Analytický a facilitatívny prístup k výučbe odborného anglického jazyka na vysokých školách s uplatnením inovatívnych komunikačných stratégii, technológií a metód kritického myslenia
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Analytický a facilitatívny prístup k výučbe odborného anglického jazyka na vysokých školách s uplatnením inovatívnych komunikačných stratégii, technológií a metód kritického myslenia
Project name (English): Analytical and facilitative approach to ESP Teaching English at universities with the application of innovative communication strategies, technologies and methods of critical thinking
Start of project: 2023
End of project: 2025
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 005ŽU-4/2023
Project leader: Mgr. Eva Leláková, PhD.
University: Žilinská univerzita v Žiline
Department: Fakulta humanitných vied
Project annotation in Slovak language
Jedným zo základných cieľov vysokoškolského vzdelávania je pripraviť absolventov schopných samostatne kriticky, analyticky a kreatívne myslieť a tak úspešne pôsobiť nielen na domácom, ale aj európskom a svetovom trhu práce. Odborný cudzí jazyk sa teda stáva nevyhnutnou súčasťou študijných plánov takmer všetkých študijných programov a stupňov štúdia na vysokých školách na Slovensku. Na slovenskom knižnom trhu existuje množstvo kvalitných študijných materiálov, ktoré vydávajú samotní vysokoškolskí pedagógovia, resp. ďalší skúsení tvorcovia učebníc, cvičebníc a študijných textov v popredných domácich ako aj zahraničných jazykových vydavateľstvách. Avšak vzhľadom na neustály rýchly vývoj v technológiách jednotlivých odborov, dochádza každoročne k veľkému množstvu zmien v jazykovej terminológii ako aj v obsahu preberaných tém. Už momentálne vydané učebnice odborných cudzích jazykov (ako aj ich slovníky) nedokážu dostatočne technicky, terminologicky a tematicky pokryť požiadavky študentov a vyučujúcich na potrebnú kvalitu a aktuálnosť používaného jazykového študijného materiálu. Ďalšou v súčasnosti aktuálnou témou a zároveň aj výzvou pre pedagógov a tvorcov odborných jazykových učebných materiálov je práca a vyučovanie v online priestore, ktorý otvoril a ukázal nové nespočetné a atraktívne možnosti v oblasti vzdelávania. Väčšina VŠ pedagógov sa postupne adaptuje na kombinované formy vzdelávania, napriek tomu dostatočne nedisponuje materiálmi vhodnými aj na používanie v online priestore. Predložený projekt má preto za ambíciu vytvoriť kombináciu elektronickej cvičebnice pre študentov a sprievodnej učiteľskej príručky. Materiály budú zachytávať najnovšiu odbornú terminológiu pre oblasť nových komunikačných médií. Študenti budú mať takto prístup k materiálom zachytávajúcim najnovšie trendy v odbore a VŠ učitelia odborného jazyka s podporou online príručky budú môcť správne študentov viesť a navigovať. Oba študijné materiály budú vydané v elektronickej forme, ktorú súčasná generácia študentov preferuje a je ju možné podľa aktuálnych požiadaviek a trendov jednoduchšie updatovať. Navyše úlohy a zadania v cvičebnici budú vytvorené a popísané aj v učiteľskej príručke tak, aby rozvíjali a upevňovali analytický a kritický spôsob myslenia.
Project annotation in English language
One of the basic aims of the university education is to educate graduates being able to work successfully not only at the national but also in the European and world labour market. Professional foreign language is thus becoming an essential part of the study plans of almost all study programmes and degrees at Slovak universities. There is a high number of high-quality study materials on the Slovak book market published by the university teachers themselves, resp. by other experienced editors of textbooks, workbooks and other study material in leading national and foreign language publishing houses. However, due to the constant rapid development in the technologies of individual study fields, many significant changes occur every year in the language terminology as well as in the content of the topics covered in the professional language textbooks. Already currently published textbooks of foreign languages as professional languages (as well as their dictionaries) are not able to sufficiently cover the requirements of students and teachers for the quality of the necessary specialized vocabulary. Another current challenge for teachers and editors of professional language teaching materials is work and teaching in the online space, which has opened up and shown countless attractive opportunities for teachers and students in the field of education. Most university teachers are gradually adapting to the combined forms of education, yet they do not have sufficient materials suitable for application in online space. The proposed project therefore has the ambition to create a combination of an electronic workbook for students and an accompanying teacher's book for the language teachers. The given materials will capture the latest professional English language terminology in the field of new communication media. Thus students will have access to the latest materials and university teachers of the professional English language with the support of the online teachers’ book will be able to guide and navigate students correctly. Both study materials will be published in an electronic form, which the current generation of students prefers They can be more easily updated in accordance with the current requirements and trends. In addition, the tasks and assignments in the workbook will be created and described in the teacher's book so as to develop and consolidate the analytical and critical way of thinking of the learners - university students.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 7 923,00 | 0,00 |