Rozvoj jazykových kompetencií podporujúcich jazykové vzdelávanie budúcich učiteľov primárneho vzdelávania v školách s VJM
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Rozvoj jazykových kompetencií podporujúcich jazykové vzdelávanie budúcich učiteľov primárneho vzdelávania v školách s VJM
Názov projektu (anglický): The development of language competences supporting the language education of future primary school teachers in schools with Hungarian as the language of instruction
Začiatok riešenia projektu: 2023
Koniec riešenia projektu: 2025
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 001TTU-4/2023
Vedúci projektu: Dr. habil. PaedDr. Ing. István Szőköl, PhD., ING-PAED IGIP
Vysoká škola: Trnavská univerzita v Trnave
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Slovenský jazyk a slovenská literatúra je špecifickým učebným predmetom v školách s vyučovacím jazykom maďarským a zaberá v hierarchii učebných predmetov popredné miesto. Jedným z cieľov projektu je vytvorenie a realizovanie systému podpory a rozvoja profesijných kompetencií budúcich učiteľov prvého stupňa základných škôl, ktorí budú môcť vyučovať slovenský jazyk a slovenskú literatúru aj v školách s VJM zameraný na skvalitnenie vyučovania tohto predmetu, ako aj vytvorenie podporných materiálov vzdelávacieho programu na rozvoj komunikačných, čitateľských, písacích kompetencií žiakov a na zlepšenie ich vzťahu k predmetu, jazyku a kultúre. Následne sa vytvoria učebné materiály vo forme metodických listov pre prvý stupeň základných škôl s VJM, ako aj metodický model vyučovania tohto predmetu. Cieľom projektu je aj pomôcť študentom a učiteľom prvého stupňa prostredníctvom zavedenia užitočných techník, metód a stratégií vo forme workshopov, ktoré im umožnia efektívnejšie rozvíjať vlastné jazykové zručnosti a jazykové zručnosti svojich budúcich žiakov. Workshopy sa zameriavajú predovšetkým na autodidaktické aspekty procesu štúdia jazykov a na rozvoj všeobecných zručností, ktoré ho uľahčujú, ako napr. stanovenie cieľov, vytváranie návykov, optimalizácia kognitívnej výkonnosti atď.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
Slovak language and Slovak literature is a specific subject in schools with Hungarian language of instruction and occupies a prominent place in the subject hierarchy. The aims of the project include the creation and implementation of a system of support and the development of professional competencies of future pedagogical staff at primary schools with Hungarian language of instruction in order to improve the quality of teaching Slovak language and Slovak literature as well as creating supporting materials for the improvement of pupils’ relation to the subject, language and culture. Subsequently, teaching materials will be prepared in the form of methodological sheets and handouts for the lower primary level of schools with Hungarian language of instruction and the methodology of the new teaching model will be elaborated. The project also aims to help future pedagogical staff at primary schools with Hungarian language of instruction and teachers by introducing useful techniques, methods and strategies in the form of workshops that will enable them to develop their own language skills and the language skills of their future pupils more effectively. The workshops focus mainly on the self-taught aspects of the language learning process and on the development of general skills that facilitate it, such as goal setting, habit building, cognitive performance optimization, etc.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 11 622,00 | 0,00 |