Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR)

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR)

Názov projektu (anglický): The concept of Constructionism and Augmented Reality in STEM Education (CEPENSAR)

Začiatok riešenia projektu: 2022

Koniec riešenia projektu: 2024

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 026UK-4/2022

Vedúci projektu: doc. PaedDr. Lilla Koreňová, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Štúdium vedy a techniky a podpora kritického myslenia sú dôležité pre rozvoj celej spoločnosti. V dnešnej dobe existuje spoločenská potreba skvalitniť výučbu prírodovedných a technických predmetov v kontexte STEM vzdelávania na každom stupni, od predprimárneho až po univerzitné. Zámerom projektu je výskum implementácie fenoménu rozšírenej reality do konštrukcionisticky orientovaného vzdelávania. Cieľom je skvalitnenie výučby vysokoškolských študentov učiteľstva predprimárneho a primárneho vzdelávania, učiteľstva matematiky a študentov ekonomickej univerzity vydaním koncepčne inšpiratívnych a inovatívnych vysokoškolských učebníc s využitím fenoménu rozšírenej reality:  didaktiky technickej výchovy, didaktiky matematiky a učebnicu matematickej analýzy s využitím dostupných aplikácií s rozšírenou realitou, ktoré sú voľne dostupné. Cieľom je aj vytvorenie metodických materiálov pre učiteľov predprimárneho, primárneho vzdelávania a učiteľov matematiky v praxi, ktoré budú voľne dostupné na portáli projektu. Pre dosiahnutie cieľov využijeme výsledky výskumov riešiteľského tímu v danej oblasti za posledné roky. Cieľovou skupinou budú vysokoškolskí študenti učiteľstva predprimárneho a primárneho vzdelávania Pedagogickej fakulty, študenti učiteľstva matematiky Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, študenti Ekonomickej univerzity v Bratislave a učitelia v praxi.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

The study of science and technology and the promotion of critical thinking are important for the development of society as a whole. Today, there is a societal need to improve the teaching and learning of science and technology subjects in the context of STEM education at every level, from pre-primary education to higher/ university education. The aim of the project is to research the implementation of the phenomenon of augmented reality into constructionist-oriented education. The aim is to improve the teaching and learning of university students of teaching in pre-primary and primary education, mathematics  and university students of economics, by publishing conceptually inspiring and innovative university textbooks, using the phenomenon of augmented reality: technical education didactics, mathematics didactics and mathematical analysis textbook, using available augmented reality applications which are freely available. The aim is also to create methodical materials for teachers of pre-primary, primary education and teachers of mathematics in practice, which will be freely available on the project portal. To achieve the goals, we will use the research results of the research team in the field from recent years. The target group will be university students of teaching of pre-primary and primary education teachers at the Faculty of Education, students of teaching mathematics at the Faculty of Mathematics, Physics and Informatics of Comenius University in Bratislava, students of the University of Economics in Bratislava and teachers in practice.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 6 260,00 0,00

Filter

Filter