - future mathematics teachers at the 1st and 2nd grade of primary schools through the creation of tasks based on Bloom's taxonomy and the requirements of criteria testing. The aim of the project is to prepare future teachers for complex pedagogical activities in the field of testing, i. creation of tasks, compilation of a test based on various criteria, evaluation of the test, diagnostics of pupils based on tests' results and proposal of further work with pupils. Innovative methods such as Problem solving and Problem posing will be used in the training of mathematics teachers, as well as the development of critical thinking in future teachers.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 10 123,00 | 0,00 |