Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR)

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR)

Project name (English): The concept of Constructionism and Augmented Reality in STEM Education (CEPENSAR)

Start of project: 2022

End of project: 2024

Condition of project: Financovaný/riešený

Project number: 026UK-4/2022

Project leader: doc. PaedDr. Lilla Koreňová, PhD.

University: Univerzita Komenského v Bratislave

Department: Pedagogická fakulta

Project annotation in Slovak language

Štúdium vedy a techniky a podpora kritického myslenia sú dôležité pre rozvoj celej spoločnosti. V dnešnej dobe existuje spoločenská potreba skvalitniť výučbu prírodovedných a technických predmetov v kontexte STEM vzdelávania na každom stupni, od predprimárneho až po univerzitné. Zámerom projektu je výskum implementácie fenoménu rozšírenej reality do konštrukcionisticky orientovaného vzdelávania. Cieľom je skvalitnenie výučby vysokoškolských študentov učiteľstva predprimárneho a primárneho vzdelávania, učiteľstva matematiky a študentov ekonomickej univerzity vydaním koncepčne inšpiratívnych a inovatívnych vysokoškolských učebníc s využitím fenoménu rozšírenej reality:  didaktiky technickej výchovy, didaktiky matematiky a učebnicu matematickej analýzy s využitím dostupných aplikácií s rozšírenou realitou, ktoré sú voľne dostupné. Cieľom je aj vytvorenie metodických materiálov pre učiteľov predprimárneho, primárneho vzdelávania a učiteľov matematiky v praxi, ktoré budú voľne dostupné na portáli projektu. Pre dosiahnutie cieľov využijeme výsledky výskumov riešiteľského tímu v danej oblasti za posledné roky. Cieľovou skupinou budú vysokoškolskí študenti učiteľstva predprimárneho a primárneho vzdelávania Pedagogickej fakulty, študenti učiteľstva matematiky Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, študenti Ekonomickej univerzity v Bratislave a učitelia v praxi.

Project annotation in English language

The study of science and technology and the promotion of critical thinking are important for the development of society as a whole. Today, there is a societal need to improve the teaching and learning of science and technology subjects in the context of STEM education at every level, from pre-primary education to higher/ university education. The aim of the project is to research the implementation of the phenomenon of augmented reality into constructionist-oriented education. The aim is to improve the teaching and learning of university students of teaching in pre-primary and primary education, mathematics  and university students of economics, by publishing conceptually inspiring and innovative university textbooks, using the phenomenon of augmented reality: technical education didactics, mathematics didactics and mathematical analysis textbook, using available augmented reality applications which are freely available. The aim is also to create methodical materials for teachers of pre-primary, primary education and teachers of mathematics in practice, which will be freely available on the project portal. To achieve the goals, we will use the research results of the research team in the field from recent years. The target group will be university students of teaching of pre-primary and primary education teachers at the Faculty of Education, students of teaching mathematics at the Faculty of Mathematics, Physics and Informatics of Comenius University in Bratislava, students of the University of Economics in Bratislava and teachers in practice.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2024 6 260,00 0,00

Filter

Filter