Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov
Názov projektu (anglický): Stimulus and barriers to differentiated learning with a view to ensuring equal opportunities in education for socially disadvantaged pupils
Začiatok riešenia projektu: 2022
Koniec riešenia projektu: 2024
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 017KU-4/2022
Vedúci projektu: Mgr. Lenka Matejčiková, PhD.
Vysoká škola: Katolícka univerzita v Ružomberku
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 12 922,93 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
V2 | Valentová, Lenka (50%); Semričová, Zuzana (50%): Solving strategies of combinatorial problems among primary school pupils depending on the method used in teaching mathematics. 2023 Praha : ISBN 978-80-7603-409-9 |
V2 | Valentová, Lenka (40%); Csachová, Lucia (60%): Pictures integrated into word problems: opinions of primary education teachers. 2023 Praha : ISBN 978-80-7603-409-9 |
V2 | KARASOVÁ, M., KULJOVSKÁ, A. 2023. Problems of solving geometric tasks in primary education. In NOVOTNÁ, J., MORAOVÁ, H. (Eds.) SEMT 23: International Symposium Elementary Mathematics Teaching: New Directions in Elementary Mathematics Education. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. s. 171 – 181. ISBN 978-80-7603-409-9. |
V2 | ID: 590562 | Selected aspects of family reading in primary education / Chanasová, Zuzana [Autor, 34%] ; Kaščáková, Silvia [Autor, 33%] ; Murinová, Beáta [Autor, 33%] ; Biannual CER comparative European research conference, 18 [28.11.2022-30.11.2022, Londýn, Veľká Británia]. – [recenzované] In: CER Comparative European Research 2022 [elektronický dokument] : proceedings - research track of the 18th Biannual CER comparative European research conference / McGreevy, Michael [Zostavovateľ, editor] ; Rita, Robert [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Londýn (Veľká Británia) : Sciemcee. Sciemcee Publishing, 2022. – ISBN 978-1-7399378-3-6, s. 116-120 [CD-ROM] |
V2 | Využívanie IKT v predmete slovenský jazyk v primárnom vzdelávaní = The Use of ICT in Slovak Language Lessons in the Primary Education / Murinová, Beáta [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2023.22.1.96-108 In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 22, č. 1 (2023), s. 96-108 [tlačená forma] [online] |
V3 | MATEJČIKOVÁ, L., SEMRIČOVÁ, Z. 2024. Analýza gradovaných kariet používaných na vyučovaní matematiky Hejného metódou v prvom ročníku. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. Roč. 23, č. 1 (2024), s. 176-184. ISSN 1336-2232. |
V3 | CSACHOVÁ, L., ZASTKOVÁ, Z. 2024. Rozvíjanie geometrického myslenia detí predškolského veku pomocou teselácií – zimné mestečko škriatkov. In: Institutio infantium. Prešov: Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu. Roč. 1, č. 1 (2024), s. 6-20. ISSN 2989-381X. |
V2 | CSACHOVÁ, L., ZASTKOVÁ, Z. 2024. Teselácie vo výučbe matematiky – prostriedok podporujúci expresivitu detí. In KOVÁČOVÁ, B., VALACHOVÁ, D., HOMOLOVÁ, M. (Eds.) Expresivita vo výchove. 1. vyd. Roč. 6. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. s. 108-122. ISBN 978-80-561-1114-7. |
V3 | MATEJČIKOVÁ, L., ZASTKOVÁ, Z. 2024. Využitie matematických úloh v kontexte rešpektovania preferencie učebných štýlov žiakov. In: Elementary Mathematics Education Journal [elektronický dokument] . – Olomouc (Česko) : Department of Mathematics, Faculty of Education, Palacký University in Olomouc. – ISSN (online) 2694-8133. – Roč. 6, č. 1 (2024), s. 37-44 [online]. |
O1 | Diferencované vyučovanie v primárnom vzdelávaní [textový dokument (print)] [knižná publikácia - odborná] / Mastišová, Jana [Autor, 25%] ; Karasová, Mária [Autor, 25%] ; Matejčiková, Lenka [Autor, 25%] ; Zastková, Zdenka [Autor, 20%] ; Csachová, Lucia [Autor, 5%] ; Janečková, Miroslava [Recenzent] ; Kuljovská, Alžbeta [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024. – [80] s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-561-1133-8 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Záverečná správa projektu ešte nebola hodnotená príslušnou komisiou KEGA, keďže ide o riešený projekt, ktorého ukončenie je plánované v roku 2024.