Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov

Názov projektu (anglický): Stimulus and barriers to differentiated learning with a view to ensuring equal opportunities in education for socially disadvantaged pupils

Začiatok riešenia projektu: 2022

Koniec riešenia projektu: 2024

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 017KU-4/2022

Vedúci projektu: Mgr. Lenka Matejčiková, PhD.

Vysoká škola: Katolícka univerzita v Ružomberku

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 12 922,93 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
V2 Valentová, Lenka (50%); Semričová, Zuzana (50%): Solving strategies of combinatorial problems among primary school pupils depending on the method used in teaching mathematics. 2023 Praha : ISBN 978-80-7603-409-9
V2 Valentová, Lenka (40%); Csachová, Lucia (60%): Pictures integrated into word problems: opinions of primary education teachers. 2023 Praha : ISBN 978-80-7603-409-9
V2 KARASOVÁ, M., KULJOVSKÁ, A. 2023. Problems of solving geometric tasks in primary education. In NOVOTNÁ, J., MORAOVÁ, H. (Eds.) SEMT 23: International Symposium Elementary Mathematics Teaching: New Directions in Elementary Mathematics Education. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. s. 171 – 181. ISBN 978-80-7603-409-9.
V2 ID: 590562 | Selected aspects of family reading in primary education / Chanasová, Zuzana [Autor, 34%] ; Kaščáková, Silvia [Autor, 33%] ; Murinová, Beáta [Autor, 33%] ; Biannual CER comparative European research conference, 18 [28.11.2022-30.11.2022, Londýn, Veľká Británia]. – [recenzované] In: CER Comparative European Research 2022 [elektronický dokument] : proceedings - research track of the 18th Biannual CER comparative European research conference / McGreevy, Michael [Zostavovateľ, editor] ; Rita, Robert [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Londýn (Veľká Británia) : Sciemcee. Sciemcee Publishing, 2022. – ISBN 978-1-7399378-3-6, s. 116-120 [CD-ROM]
V2 Využívanie IKT v predmete slovenský jazyk v primárnom vzdelávaní = The Use of ICT in Slovak Language Lessons in the Primary Education / Murinová, Beáta [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2023.22.1.96-108 In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 22, č. 1 (2023), s. 96-108 [tlačená forma] [online]
V3 MATEJČIKOVÁ, L., SEMRIČOVÁ, Z. 2024. Analýza gradovaných kariet používaných na vyučovaní matematiky Hejného metódou v prvom ročníku. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. Roč. 23, č. 1 (2024), s. 176-184. ISSN 1336-2232.
V3 CSACHOVÁ, L., ZASTKOVÁ, Z. 2024. Rozvíjanie geometrického myslenia detí predškolského veku pomocou teselácií – zimné mestečko škriatkov. In: Institutio infantium. Prešov: Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu. Roč. 1, č. 1 (2024), s. 6-20. ISSN 2989-381X.
V2 CSACHOVÁ, L., ZASTKOVÁ, Z. 2024. Teselácie vo výučbe matematiky – prostriedok podporujúci expresivitu detí. In KOVÁČOVÁ, B., VALACHOVÁ, D., HOMOLOVÁ, M. (Eds.) Expresivita vo výchove. 1. vyd. Roč. 6. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. s. 108-122. ISBN 978-80-561-1114-7.
V3 MATEJČIKOVÁ, L., ZASTKOVÁ, Z. 2024. Využitie matematických úloh v kontexte rešpektovania preferencie učebných štýlov žiakov. In: Elementary Mathematics Education Journal [elektronický dokument] . – Olomouc (Česko) : Department of Mathematics, Faculty of Education, Palacký University in Olomouc. – ISSN (online) 2694-8133. – Roč. 6, č. 1 (2024), s. 37-44 [online].
O1 Diferencované vyučovanie v primárnom vzdelávaní [textový dokument (print)] [knižná publikácia - odborná] / Mastišová, Jana [Autor, 25%] ; Karasová, Mária [Autor, 25%] ; Matejčiková, Lenka [Autor, 25%] ; Zastková, Zdenka [Autor, 20%] ; Csachová, Lucia [Autor, 5%] ; Janečková, Miroslava [Recenzent] ; Kuljovská, Alžbeta [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024. – [80] s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-561-1133-8

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Záverečná správa projektu ešte nebola hodnotená príslušnou komisiou KEGA, keďže ide o riešený projekt, ktorého ukončenie je plánované v roku 2024.

Filter

Filter