Inovácia vzdelávania v príprave učiteľov matematiky v oblasti tvorby úloh s dôrazom na kriteriálne testovanie
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Inovácia vzdelávania v príprave učiteľov matematiky v oblasti tvorby úloh s dôrazom na kriteriálne testovanie
Názov projektu (anglický): Innovation of Education in the Training of Mathematics Teachers in the Field of Task Creation with Emphasis on Criteria Testing
Začiatok riešenia projektu: 2023
Koniec riešenia projektu: 2025
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 014UKF-4/2023
Vedúci projektu: doc. PaedDr. PhDr. Valéria Švecová, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Fakulta prírodných vied a informatiky
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Projekt reaguje na potrebu profesijnej prípravy budúcich učiteľov na vysokých školách. Zameriava sa na problem posing a rozvoj kritického myslenia u vysokoškolských študentov - budúcich učiteľov matematiky na 1. a 2.stupni základných škôl prostredníctvom tvorby úloh na základe Bloomovej taxonómie a požiadaviek kriteriálneho testovania. Cieľom projektu je pripraviť budúcich učiteľov na komplexnú pedagogickú činnosť v oblasti testovania, t.j. tvorba úloh, zostavenie testu na základe rôznych kritérií, vyhodnotenie testu, diagnostika žiakov na základe výsledkov a návrh ďalšej práce so žiakmi. Pri tvorbe úloh sa budú používať inovatívne metódy, ako sú napríklad Problem solving a Problem posing v príprave učiteľov matematiky, ako aj rozvoj kritického myslenia u budúcich učiteľov.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The project responds to the need for professional training of future teachers at universities. It focuses on problem posing and the development of critical thinking in university students - future mathematics teachers at the 1st and 2nd grade of primary schools through the creation of tasks based on Bloom's taxonomy and the requirements of criteria testing. The aim of the project is to prepare future teachers for complex pedagogical activities in the field of testing, i. creation of tasks, compilation of a test based on various criteria, evaluation of the test, diagnostics of pupils based on tests' results and proposal of further work with pupils. Innovative methods such as Problem solving and Problem posing will be used in the training of mathematics teachers, as well as the development of critical thinking in future teachers.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 10 123,00 | 0,00 |