Rozvoj jazykových kompetencií podporujúcich jazykové vzdelávanie budúcich učiteľov primárneho vzdelávania v školách s VJM
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Rozvoj jazykových kompetencií podporujúcich jazykové vzdelávanie budúcich učiteľov primárneho vzdelávania v školách s VJM
Project name (English): The development of language competences supporting the language education of future primary school teachers in schools with Hungarian as the language of instruction
Start of project: 2023
End of project: 2025
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 001TTU-4/2023
Project leader: Dr. habil. PaedDr. Ing. István Szőköl, PhD., ING-PAED IGIP
University: Trnavská univerzita v Trnave
Department: Pedagogická fakulta
Project annotation in Slovak language
Slovenský jazyk a slovenská literatúra je špecifickým učebným predmetom v školách s vyučovacím jazykom maďarským a zaberá v hierarchii učebných predmetov popredné miesto. Jedným z cieľov projektu je vytvorenie a realizovanie systému podpory a rozvoja profesijných kompetencií budúcich učiteľov prvého stupňa základných škôl, ktorí budú môcť vyučovať slovenský jazyk a slovenskú literatúru aj v školách s VJM zameraný na skvalitnenie vyučovania tohto predmetu, ako aj vytvorenie podporných materiálov vzdelávacieho programu na rozvoj komunikačných, čitateľských, písacích kompetencií žiakov a na zlepšenie ich vzťahu k predmetu, jazyku a kultúre. Následne sa vytvoria učebné materiály vo forme metodických listov pre prvý stupeň základných škôl s VJM, ako aj metodický model vyučovania tohto predmetu. Cieľom projektu je aj pomôcť študentom a učiteľom prvého stupňa prostredníctvom zavedenia užitočných techník, metód a stratégií vo forme workshopov, ktoré im umožnia efektívnejšie rozvíjať vlastné jazykové zručnosti a jazykové zručnosti svojich budúcich žiakov. Workshopy sa zameriavajú predovšetkým na autodidaktické aspekty procesu štúdia jazykov a na rozvoj všeobecných zručností, ktoré ho uľahčujú, ako napr. stanovenie cieľov, vytváranie návykov, optimalizácia kognitívnej výkonnosti atď.
Project annotation in English language
Slovak language and Slovak literature is a specific subject in schools with Hungarian language of instruction and occupies a prominent place in the subject hierarchy. The aims of the project include the creation and implementation of a system of support and the development of professional competencies of future pedagogical staff at primary schools with Hungarian language of instruction in order to improve the quality of teaching Slovak language and Slovak literature as well as creating supporting materials for the improvement of pupils’ relation to the subject, language and culture. Subsequently, teaching materials will be prepared in the form of methodological sheets and handouts for the lower primary level of schools with Hungarian language of instruction and the methodology of the new teaching model will be elaborated. The project also aims to help future pedagogical staff at primary schools with Hungarian language of instruction and teachers by introducing useful techniques, methods and strategies in the form of workshops that will enable them to develop their own language skills and the language skills of their future pupils more effectively. The workshops focus mainly on the self-taught aspects of the language learning process and on the development of general skills that facilitate it, such as goal setting, habit building, cognitive performance optimization, etc.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 11 622,00 | 0,00 |