Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov
Project name (English): Stimulus and barriers to differentiated learning with a view to ensuring equal opportunities in education for socially disadvantaged pupils
Start of project: 2022
End of project: 2024
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 017KU-4/2022
Project leader: Mgr. Lenka Matejčiková, PhD.
University: Katolícka univerzita v Ružomberku
Department: Pedagogická fakulta
Project annotation in Slovak language
Ťažiskom projektu je identifikácia dôvodov nízkeho výskytu diferencovaného vyučovania na školách prostredníctvom terénneho výskumu. Na základe výsledkov tohto výskumu vypracovať metodiku riadenia vyučovania v heterogénnej triede a implementovať ju do súčasnej výbavy školy a učiteľa. Cieľom je aj návrh výučbových materiálov (nielen textov), ktoré zohľadňujú rôzne možnosti, schopnosti a potreby žiakov s cieľom zabezpečenia rovnosti prístupu k vzdelaniu a umožnia učiteľovi individualizovať výučbu.
Project annotation in English language
The focus of the project is to identify the reasons for the low incidence of differentiated teaching in schools through field research. Based on the results of this research, develop a methodology for teaching in a heterogeneous classroom and implement them into the current equipment of the school and the teacher. The aim is also the design of teaching materials (not only texts), which take into account the different possibilities of abilities and needs of students in order to ensure equal access to education.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 3 002,00 | 0,00 |